Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων, έτους 2024

Δείτε εδώ την εγκύκλιο. 

 


 

Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. έτους 2024

Δείτε εδώ την εγκύκλιο.

 


 

Εξεταστικά Κέντρα Πανελλαδικών Εξετάσεων Ειδικών Μαθημάτων, έτους 2024  

Δείτε εδώ τα εξεταστικά κέντρα πανελλαδικών εξετάσεων 2024 


 

Δελτίο Τύπου για την υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων για την εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ  ακαδημαϊκού έτους 2024-2025

Διαβίβαση Δελτίου Τύπου (pdf)

Δελτίο Τύπου (pdf)


 

Πρόγραμμα ενδοσχολικών εξετάσεων 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου - Εξεταστική περίοδος Μαΐου - Ιουνίου 2024

Πρόγραμμα Α και Β τάξης

Πρόγραμμα Γ τάξης 


  

Η κα Ιωάννα Μεταξοπούλου-Λίκερτ στο 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου 
Την Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024, στα πλαίσια του Σχολικού Προγράμματος Σχολική Διαμεσολάβηση, υλοποιήθηκε σεμινάριο με εισηγήτρια τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης κα Μεταξοπούλου Λίκερτ, η οποία ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση των εκπαιδευτικών Ξένου Ευρυδίκης και Γεωργίου Ειρήνης.
sd1 
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα καθώς και οι μαθητές του τμήματος Β4 Υγείας μοιράστηκαν μαζί της σε ένα «κύκλο» εμπειρίες, αντάλλαξαν σκέψεις, ιδέες και ενημερώθηκαν μέσα από το βιωματικό σεμινάριο για τη Σχολική Διαμεσολάβηση, τις αρχές και τους κανόνες που τη διέπουν, προτείνοντας τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
sd2 
Στόχος του προγράμματος, όπως επισήμανε και η κα Μεταξοπούλου είναι η απόκτηση της ενσυναίσθησης, του σεβασμού, της διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων, της ανάληψης ευθύνης, ως τρόπος σκέψης και λειτουργίας των μαθητών, και έπειτα στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Κι αν ένας ανήλικος μάθει να διαχειρίζεται τα συναισθήματα του και να επιλύει τις διαφωνίες και τις διαφορές του με ειρηνικό τρόπο, θα γίνει ένας ενήλικας που θα μπορεί να κάνει το ίδιο.
sd3 
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Μεταξοπούλου για την άμεση ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας αλλά και για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και εκπαιδευτική παρέμβασή της στο πρόγραμμα. Μάθαμε πολλά πολύτιμα πράγματα που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν στο μέλλον. Σας ευχαριστούμε που μοιραστήκατε την εμπειρία και τις γνώσεις σας μαζί μας. 
Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικοί Ξένου Ευρυδίκη – Γεωργίου Ειρήνη. 
  

 

Εκτέλεση πειραμάτων από τον υπεύθυνο Ε.Κ.Φ.Ε. 

Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής δράσης με τίτλο: «Πειραματική διδασκαλία θετικών επιστημών», τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αγρινίου κ. Φάνης Ντασιώτης. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του Πύργα Ευάγγελου, συντονιστή της δράσης. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η εκτέλεση πειραμάτων επίδειξης.

e1

e2

Τα πειράματα παρακολούθησαν οι μαθητές και των πέντε (5) τμημάτων της Α λυκείου. Τα πειράματα (στα οποία συμμετείχαν και μαθητές) ήταν σχετικά τόσο με την διδακτέα ύλη των φυσικών επιστημών στο λύκειο αλλά και στο γυμνάσιο. Πραγματοποιήθηκε και ένα πλήθος εντυπωσιακών πειραμάτων.

e3

Πιο συγκεκριμένα τα πειράματα που εκτελέστηκαν ήταν σχετικά με: 1. Τα διαλύματα και τη διαλυτότητα, 2. Τον περιοδικό πίνακα των χημικών στοιχείων, 3. Τα οξέα, βάσεις, άλατα, οξείδια και δείκτες, 4. Τις χημικές αντιδράσεις, 5. Τη θερμοχημεία κ.ά. Τα πειράματα διήρκησαν τέσσερις (4) διδακτικές ώρες και εντυπωσίασαν τους μαθητές.

e4

e5

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τον Υπεύθυνο ΕΚΦΕ κ. Ντασιώτη για την άρτια παρουσίαση και εκτέλεση πειραμάτων, όλους τους εκπαιδευτικούς που βοήθησαν σημαντικά στην ομαλή διεξαγωγή της παρουσίασης και τέλος όλους τους μαθητές για το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και ανταπόκριση κατά την διάρκεια διεξαγωγής των πειραμάτων. 


 

Συμμετοχή της ομάδας ρομποτικής του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου/ ΕΚ Αγρινίου σε Εβδομάδα Μαθητικών Φεστιβάλ 

Οι διαγωνισμοί ρομποτικής έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα και προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να αναδείξουν τις γνώσεις και τα ταλέντα τους. Κάθε χρόνο, ομάδες εκπαιδευτικής ρομποτικής βάζουν τα δυνατά τους και συνθέτουν τις σκέψεις τους, για να επιλύσουν προβλήματα, που στηρίζονται σε προγραμματισμό, μαθηματικά, τέχνες και μηχανική. 

