ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
Τη Δευτέρα 15 Μαΐου 2023 η Ομάδα Φιλαναγνωσίας του σχολείου μας είχε μια τελευταία συνάντηση γι’ αυτήν τη σχολική χρονιά.
Με τη βοήθεια ενός μικρού βίντεο (μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ ) το οποίο περιείχε μέρος των συναντήσεων, δράσεων και αναγνωστικών διαδρομών που πραγματοποίησε η ομάδα, όλοι μαζί οι εμπλεκόμενοι (μαθητές και εκπαιδευτικοί/συνοδοιπόροι) συζήτησαν και αντάλλαξαν τις εμπειρίες τους. Αρκετοί/ές ήταν οι μαθητές/-τριες που εξέφρασαν την επιθυμία να συμμετέχουν και την επόμενη χρονιά στην Ομάδα.
Κάποιοι/-ες πρότειναν στους συμμαθητές/-τριές τους βιβλία για νέα αναγνωστικά ταξίδια στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών.
Στο τέλος μοιράστηκαν Βεβαιώσεις Συμμετοχής με την ευχή όλοι να έχουν «Καλό Καλοκαίρι με καλή παρέα ένα βιβλίο»
Οι υπεύθυνες Καθηγήτριες
Ζέικου Αικατερίνη, Κεσίδου Κωνσταντίνα
Μιχοπούλου Παναγιώτα, Νικητοπούλου Μαρία
Παππά Αγγελική, Χαραλαμπάκη Μαρία
Δράση "Εθελοντισμός"
Την Δευτέρα 15/5/2023 το σχολείο μας παρέδωσε, στο παράρτημα της ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου, τα καπάκια που συγκεντρώθηκαν, κατά τη διάρκεια της χρονιάς 2022-2023, στο πλαίσιο της δράσης «Εθελοντισμός». Η δράση πέτυχε χάρη στη συνεισφορά μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου καθώς και φέτος έσπευσαν με προθυμία και ενσυναίσθηση προκειμένου να αγοραστεί ένα ακόμα αναπηρικό αμαξίδιο.
Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει αναφορά στο ότι η δράση επεκτάθηκε με την ανακύκλωση μπαταριών-στους κάδους ΑΦΗΣ- αλλά και με την αξιοποίηση χρησιμοποιημένων βιβλίων και γενικότερα χαρτιού από τη σχολική μας μονάδα. Ευελπιστούμε το πνεύμα του Εθελοντισμού να διαπνέει το σχολείο μας και το επερχόμενο σχολικό έτος 2023-2024!!
Εθελοντική Αιμοδοσία
Την Πέμπτη 4 Μαΐου 2023, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας Εθελοντική Αιμοδοσία σε συνεργασία με το τμήμα Αιμοδοσίας του Γ.Ν. Αγρινίου.
Μαθητές και καθηγητές ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα δείχνοντας την ευαισθησία και την αγάπη τους για τους συνανθρώπους μας.
Η Εθελοντική Αιμοδοσία δεν είναι απλά και μόνο χειρονομία καλής θέλησης. Είναι δώρο ζωής γι αυτόν που δέχεται το αίμα και πράξη τιμής και αλληλεγύης γι αυτόν που το προσφέρει. Την κοινωνική αυτή δράση προετοίμασαν και υποστήριξαν οι καθηγήτριες της Νοσηλευτικής του σχολείου μας Πέρρου Σταυρούλα, Ράπτη Σπυριδούλα και Χονδρονικόλα Αναστασία.
Εκδήλωση για την «έξυπνη πόλη» από το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου και το Μουσικό Σχολείο Αγρινίου
«Η έξυπνη πόλη που ονειρεύομαι» ήταν το θέμα της εκδήλωσης που έλαβε χώρα στη Γλυπτοθήκη Καπράλου, στο Αγρίνιο, το απόγευμα της Τετάρτης (5/4).
Η εκδήλωση υπό την αιγίδα του Δήμου Αγρινίου διοργανώθηκε από το 2ο ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου σε συνεργασία με το Μουσικό Σχολείο.
Κεντρικός ομιλητής με θέμα «Το έξυπνο σχολείο – Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση – Έξυπνη πόλη», ήταν ο Δρ. Σπυρίδων Παπαδάκης Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) Δυτικής Ελλάδας.
Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, που προσέγγισε το θέμα με επιστημονικότατα και απλότητα κάνοντας κατανοητό στο ακροατήριο ότι το έξυπνο σχολείο αποτελεί αφ ενός αδήριτη ανάγκη των καιρών και αφετέρου θα βοηθήσει να μετασχηματιστεί η πόλη σε έξυπνη .
Βασικοί στόχοι της εκδήλωσης, ήταν η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της κοινής γνώμης και ιδιαίτερα της νέας γενιάς στα πλεονεκτήματα και στις απαντήσεις που δίνουν οι «Έξυπνες πόλεις» στα προβλήματα των καιρών μας.
«Εάν αναλογιστούμε:
Α. ότι τα 2/3 του πλανήτη μας θα ζουν σε πόλεις ως το 2050, τα προβλήματα που θα ανακύψουν θα διογκώσουν τις απαιτήσεις για παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και η βελτίωση της ποιότητας ζωής τους θα είναι ζητούμενο
Β. ότι η αλλαγή του κλίματος αποτελεί παγκόσμια πρόκληση που δεν σέβεται τα εθνικά σύνορα , επηρεάζει πλέον κάθε χώρα σε κάθε ήπειρο και η υπερθέρμανση του πλανήτη αποτελεί πιθανότατα τη μεγαλύτερη απειλή του αιώνα μας και
Γ. Την ενεργειακή κρίση.
Οι επαΐοντες δηλώνουν ότι μέρος της απάντησης των προαναφερομένων είναι οι έξυπνες πόλεις.
Ήταν ένα οδοιπορικό στο οποίο συνδιαλέχτηκε ο λόγος και η μουσική για τα μελλούμενα.
Η κα Γρέντζελου Ευγενία Καθηγήτρια μουσικής του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου, καθήλωσε το κοινό επιλέγοντας ποιοτικές μουσικές συνθέσεις και διευθύνοντας επιδέξια την ορχήστρα. Θερμά συγχαρητήρια στους ταλαντούχους μαθητές του μουσικού συνόλου «Κόσμος».
Η κα. Γεωργίου Ειρήνη υποδιευθύντρια του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, επιμελήθηκε και οργάνωσε την εκδήλωση με ιδιαίτερο ζήλο και με επαγγελματικό ήθος.
Η χαρισματική ομάδα Ρομποτικής του σχολείου μας που απαρτίζεται από τους καθηγητές Πληροφορικής Παπαθανασίου Λεωνίδα, Μαρκή Γεώργιο, Τίτη Άγγελο, Λουρόπουλο Αθανάσιο, Πεφάνη Κων/νο, Γεωργίου Ειρήνη και μαθητές, δημιούργησαν τη ρομποτική κατασκευή «Το έξυπνο σπίτι – έξυπνη διαλογή υλικών».
Συγχαρητήρια στους καθηγητές που ενέπνευσαν τους μαθητές να υλοποιήσουν τη δράση με την καθοδήγησή τους, μια δράση με πολλές προεκτάσεις στο μέλλον και στους μαθητές που υλοποίησαν τη δράση με μεθοδικότητα και ταλέντο .
Το κοινό του Αγρινίου τίμησε ιδιαίτερα την εκδήλωση με την αθρόα προσέλευσή του και το ευχαριστούμε ιδιαίτερα.
Tο έργο και η εκδήλωση υποστηρίχθηκαν από το ΝΟΗΣΙΣ στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»» μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Εδώ μπορείτε να δείτε το βίντεο της εκδήλωσης : https://youtu.be/JJVd_XdLA-8
Σχολική γιορτή για την 25η Μαρτίου
Τρία χρόνια πέρασαν από τη σχολική μας ζωή που μας στέρησαν τη χαρά να οργανώνουμε ζωντανές εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου και να απολαμβάνουμε εκπαιδευτικοί και μαθητές τη συνεργασία και τους καρπούς των κοινών μας κόπων.