Η εκπαιδευτική ρομποτική καλλιεργείται πλέον συστηματικά στο 2ο ΕΠΑΛ/ΕΚ Αγρινίου με την ομάδα των εκπαιδευτικών Πληροφορικής του σχολείου μας και των μαθητών και των τριών τάξεων του σχολείου. 

Η ομάδα της ρομποτικής συμμετείχε από τις 17 και έως 19 Απριλίου 2024 στα παρακάτω Φεστιβάλ: 

1) Συνεχίζοντας την παράδοση των τελευταίων δώδεκα ετών, η ομάδα της ρομποτικής την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 συμμετείχε στο 13ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (Κόμβος Δυτικής Ελλάδας) . Φέτος, η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας 2ο ΕΠΑΛ / ΕΚ Αγρινίου προτείνει, ένα σύστημα αυτοματοποιημένου πάρκινγκ με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η πρόταση της ομάδας μας είναι η εξής: Μία μια κάμερα αναγνωρίζει το αυτοκίνητο και όταν εντοπιστεί το αυτοκίνητο πελάτης επιτρέπει την είσοδό του. Στην συνέχεια έναν αυτοοδηγούμενο όχημα παραλαμβάνει το αυτοκίνητο και το οδηγεί στη προκαθορισμένη θέση του, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

3) Την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 η ομάδα μας συμμετείχε στην ειδική παρουσίαση του έργου της σε πανελλήνιο επίπεδο, στα πλαίσια του 13ου Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, ως ένα επιλεγμένο έργο μεταξύ των άλλων έργων από την υπόλοιπη Ελλάδα.

3) Επίσης, την ίδια μέρα, Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 συμμετείχε στο Φεστιβάλ που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Αργολίδας, Δράμας, Ευόσμου Θεσ/νίκης, Ηλιούπολης Αττικής, Λακωνίας, Πέλλας, με την υποστήριξη της ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε. και του Δήμου Πέλλας. 

Η συμμετοχή της ομάδας ρομποτικής του σχολείου μας στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2024 εντυπωσίασε μέλη άλλων ομάδων που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η εμπειρία ήταν μοναδική καθώς στο φεστιβάλ συμμετείχαν ομάδες με πολύ ενδιαφέροντα και πλούσια project. 

Η ομάδα ρομποτικής αποτελείται από τους μαθητές:

Κλειτσίκα Χαράλαμπο, Καρτσακλή Σωκράτη, Στράτο Αρκούδη, Γαλανό Δημήτρη, Τσιλίκη Ορέστη, Κοσμά Ελευθερία, Σκαμνέλη Χρυσή, Ζάρρας Ιωάννης,

 και υποστηρίζεται από τους καθηγητές:

 Παπαθανασίου Λεωνίδα, Μαρκή Γιώργο, Τίτη Άγγελο, Λουρόπουλο Αθανάσιο, Γεωργίου Ειρήνη και Μαμουζέλου Άννα οι οποίοι στηρίζουν τη δράση με παιδαγωγική ευθύνη και επιστημονική κατάρτιση δίνοντας ερεθίσματα για τις μελλοντικές διεξόδους στους μαθητές .

 Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση στον σύνδεσμο:

https://view.genial.ly/66145d4f01fc6e00145af6b9/presentation-ai-automated-parking 


 

Αγαπώ την ποίηση

lef3

Την Τετάρτη 24/4/2024 μαθητές της Α τάξης με τους συνοδούς καθηγητές τους επισκέφτηκαν το μουσείο "Άγγελος Σικελιανός" στη Λευκάδα στα πλαίσια της Δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί".

lef1

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες ξεναγηθήκαν στο μουσείο σε μια προσπάθεια  γνωριμίας με τον κορυφαίο Έλληνα Λευκαδίτη ποιητή Άγγελο Σικελιανό. Στη συνέχεια, περπάτησαν στους δρόμους που περπάτησε και εμπνεύστηκε ο ποιητής σε μια προσπάθεια να αντιληφθούν από πού αντλείται η ποιητική έμπνευση και πώς μπορεί κάποιος να γίνει ποιητής.

lef2

Είχαν προηγηθεί συναντήσεις στη Βιβλιοθήκη του σχολείου, όπου οι μαθητές είχαν διαβάσει αποσπάσματα από τα ποιητικά έργα του Σικελιανού (καθώς και άλλων Ελλήνων ποιητών), είχαν συζητήσει για την αξία της ποίησης και της ανάγκης ύπαρξής της στη ζωή μας και έτσι αυτή η εκδρομή ήταν η ολοκλήρωση της προσπάθειας οι μαθητές να αγαπήσουν τον ποιητικό λόγο.

lef4

 


 

Υπενθύμιση για την έκδοση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή υποψηφίων στις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού 

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η προθεσμία για την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού λήγει στις 25-04-2024 για τους υποψηφίους/ιες που επιθυμούν να εισαχθούν στις ΑΕΝ με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων του ΥΠΑΙΘΑ. 