Την Παρασκευή 24 Μαρτίου, παραμονή της επετείου της 25ης Μαρτίου οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, παρουσίασαν μία αφηγηματική και ιστορική αναδρομή για την απελευθέρωση της πατρίδας μας από τον τουρκικό ζυγό και μία μικρή θεατρική παράσταση με τίτλο «ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ: με διαλόγους από τον «Καπετάν Μιχάλη» του Καζαντζάκη.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί για την οργάνωση και επιμέλεια της εκδήλωσης ήταν οι εκπαιδευτικοί Ανδρέου Αγγελική(ΠΕ06), Γεωργίου Ειρήνη(ΤΕ01 & ΠΕ86) και Νικητοπούλου Μαρία(ΠΕ03), μαζί με μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας.
Τέλος η εορτή-εκδήλωση έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς από το χορευτικό μας τμήμα, υπεύθυνη του οποίου είναι η κα. Βετσοπούλου Ε. (ΠΕ11). Την επιμέλεια του σκηνικού είχαν οι εκπαιδευτικοί του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, Τζένου Σωτηρία ΠΕ89.01,Χατζησμάλης Νικόλαος ΠΕ08, Μετσοβίτη ΑλεξάνδραΠΕ89.01.
Ομάδα Φιλαναγνωσίας
Την Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023, η ομάδα Φιλαναγνωσίας του σχολείου μας είχε την τιμή να «φιλοξενήσει» διαδικτυακά την Καθηγήτρια Νέας Ελληνικής Ιστορίας και Ιστορίας της εκπαίδευσης του Π.Τ.Δ.Ε (Παιδαγωγικό τμήμα) Δυτικής Μακεδονίας, κ. Ηλιάδου-Τάχου Σοφία. Η κ.Ηλιάδου, με την ιδιότητα της ιστορικού αλλά και της συγγραφέα ιστορικών -και όχι μόνο- μυθιστορημάτων, βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν τη σχέση ιστορίας και λογοτεχνίας, την οποία χαρακτήρισε με τον όρο «συγκοινωνούντα δοχεία» καθώς και τη συμβολή του κάθε ανθρώπου στη δημιουργία ιστορίας και ιστορικών γεγονότων.
Eκπαιδευτική εκδρομή στην Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίουκαι στην Έκθεση Αιτωλοακαρνάνων Εικαστικών στην Παλαιά Αγορά Αγρινίου.
Tην Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023 οι μαθήτριες και οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, των τομέων Δομικών Έργων, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βρεφονηπιοκόμων πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου και στην Έκθεση Αιτωλοακαρνάνων Εικαστικών στην Παλαιά Αγορά Αγρινίου.
Στην Δημοτική Πινακοθήκη τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν πίνακες και γλυπτά από την προσωπική συλλογή του μεγάλου εικαστικού Γιάννη Μόραλη, με τίτλο "Η μνήμη της αφής". Χαρακτηριστικό της έκθεσης είναι ότι ήταν αφιερωμένη στη γυναικεία παρουσία, μια θεματική ενότητα που ενδιέφερε έντονα τον καλλιτέχνη. Έτσι η μαθήτριες και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία εκτός από το να τα απολαύουν, να περιεργαστούν, να στοχαστούν και να προβληματιστούν γύρω από τα έργα. Ευχαριστούμε θερμά τους υπαλλήλους της Δημοτικής Πινακοθήκης για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας έδωσαν και για την όμορφη ξενάγηση.
Εξίσου αξιόλογα ήταν τα έργα που απήλαυσαν μαθητές και εκπαιδευτικοί στην έκθεση 27 Αιτωλοακαρνάνων εικαστικών στην Αίθουσα Γλυπτοθήκης της Παλαιάς Δημοτικής Αγοράς Αγρινίου. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις πινάκων και γλυπτών θα ενισχύσουν την οργάνωση "Φλόγα", συλλόγου που στηρίζει τα παιδιά και τις οικογένειες των παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια.
Οι εκπαιδευτικοί:
Τομέας Δομικών Έργων: Ιουλία Λαμπαδάρη, Πολ. Μηχανικός ΠΕ81 & οικονομ. ΠΕ80
Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών: Νίκος Χατζησμάλης, ΠΕ08
Τομέας Βρεφονηπιοκόμων: Ευρυδίκη Ξένου, ΠΕ87.09
Αλκοόλ
Όσα πρέπει να ξέρεις
Οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία κατά τις τελευταίες μέρες του Μάρτη να ενημερωθούν για τις επιπτώσεις της κατανάλωσης αλκοόλ σε κάθε ηλικία και ιδιαίτερα στους νέους.
Οι εκπρόσωποι της ΤΟΜΥ, δύο υπέροχες κυρίες, με υπομονή και ανεπτυγμένο αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά, ευαισθητοποίησαν τους μαθητές στο θέμα της κατανάλωσης αλκοολούχων ροφημάτων από την εφηβική ηλικία. Η ενημέρωση έγινε ανά τμήμα, όπου, αρχικά, με παιγνιώδη τρόπο προσπάθησαν να κινητοποιήσουν τους μαθητές ώστε να αντιληφθούν πόσο σημαντική επιρροή ασκείται πάνω τους από την προβαλλόμενη εικόνα όλων αυτών που πίνουν (σε τηλεόραση, οικογένεια, κοινωνικό περιβάλλον) και η οποία τους ωθεί ανεπαίσθητα στη μίμηση, καθώς επίσης κρύβεται εύκολα πίσω από κοινωνικές συνήθειες, καθιερωμένες αντιλήψεις και συμπεριφορές. Στη συνέχεια, με απλό και ευσύνοπτο τρόπο παρουσίασαν τις επιδράσεις του αλκοόλ στο ανθρώπινο σώμα, ακόμα και όταν οι ποσότητες είναι μικρές. Τόνισαν τις μακροχρόνιες βλάβες που προκαλούνται, αλλά, κυρίως επέμειναν στην ανάγκη κατανόησης της επίδρασης που αυτό έχει στην αλλαγή της συμπεριφοράς, όπως υπερδιέγερση, υπερεκτίμηση δυνατοτήτων, ευερεθιστότητα κτλ, καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν το άτομο που έχει πιει σε ενέργειες που αργότερα νηφάλιος μπορεί να μετανιώσει. Επισήμαναν, επίσης, τον κίνδυνο να επέλθει ο θάνατος μετά από υπερβολική κατανάλωση. Τέλος, έλυσαν απορίες, μοίρασαν σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο του Υπουργείου Υγείας, ζήτησαν από τους μαθητές να αναφέρουν την άποψή τους για το αλκοόλ και αν μετά από αυτή τη συνάντηση θα το αντιμετώπιζαν διαφορετικά. Οι περισσότεροι συμφώνησαν πως δεν είχαν συνειδητοποιήσει πόσο επικίνδυνο είναι, ότι τώρα το βλέπουν από άλλη οπτική και ότι διαλύθηκαν αρκετοί μύθοι γύρω από την κατανάλωσή του.
Ευχόμαστε τέτοιες δράσεις να επαναλαμβάνονται, γιατί άνθρωποι που έχουν επιμορφωθεί είναι οι πιο κατάλληλοι να μιλήσουν υπεύθυνα και να ευαισθητοποιήσουν την νεολαία απέναντι σε τέτοια προβλήματα, όπως αυτό της κατανάλωσης αλκοόλ. Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι είναι ένας αόρατος αλλά υπαρκτός κίνδυνος ο αλκοολισμός στη νέα γενιά, αφού, όπως γνωρλιζουμε, τα περιστατικά κατάχρησης συνεχώς αυξάνονται.
Το μήνυμα; Το ποτό δε λύνει προβλήματα αντίθετα δημιουργεί νέα και δεν το έχουμε ανάγκη για να περάσουμε καλά. Το αλκοόλ δεν μας προσφέρει τίποτα!
Νεανική Παραβατικότητα
Η ραγδαία αύξηση της παραβατικότητας ανηλίκων απασχολεί έντονα τους ειδικούς, την εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η πρώιμη αντικοινωνική συμπεριφορά μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι ίδιοι οι φορείς κοινωνικοποίησης και ιδιαίτερα η οικογένεια χαρακτηρίζονται από κοινωνική «παθογένεια», η οποία τους αφαιρεί την ικανότητα να αναπαράγουν νέους πολίτες με την απαραίτητη κοινωνική, ηθική συνείδηση και ευθύνη.