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2024-2025 είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ: www.ynanp.gr. 


 Δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού 

Διεξαγωγή υγειονομικών εξετάσεων και πρακτικών δοκιμασιών των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ από 17/06 έως 28/06 

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σας υπενθυμίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024. 

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2023-2024) οι μαθητές της τελευταίας τάξης, των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και οι απόφοιτοι των Λυκείων που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ, κατέθεσαν αίτηση - δήλωση στο Λύκειό τους για συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αρχείο υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. Υποψήφιοι που δεν δήλωσαν συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α, ΔΕΝ μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμασίες αυτές (αγωνίσματα) κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων στα αγωνίσματα, διότι η αίτηση - δήλωση ήταν δεσμευτική.

 Όσοι απόφοιτοι διεκδικούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ με τη διαδικασία του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ.

Oι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στις Επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με: 

α) δύο (2) μικρές φωτογραφίες 

β) το δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους, όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου και το οποίο θα τους χορηγηθεί πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις 

γ) Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό της ταυτότητας έγγραφο, και 

δ) τις κάτωθι ιατρικές εξετάσεις από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου ή και από ιδιώτη γιατρό: 

i) βεβαίωση οπτικής οξύτητας, 

ii) ακτινογραφία θώρακα με σχετική γνωμάτευση και 

iii) καρδιογράφημα με σχετική γνωμάτευση, 

είτε

αντί των ανωτέρω ιατρικών εξετάσεων, αντίγραφο δελτίου υγειονομικής εξέτασης ή βεβαίωση ικανότητας στα οποία θα αναγράφεται ότι ο υποψήφιος έχει κριθεί κατάλληλος από τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των Στρατιωτικών Σχολών ή των Αστυνομικών Σχολών ή των Σχολών Πυροσβεστικής Ακαδημίας ή των Σχολών Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Οι υποψήφιοι για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία της υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας (Αγωνίσματα) για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α., υποβάλλουν σχετική αίτηση μαζί με τα ανωτέρω δικαιολογητικά κατά την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους στις έδρες των Επιτροπών υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας οι οποίες θα ανακοινωθούν σε επόμενο Δελτίο Τύπου. 


 

 Επιμόρφωση των καθηγητών του σχολείου μας στις πρώτες βοήθειες 

 b1

Στο πλαίσιο των δράσεων για την αυτοαξιολόγηση στις 19/4/24 πραγματοποιηθηκε επιμορφωση των καθηγητών του σχολείου μας στις πρώτες βοήθειες από το ΕΚΑΒ. 

b2 

b3

 


 

Διδακτική επίσκεψη στις Μονές Μυρτιάς και Κοσμά του Αιτωλού  

 Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών και με στόχο τη γνωριμία των μαθητών μας με τους θησαυρούς του τόπου μας, οι μαθητές τριών τμημάτων της Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 τα μοναστήρια της Μυρτιάς και του Κοσμά του Αιτωλού στο Θέρμο. 

th1

 Το ιστορικό μοναστήρι της Μυρτιάς χρονολογείται από το 12ο αιώνα και αποτελεί ένα σπουδαίο βυζαντινό μνημείο. Ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής αναφέρθηκε στο ιστορικό και την τεχνοτροπία της αγιογράφησης με χρώματα από φυτά της φύσης, κρόκο αυγού και ξύδι. Με την τεχνική της νωπογραφίας παρουσιάζεται το έργο σπουδαίων αγιογράφων με πρωτεργάτη το Διγενή Ξένο σύμφωνα με το πνεύμα της Κρητικής Σχολής. 

th2

 Είχαμε, επίσης, την ευκαιρία να θαυμάσουμε την εφέστιο εικόνα της Μονής που είναι η Παναγία η ‘Ελπίς των Απελπισμένων’. Στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας η Μονή αποτέλεσε κέντρο Παιδείας όπου έζησε ο Κοσμάς ο Αιτωλός δημιουργώντας το κρυφό σχολειό που σώζεται μέχρι σήμερα.

th3

 Μετά τη μάχη της Μυρτιάς το 1943 τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής για αντίποινα πυρπόλησαν τα κτήρια της Μονής. Το 1980 με πρόγραμμα της Μελίνας Μερκούρη έγινε η αναστήλωση του μοναστηριού αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητα της παρουσίας του στην περιοχή. Σήμερα το μοναστήρι με πρόγραμμα ΕΣΠΑ θα συνεχίσει να συντηρείται. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Κοσμά Αιτωλού, όπου συμμετείχαμε στην παράκληση του Αγίου. 

th4

 Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στο Μέγα Δένδρο, τόπο κατοικίας του Αγίου και φτάσαμε στο μνημείο πεσόντων αεροπόρων της περιοχής, δείγμα τιμής και μνήμης σε όσους αγωνίζονται και σήμερα για τις αξίες και τα ιδανικά της πατρίδας και ελευθερίας.