Την Τρίτη 22/03/23 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή επιμορφωτική ομιλία με θέμα «Νεανική Παραβατικότητα» από την ψυχολόγο του σχολείου μας κα Αντιγόνη Βλάχου. Στόχος της παρουσίασης ήταν η όσο το δυνατόν πολύπλευρη προσέγγιση του φαινομένου. Υπήρξε αρχικά αναφορά στους παράγοντες κινδύνου, τον καταλυτικό ρόλο της οικογένειας και το ψυχολογικό προφίλ του έφηβου παραβάτη.
Η ομιλία ολοκληρώθηκε με αναφορές στο ρόλο του σχολείου επισημαίνοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών όπως επίσης και τη δημιουργία ενός κοινού σχεδίου αντιμετώπισης κρίσεων. Κλείνοντας, υπήρξε σύνδεση με το ισχύον νομικό πλαίσιο όσον αφορά τους έφηβους παραβάτες.
Πατήστε εδώ για την παρουσίαση (pdf).
Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας
Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας κατά της σχολικής βίας (6 Μαρτίου), πραγματοποιήθηκε παρουσίαση σχετικού ενημερωτικού υλικού και προβολές βίντεο στους μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου μας προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν γύρω από το κοινωνικό αυτό πρόβλημα. Την παρουσίαση επιμελήθηκαν οι καθηγήτριες κα. Γεωργίου Ε., Ξένου Ε. και την ψυχολόγο του σχολείου κα Βλάχου Α.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Την Τριτη 21 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στο σχολειό μας σεμινάριο πρώτων βοηθειών στα πλαίσια της δράσης του σχολειού μας «Πρώτες Βοήθειες με χρήση απινίδωση». Η παρουσίαση του σεμιναρίου πραγματοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς του σχολειού μας κ. Χριστίνα Μακρυγιάννη ΠΕ8704 , κ. Γεώργιο Μπαρτζωκα ΠΕ8704 και Παπαδογεωργου Σπυριδούλα ΠΕ8703.
Πρώτες βοήθειες είναι η βοήθεια που δίνεται σε κάθε πρόσωπο που υφίσταται μια ξαφνική αρρώστια ή έναν ξαφνικό τραυματισμό με φροντίδα που παρέχεται για την διατήρηση της ζωής, την πρόληψη της κατάστασης από την επιδείνωση και την ανάρρωση.
Οι συνάδελφοι παρουσίασαν με άρτιο επιστημονικό τρόπο πρώτες βοήθειες οι οποίες είναι πολύτιμες τόσο στο προσωπικό όσο και στο σχολικό. Αναλυτικότερα έγινε αναφορά στις κινήσεις που πρέπει να εφαρμοστούν στην περίπτωση της λιποθυμίας:
καθως στις περιπτωσεις πνιγμου και ιδιαιτερως στη λαβή Χαιμλιχ η οποια είναι μία θεραπευτική τεχνική για την αποφυγή πνιγμού ατόμου λόγω απόφραξης του αναπνευστικού του σωλήνα από ξένο σώμα και στον τρόπο μπορεί ένα άτομο να πραγματοποιήσει λαβή Χαιμλιχ στον ίδιο του τον εαυτό.
Τελος εγινε παρουσιαση του εκπαιδευτικου απινιδωτη που διαθετει το σχολειο μας και στον τροπο λειτουργιας του. Ο απινιδωτής είναι ιατρική συσκευή η οποία σε συνεργασία με καρδιοαναπνευστικη αναζωογονηση μπορεί να ανατάξει μια θανατηφόρα καρδιακή αρρυθμία,αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός ηλεκτρικού σοκ. Στη συνεχεια παρουσιατηκε η τεχνικη της καρδιοαναπνευστικης αναζωογονησης ή τεχνικη ΚΑΡΠΑ. Η ΚΑΡΠΑ αποτελείται από δύο βασικές ενέργειες: τις θωρακικές συμπιέσεις (για να αποκατασταθεί όσο το δυνατόν η κυκλοφορία του αίματος) και τις εμφυσήσεις διάσωσης (για να μεταφερθεί οξυγόνο στους πνεύμονες).