th5

Στο Θέρμο απολαύσαμε τη γραφική εικόνα του τοπίου. Στην πλατεία της πόλης υπάρχουν προτομές σπουδαίων ανθρώπων της περιοχής με δράσεις και έργα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ατενίζοντας τη λίμνη Τριχωνίδα, απολαύσαμε το τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς και μοναδικότητας της περιοχής μας. 

th6 


 

Συμμετοχή της ομάδας ρομποτικής του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου/ ΕΚ Αγρινίου στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας 17-19 Απριλίου 2024 στη Δυτική Ελλάδα

 fest5

Σήμερα, 17 Απριλίου 2024 και στα πλαίσια της «Δράσης Ευφυή Συστήματα- Αυτοματισμοί», το σχολείο μας συμμετείχε στο 13ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν, να αλληλεπιδράσουν και να αναδείξουν τις γνώσεις και τα ταλέντα τους. Κάθε χρόνο, ομάδες εκπαιδευτικής ρομποτικής βάζουν τα δυνατά τους και συνθέτουν τις σκέψεις τους, για να επιλύσουν προβλήματα, που στηρίζονται σε προγραμματισμό, μαθηματικά, τέχνες και μηχανική.

fest1 

Η εκπαιδευτική ρομποτική καλλιεργείται πλέον συστηματικά στο 2ο ΕΠΑΛ/ΕΚ Αγρινίου με την ομάδα των εκπαιδευτικών Πληροφορικής του σχολείου μας και των μαθητών και των τριών τάξεων του σχολείου.

fest2 

Φέτος, η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας 2ο ΕΠΑΛ / ΕΚ Αγρινίου προτείνει, ένα σύστημα αυτοματοποιημένου πάρκινγκ με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η πρόταση της ομάδας μας είναι η εξής: Μία μια κάμερα αναγνωρίζει το αυτοκίνητο και όταν εντοπιστεί το αυτοκίνητο πελάτης επιτρέπει την είσοδό του. Στην συνέχεια έναν αυτοοδηγούμενο όχημα παραλαμβάνει το αυτοκίνητο και το οδηγεί στη προκαθορισμένη θέση του, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

fest3

Η ομάδα Ρομποτικής απαρτίζεται από τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, Παπαθανασίου Λεωνίδα, Τίτη Άγγελο, Μαρκή Γεώργιο, Γεωργίου Ειρήνη, Λουρόπουλο Αθανάσιο και Μαμουζέλου Άννα, καθώς και τους μαθητές, Κλειτσίκα Χαράλαμπο, Καρτσακλή Σωκράτη, Στράτο Αρκούδη, Γαλανό Δημήτρη, Τσιλίκη Ορέστη καi Κοσμά Ελευθερία.

fest4 

Δείτε την παρουσίαση του Project 

https://view.genial.ly/66145d4f01fc6e00145af6b9/presentation-ai-automated-parking 


 

Συνάντηση με εκπροσώπους του πολυδύναμου κέντρου του ΟΚΑΝΑ Αγρινίου 

 ok1

Στα πλαίσια δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε στις 16/4/2024 συνάντηση με εκπροσώπους το πολυδύναμου κέντρου του ΟΚΑΝΑ Αγρινιου.
ok2

 


 

Άνοιξε η εφαρμογή για την υποβολή αίτησης συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. 1ης περιόδου 2024

 Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να ενημερωθείτε σχετικά : 

 https://e-wall.net/57251/anoixe-i-efarmogi-gia-tin-ypovoli-aitisis-symmetochis-stis-exetaseis-pistopoiisis-metalykeiakou-etous-taxis-mathiteias-epa-l-1is-periodou-2024/

 


 

2o ΕΠΑ.Λ Αγρινίου: Μαθητές συμμετέχουν στο “Let’s do it Greece” και καθαρίζουν περιοχή της πόλης

 k0

Την Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024 στα πλαίσια των δράσεων του σχολείου μας με θέμα ‘Διδάσκοντας τον Εθελοντισμό’, οι μαθητές τμημάτων της Α, Β και Γ τάξης, του 2ου ΕΠΑ.Λ Αγρινίου, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Ανδρέου Αγγελική, Κουτσούκη Αθηνά, Νικητοπούλου Μαρία, Μαγιάννη Κωνσταντίνο, Μανιφάβα Ελπίδα, Χατζησμάλη Νικόλαο και Χονδρονικόλα Αναστασία και σε συνεργασία με την Ακτίνα Εθελοντισμού του Δήμου Αγρινίου, καθάρισαν την περιοχή κοντά στο ΚΤΕΛ. Οι μαθητές μας απομάκρυναν τα σκουπίδια, συμμετέχοντας στην πανελλήνια πρωτοβουλία για το περιβάλλον που διοργανώνει το Let’s do it Greece 2024.

k1

k2 

Στόχος της Πανελλήνιας αυτής Περιβαλλοντικής Δράσης “Let’s do it Greece – Γίνε η Αλλαγή που περιμένεις” είναι να αναδειχθεί το όμορφο πρόσωπο της πατρίδας μας, το πρόσωπο της χαράς, της ζωντάνιας και της δημιουργίας αποκλειστικά μέσω εθελοντών, στην πλειοψηφία τους νέων παιδιών, που ευαισθητοποιήθηκαν και αγάπησαν τον εθελοντισμό και το περιβάλλον μέσα από το σχολείο.