Με την ΚΑΡΠΑ μπορούμε να αγοράσουμε χρόνο μέχρι να έρθει η εξειδικευμένη βοήθεια όπου θα χρησιμοποιήσει άλλες τεχνικές μεθόδους για την ανάνηψη του θύματος.Στις περισσότερες περιπτώσεις, η ΚΑΡΠΑ από μόνη της δεν μπορεί να επαναφέρει την καρδιακή λειτουργία. Ωστόσο, η καλή εφαρμογή της (ιδιαίτερα των θωρακικών συμπιέσεων) αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας της απινίδωσης.
Οι πρώτες βοήθειες αποτελούν γνώσεις απαραίτητες για κάθε άνθρωπο, γονείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες.
Κάντε κλικ για την παρουσίαση της κας Μακρυγιάννη Χ, Μπαρτζιώκα Γ και Παπαδογιώργου Σ.
“Διαφοροποιημένη μάθηση στα ΕΠΑ.Λ/Ε.Κ”
Στο πλαίσιο της Δράσης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών» τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023 το σχολείο μας υπό την - συνεργασία – συντονισμό με το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, πραγματοποίησε σεμινάριο από τον Δρ Σπυρίδωνα Παπαδάκη , Οργανωτικό Συντονιστή ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας ΣΕΕ ΠΕ86 και τον MSc Γρηγόριο Σκιαδά, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Δυτικής Ελλάδας με θέμα:
“Διαφοροποιημένη μάθηση στα ΕΠΑ.Λ/Ε.Κ”
Η παρουσίαση του θέματος τόσο από τον κ. Παπαδάκη Σπυρίδωνα , όσο και από τον κ. Σκιαδά Γρηγόριο έγινε με άρτια επιστημονικό τρόπο διαφωτίζοντας ευαισθητοποιώντας και προβληματίζοντας τους εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας για ένα τόσο σπουδαίο θέμα.
Σύμφωνα με τους ομιλητές:
Το μεγαλύτερο λάθος είναι να διδάσκουμε στους ίδιους μαθητές όλα τα μαθήματα με τον ίδιο τρόπο (H. Gardner)
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία είναι φιλοσοφία της εκπαίδευσης, η οποία αναγνωρίζει τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών και αναλαμβάνει την ευθύνη για τη διασφάλιση ότι όλοι οι μαθητές λαμβάνουν κατάλληλες ευκαιρίες μάθησης, καθώς και την ανατροφοδότηση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. (Tomlinson, 2000)
Η εικόνα που συναντάμε συχνότερα στις τάξεις μας είναι εκείνη ενός μαθητικού πληθυσμού που χαρακτηρίζεται από ποικίλες μαθησιακές ικανότητες,προέρχεται από διαφορετικά κοινωνικά - πολιτιστικά περιβάλλοντα, με ξεχωριστά ενδιαφέροντα και πολλά προφίλ μάθησης. Αυτοί οι μαθητές έχουν ανάγκη από εμπνευσμένα διαφοροποιημένα μαθήματα που θα τους επιτρέψουν να επιδείξουν τις μαθησιακές τους ικανότητες.
Τα παραπάνω αποτελούν κοινό τόπο για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι γνωρίζουν, περισσότερο από τον καθένα, ότι ο σχεδιασμός της διδασκαλίας γύρω από ένα ενιαίο μάθημα δεν θα ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των μαθητών τους. Οι μαθητές διαφέρουν ως προς το μαθησιακό στυλ, τα ενδιαφέροντα και την ικανότητα να ανταποκριθούν την ίδια στιγμή στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μαθητές στην ίδια τάξη να υποστηρίζουν διαφορετικά επίπεδα μάθησης καθώς αυτά δεν εξαρτώνται από την τάξη στην οποία ανήκουν ηλικιακά στη γενική εκπαίδευση.
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία αποτελεί μονόδρομο για την κινητοποίηση όλης της μαθητικής- εκπαιδευτικής κοινότητας κοινότητας.
Κάντε κλικ εδώ για την παρουσίαση του κ. Σπυρίδωνα Παπαδάκη και εδώ για την παρουσίαση του κ. Γρηγορίου Σκιαδά .