 k3

Με τη φροντίδα της Ακτίνα Εθελοντισμού του Δήμου Αγρινίου μοιράστηκαν στα παιδιά όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας, όπως γάντια και σακούλες για τη συλλογή μικροαπορριμμάτων. Οι υπεύθυνοι της ομάδας του Εθελοντισμού έδωσαν οδηγίες για την ασφαλή συλλογή των απορριμμάτων και υπέδειξαν τα σημεία συγκέντρωσης, ώστε στη λήξη της δράσης να τα παραλάβει το απορριμματοφόρο.

 k4

Η συμμετοχή και η ευαισθητοποίηση των μαθητών ήταν συγκινητική. Τους αξίζουν συγχαρητήρια γιατί συνδύασαν τη διάθεση, το κέφι και τη νεανική ζωντάνια με τον εθελοντισμό και τη δοτικότητα και έτσι κατανόησαν με βιωματικό τρόπο τις έννοιες του αλτρουισμού και του εθελοντισμού.

 


 

Στα θρανία του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου οι μαθητές της Α΄ Τάξης του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου

rb11

Την Δευτέρα 8 Απριλίου 2024, οι μαθητές του τμήματος της ΖΔΔ2 με θέμα Εκπαιδευτική Ρομποτική καθώς και ένα τμήμα της Α τάξης στο πλαίσιο της Δράσης Ευφυή Συστήματα-Αυτοματισμοί, επισκέφτηκαν το 12ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Πιο ειδικά οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Γεωργίου, Άννα Μαμουζέλου, Αναστάσιος Μαρνέζος και Μαγιάννης Κωνσταντίνος επισκέφτηκαν και ενημέρωσαν τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού ύστερα από επικοινωνία και συνεργασία με τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό της τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής κ. Μέντζο Κωνσταντίνο.

rb1

rb2 

Κατ’ αρχάς, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς και του ΕΠΑΛ και του κ. Μέντζου για το μάθημα της Ρομποτικής στα σχολεία τους αντίστοιχα.

rb3

rb4 

Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ παρουσίασαν στα παιδιά του Δημοτικού σχολείου τα έργα που έχουν ολοκληρώσει στη διάρκεια των μαθημάτων, τα οποία και εντυπωσίασαν τους μικρούς μας φίλους. Αυτά ήταν συστήματα αυτοματισμού φανάρια κυκλοφορίας, μέτρηση θερμοκρασίας και σχετικής υγρασίας στις σχολικές αίθουσες, αισθητήρα φωτοαντίστασης για ανεβοκατέβασμα τεντών κατοικίας, αυτόματη είσοδο αυτοκινήτων με αισθητήρα υπερύθρων, αυτοκινούμενο όχημα κατευθυνόμενο με joystick, αυτοκινούμενο όχημα με αισθητήρα απόστασης (υπερήχων) για αποφυγή εμποδίων.

rb5

rb6 

rb7

Κλείνοντας, θα ήθελα να σταθώ στα σημεία που οι βιωματικές προσεγγίσεις και δράσεις αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο σχολείων είναι το πιο σημαντικό στοιχείο. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές ενισχύουν τη δημιουργικότητά τους, αναπτύσσοντας τη φαντασία τους και μαθαίνουν έτσι να σχεδιάζουν και να δημιουργούν δικά τους ρομποτικά έργα.

rb8

rb9 

Συνολικά, η εκπαίδευση στη ρομποτική αναπτύσσει τις δεξιότητες των μαθητών σε πολλούς τομείς, ενθαρρύνοντάς τους να γίνουν καινοτόμοι, δημιουργικοί και επιτυχημένοι στον τομέα της τεχνολογίας.

 


 

Πάμε σινεμά ;

 cin

Στα πλαίσια της δράσης ‘Νους υγιής εν σώματι υγιεί’ τη Δευτέρα 8 Απριλίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες τριών τμημάτων της Α΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την προβολή της ταινίας “The Fabelmans”, που πρόσφερε το τμήμα πολιτισμού του Δήμου Αγρινίου στον κινηματογράφο Άνεσις. Πρόκειται για την ημιαυτοβιογραφική κατάθεση ψυχής του Στήβεν Σπίλμπεργκ, ο οποίος με τη βοήθεια του σεναριογράφου,Tony Kushner,ξετυλίγει την παιδική του ηλικία, την εφηβεία και τα μετέπειτα χρόνια της ζωής του στην μεταπολεμική Αριζόνα των ΗΠΑ.

 Η ταινία “The Fabelmans” αποτελεί μια ιστορία ενηλικίωσης, η οποία βάζει σε πρώτο πλάνο τη λυτρωτική δύναμη του κινηματογράφου που οδηγεί στην αποκάλυψη αλλά και την αντιμετώπιση της αλήθειας, τη διαχείριση των φόβων και, σε τελική ανάλυση, την ανακάλυψη του ίδιου του εαυτού. Οι μαθητές/τριές μας απόλαυσαν την ταινία, ενώ ακολούθησε συζήτηση με τις υπεύθυνες καθηγήτριες της δράσης πάνω σε θέματα που αφορούν τη διαδικασία της ενηλικίωσης, τα πορτραίτα των χαρακτήρων της ταινίας, τις σκηνές που έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση κ.ά. 

Τελικά οι ταινίες είναι «τα όνειρα που κανείς δεν ξεχνάει»!

  


 

Λήξη μαθημάτων σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διδακτικού έτους 2023-2024  

  Ορίζεται ως ημερομηνία λήξης των μαθημάτων του διδακτικού έτους 2023-2024:  
α. Των ημερησίων και εσπερινών Γυμνασίων, Γυμνασίων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, και Γυμνασίων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (δημόσιων και ιδιωτικών) της Χώρας, η 29η Μαΐου 2024, ημέρα Τετάρτη. 
 β. Των ημερησίων και εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων- Λυκείων (δημόσιων και ιδιωτικών) της Χώρας, η 17η Μαΐου 2024, ημέρα Παρασκευή.

 


 

Την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας τηλεδιάσκεψη μέσα από την πλατφόρμα webex με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Παν. Πελοποννήσου.

r0

 r1

Συγκεκριμένα ο κ. Χρήστος Αντωνόπουλος, καθηγητής του τμήματος μας καλωσόρισε και μας μίλησε για τον Σχεδιασμό Ενσωματωμένων Συστημάτων & Εφαρμογών και στη συνέχεια, παρουσίασε ο Υπ. Διδάκτορας κ. Σπουρνίας τεχνολογίες από τον χώρο του Internet of Things και Cyberphysical Συστημάτων που έχουν αναπτύξει στο ερευνητικό εργαστήριο ESDA LAB. Στη συνέχεια η WRO ομάδα η οποία καθοδηγείται από τον Καθηγητή κ. Χριστοδούλου έδειξε τεχνολογίες από το χώρο της ρομποτικής.

r2

r3 

Επισημάνθηκε ότι η δημιουργία ρομποτικών συστημάτων και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς έχει πολλαπλά οφέλη για τους συμμετέχοντες, όπως η ανάπτυξη βασικών αρχών των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών, δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργατικότητας στην επίλυση προβλημάτων, προγραμματισμού και αποτελούν πρότυπα για όλους τους μαθητές των σχολείων.

r4

r5

r6

r8 

Αναμφισβήτητα η διεξαγωγή συνεδριών τέτοιου βεληνεκούς γεφυρώνει την δευτεροβάθμια με την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε πολλά επίπεδα. Οι μαθητές αποδεσμεύονται από τη βαθμοθηρική σχολική νοοτροπία, σκέφτονται έξω από το κουτί και λαμβάνουν ένα ισχυρό ερέθισμα ερευνητικής προσέγγισης των πραγμάτων. Τέτοιες εκδηλώσεις αποτελούν έναν προθάλαμο ομαλής μεταβίβασης των μαθητών στο χώρο του πανεπιστημίου. Ανοίγουν οι εκπαιδευτικοί ορίζοντες τους και σίγουρα προσδιορίζουν πιο ώριμα την ενδεχόμενη πανεπιστημιακή φοίτηση τους.

r10

r11

r12 

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Χρήστο Αντωνόπουλο και όλη την ομάδα για την ενδιαφέρουσα τηλεδιάσκεψη καθώς και για τον χρόνο που μας αφιέρωσαν. 


 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

z0

 

Από σήμερα ορίζεται και καθιερώνεται η 4η Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [άρθρ. 31, ν. 4830/21 (Α΄ 169)]. 

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, ενημερώσεων, παρακολούθηση τανιών και σεμιναρίων για την παροχή πρώτων βοηθειών και φροντίδας σε αδέσποτα ζώα. 

Οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Γεωργίου και Αναστάσιος Μαρνέζος πραγματοποίησαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας ένα παιχνίδι ρόλων, στηριζόμενο στο σενάριο «Τι θα γίνει με τα αδέσποτα έξω από το σχολείο». Το σενάριο χρησιμοποιήθηκε ώστε να συζητηθούν οι διαφορετικές απόψεις και στάσεις απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Αφού διαβάστηκε το σενάριο, οι μαθητές/ριες ανέλαβαν το δικό τους ρόλο και χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες ώστε να μπορούν να συζητήσουν, πριν την τελική «συνάντηση». Το σενάριο μπορείτε να το δείτε ολόκληρο εδώ .

z1

z2 

Το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν αυξημένα δεδομένου ότι τα ζώα είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα ενασχόλησης. Σκοπός μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές όσον αφορά τη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα και να αγγίξουμε θέματα όπως τα αδέσποτα ζώα. 

Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός Μαγιάννης Κωνσταντίνος με μαθητές του 2ου ΕΠΑ.Λ Αγρινίου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικτυακά την παρουσίαση της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (Π.Φ.Π.Ο).

z3 

z4 

Κατά την διάρκεια της τηλεσυνάντησης, ο κύριος Δημήτριος Καλαϊτζίδης, μέλος της Π.Φ.Π.Ο, παρουσίασε θέματα που αφορούν τη φιλοζωία και τη βιοποικιλότητα. Τόνισε τους βασικούς στόχους της φιλοζωίας, τους στόχους της εκπαίδευσης για τη φιλοζωία, τη σχέση ανθρώπου-ζώου, τα δικαιώματα των ζώων, τα άγρια ζώα (βιοποικιλότητα), τα ζώα κτηνοτροφίας, τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα.

 «Η φροντίδα και η αγάπη για τα ζώα είναι υποχρέωση και ευθύνη όλων μας», είναι το μήνυμα που στέλνουν οι μαθητές του σχολείου μας για την Φιλοζωία.

z5 

 


 

Έγκριση του Κανονισμού Εισαγωγής σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 

Δημοσιεύθηκε ΦΕΚ με την έγκριση του Κανονισμού Εισαγωγής σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.

Δείτε εδώ την προκήρυξη (pdf).

Δείτε εδώ την εγκύκλιο (pdf). 

 


 

Eκπαιδευτική – προσκυνηματική εκδρομή στο Άγιον Όρος

Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Η Μοναστική Πολιτεία του Αγίου Όρους, κομμάτι του Βυζαντινού Πολιτισμού» υλοποίησε το τρέχον σχολικό έτος, εκπαιδευτική – προσκυνηματική εκδρομή στις 7-10 Μαρτίου 2024, στο Άγιον Όρος.

ao1 

Οι μαθητές αρχικά επισκέφτηκαν τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στην Θεσσαλονίκη και στην συνέχεια προσκύνησαν τον τάφο του Αγίου Παϊσίου στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης.

ao2 

Την επόμενη ημέρα ταξίδεψαν για το Άγιο Όρος, με πρώτο σταθμό στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος. Η υποδοχή από τους μοναχούς, εντυπωσίασε τους μαθητές, οι οποίοι έμειναν πολύ ευχαριστημένοι και από την φιλοξενία που τους παρείχαν. Στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος, είχαν την ευκαιρία οι μαθητές μας να μιλήσουν με πολλούς μοναχούς. Ιδιαίτερα θερμή ήταν η υποδοχή των παιδιών από τον Ηγούμενο της μονής π. Αλέξιο, ο οποίος συζήτησε μαζί τους για θέματα που τα προβληματίζουν και απηύθηνε πατρικές συμβουλές. Την ίδια ημέρα επισκεφτήκαμε και την Ιερά Μονή Δοχειαρίου, όπου προσκυνήσαμε την ιερή εικόνα “Παναγία Γοργουπήκοος”.

ao3

ao4

Την επόμενη ημέρα πήγαμε στην πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, στις “Καρυές. Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Πρωτάτου, όπως επίσης την Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και την Ιερά Σκήτη του Αγίου Ανδρέα. Πηγαίνοντας προς την Ιερά Μονή Ιβήρων κάναμε μία στάση στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου και στο Ιερόν Κελίον της Παναγούδας, όπου ασκήτεψε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης.

ao5

ao6 

Στην Ιερά Μονή Ιβήρων ήταν η δεύτερη και τελευταία διανυκτέρευση των μαθητών στο Άγιο Όρος. Εκεί τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν τα κειμήλια της Ιεράς Μονής, τα οποία φυλάσσονται εκεί για περισσότερο από χίλια έτη και να δουν τον τρόπο ζωής των μοναχών.

ao7

ao8 

Οι μαθητές, συμμετείχαν, οικειοθελώς, σε μεγάλο βαθμό στο πρόγραμμα των μοναχών, κυρίως στις ακολουθίες, καθώς επίσης και στα Ιερά μυστήρια. 


 

Σχολική εορτή 25ης Μαρτίου

Το 2024 κηρύχθηκε έτος Λόρδου Βύρωνα και Φιλελληνισμού καθώς συμπληρώνονται 200 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου ρομαντικού ποιητή που προσέφερε τη ζωή του στον αγώνα για την ανεξαρτησία της Ελλάδας.

mar1

mar2

Αυτόν το αγώνα τίμησε και το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου την Παρασκευή 22 Μαρτίου με μια εκδήλωση όπου παρουσιάστηκαν η πορεία, οι σημαντικότεροι σταθμοί και οι αγωνιστές της Επανάστασης. Την οργάνωση της εκδήλωσης είχαν οι εκπαιδευτικοί Κουτσούκη Αθηνά (ΠΕ89.01) και Δεκίδου Χριστίνα (ΠΕ02) με την συμμετοχή μαθητών και μαθητριών του σχολείου.

mar3

mar4

mar5

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή του χορευτικού τμήματος του σχολείου του οποίου υπεύθυνη είναι η εκπαιδευτικός Βετσοπούλου Ελένη (ΠΕ11).

mar6

mar7

 

mar9

 


 

Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου πρόσφερε τρόφιμα στα συσσίτια του Αγίου Δημητρίου

ad1 

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2023, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑ.Λ Αγρινίου, έδειξαν γι’ άλλη μια φορά, έμπρακτα την αγάπη τους! Στο πλαίσιο της δράσης “Διδάσκοντας τον Εθελοντισμό” οι εκπαιδευτικοί Ανδρέου Αγγελική, Ιωακειμίδου Ελένη, Νικητοπούλου Μαρία, Χατζησμάλης Νικόλαος και Χονδρονικόλα Αναστασία με τη συνδρομή των μαθητών του σχολείου, συγκέντρωσαν ένα σημαντικό χρηματικό ποσό και αγόρασαν τρόφιμα με αποδέκτη τα συσσίτια του Αγίου Δημητρίου. Η εκπαιδευτικός Ελένη Ιωακειμίδου με τους μαθητές Κατσιμάρδο Χρήστο, Θεοδωροπούλου Μαρία, Γκογκάι Αικατερίνη και Καντάνη Κωνσταντίνο παρέδωσαν τα τρόφιμα, στον υπεύθυνο των συσσιτίων της Ευαγγελιστρίας πατέρα Κωνσταντίνο Καντάνη. Ο πατέρας Καντάνης ευχαρίστησε τη Διευθύντρια του Σχολείου, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους για την προσφορά Αγάπης.

ad2

ad3 

 


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ 

 m1

Την Τετάρτη, 13/03/2024, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, κ. Ζέικου Αικατερίνης, κ. Παππά Αγγελικής, κ. Μανιφάβα Ελπίδας, κ. Νταβαρίνου Μαρίας, κ. Δανιά Βασιλικής, κ. Μαγιάννη Κωνσταντίνου και με την καθοδήγηση της Διευθύντριας του σχολείου κ. Βούλγαρη Χριστίνας, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις Αλυκές και το Θεματικό Μουσείο Άλατος στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία και του περιβαλλοντικού προγράμματος "Λίμνες-Ποτάμια-Βουνά" καθώς αλλά και το Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ι.Π. Μεσολογγίου στα πλαίσια της δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί" . 

m5 

Η πρώτη ομάδα, αρχικά, επισκέφθηκε στις Αλυκές Μεσολογγίου, όπου μας υποδέχτηκε ο Διευθυντής της εταιρίας Ελληνικές Αλυκές Α.Ε., κύριος Τσορτανίδης Χαράλαμπος, ο οποίος μίλησε για την διαδικασία παραγωγής του αλατιού στις τεχνητές λεκάνες, τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό, τον παραγωγικό προσανατολισμό της εταιρίας αλλά και τη διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς στους χώρους των υπό την κυριότητα της αλυκών. 

m6 

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το εντυπωσιακό θεματικό Μουσείο Άλατος στην Τουρλίδα [  https://www.saltmuseum.gr], δίπλα στη δημοτική αλυκή. Εκεί, μας καλωσόρισε ο ιδρυτής του μουσείου, κ. Κορδόσης Νικόλαος και είχαμε τη δυνατότητα να μάθουμε όλα όσα σχετίζονται με το αλάτι από την πρώτη εμφάνισή του στον πλανήτη μέχρι τις μέρες μας, τη σχέση του με την οικονομία, την υγεία, τη γεωργία, την κτηνοτροφία, το περιβάλλον, τον τουρισμό, τη θρησκεία, τις χρήσεις του, να δούμε έργα τέχνης καλλιτεχνών εμπνευσμένων από το αλάτι αλλά και μια μεγάλη συλλογή από αλατιέρες. Την ενημέρωση – περιήγηση, φρόντισαν οι κ. Πασπαλιάρη Βάσια και κ. Τσιρογιάννη Φανή, υπεύθυνες του μουσείου. 

m4 

Τέλος, ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος με τους μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους. 

m3 

Στα πλαίσια της δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί" οι μαθητές/τριες με τη συνοδεία τριών εκπαιδευτικών επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Ι.Π. Μεσολογγίου [  https://www.efaaitl.gr] εμβαθύνοντας έτσι στην ιστορία του τόπου μας μέσω της μουσειοπαιδαγωγικής προσέγγισης και σε συνδυασμό με τη μελέτη ανάλογων βιβλίων της βιβλιοθήκης του σχολείου μας. 

m2 

Μας εντυπωσίασε τόσο το ιστορικό κτίριο του Μουσείου με νεοκλασικά χαρακτηριστικά σε κεντρικό σημείο της πόλης, το οποίο χτίστηκε μεταξύ 1885-1889 με δωρεά του Κωνσταντίνου Ξενοκράτη, εθνικού ευεργέτη από την ανατολική Θράκη, ως Δημοτικό Παρθεναγωγείο, και λειτούργησε για πολλά χρόνια ως σχολείο όσο και τα εκθέματα των αρχαιολογικών συλλογών που περιλαμβάνουν περισσότερα από 1200 αντικείμενα από όλη την Αιτωλοακαρνανία, τα οποία αφορούν σε ευρήματα παλαιών, αλλά κυρίως πρόσφατων ανασκαφών. 

m7 

Και οι δύο ομάδες μαθητών/τριών αποκόμισαν ιδιαίτερες γνώσεις και εμπειρίες από τις επισκέψεις στα άψογα οργανωμένα θεματικά μουσεία της Ι. Π. του Μεσολογγίου.

 

We have 79 guests and no members online