Παρασκευή σαπουνιού από ελαιόλαδο με την ψυχρή μέθοδο
Την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου 2023, ο χημικός κ. Ντασιώτης Φ., παρουσίασε στους μαθητές της Α τάξης τον τρόπο μέτρησης της οξύτητας του ελαίου και την κατασκευή σαπουνιών από ελαιόλαδο με την ψυχρή μέθοδο. Η δράση αυτή ήταν στα πλαίσια του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας ‘’περί ελαίου ο λόγος’’ κος Ντασιώτης εξήγησε στους μαθητές την χημική σύσταση και τον τύπο της χημικής αντίδρασης που γίνεται για την κατασκευή των σαπουνιών.
Επίσης, εξήγησε τον λόγο που χρησιμοποιούμε τα σαπούνια για την καθαριότητα των χεριών και του σώματος. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν στην βιωματική δράση. Ο κος Ντασιώτης χρησιμοποίησε αυτοσχέδιο μίξερ και ξύλινα καλούπια για την παρασκευή των σαπουνιών. Έδωσε πληροφορίες σχετικά με την θερμοκρασία των μειγμάτων, τον τρόπο στεγνώματος και αερισμού.
Παρασκευή σαπουνιού από ελαιόλαδο με την ψυχρή μέθοδο :
Υλικά
|
Δοσολογία
|
Διαδικασία :
1) Διαλύουμε το καυστικό Νάτριο (NaOH) στο απεσταγμένο Νερό.
2) Θερμαίνουμε το λάδι σε θερμοκρασία 35-50ο C.
3) Προσθέτουμε σιγά σιγά το διάλυμα καυστικού νατρίου θερμοκρασίας 35-50ο C, στο λάδι, όταν αποκτήσουν την ίδια θερμοκρασία τα δύο υγρά, ανακατεύοντας το διάλυμα.
4) Όταν αρχίσει να συμπυκνώνεται το μείγμα, προσθέτουμε (περίπου στο ίχνος), τσάι βοτάνων, αρώματα, χρώμα, αιθέρια έλαια ή υπερλίπανση.
5) Αδειάζουμε το μείγμα σε καλούπια.
6) Μετά από δύο ημέρες, κόβουμε το σαπούνι σε πλάκες.
7) Το αφήνουμε περίπου 50 ημέρες σε σκιερό και καλά αεριζόμενο χώρο να ωριμάσει και έπειτα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.
Ο ρόλοs των εκπαιδευτικών και τoυ σχολείου στην πρόληψη & αντιμετώπιση της παιδικής κακοποίησης
Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μεγαλώνει, να μαθαίνει και να παίζει σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Η κακοποίηση και τα βίαια περιστατικά δυστυχώς αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Τα βιώματα της χρόνιας κακοποίησης έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση μετέπειτα προβλημάτων ψυχικής υγείας όπως κατάθλιψης, άγχους, θυμού και επιθετικότητας. Επιπλέον, συσχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο παρουσίας νεανικής παραβατικότητας, εγκληματικότητας, σοβαρών και βίαιων παραβάσεων.
Οι εκπαιδευτικοί είναι επαγγελματίες – κλειδί όσον αφορά στην προστασία των παιδιών κι αυτό διότι περνούν περισσότερο χρόνο σε καθημερινή επαφή μαζί τους από οποιονδήποτε άλλο ενήλικο. Επίσης, διαθέτουν εμπειρία και γνώση στην ανάπτυξη των παιδιών, ενώ συγχρόνως έχουν τη δυνατότητα ανίχνευσης αλλαγών στην εμφάνιση, τη συμπεριφορά και την πρόοδο των μαθητών.
Στις 26/01/23 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακό σεμινάριο από την ψυχολόγο του σχολείου μας κα Βλάχου Αντιγόνη με θέμα «|Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη & αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης». Ο εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για πιθανές ενδείξεις- προειδοποιητικά σημάδια κακοποίησης /παραμέλησης , ανάπτυξη τρόπων αποτελεσματικής διαχείρισης μιας πιθανής αποκάλυψης και δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος στην τάξη κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κακοποιημένου παιδιού.
Την τιμητική τους έχουν σήμερα 30 Ιανουαρίου οι τρεις Ιεράρχες, με τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να μένουν κλειστά για να τιμήσουν τους προστάτες των Γραμμάτων.
Ποιοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.
Για τη σοφία τους , χριστιανική τους ζωή, την κοινωνική τους προσφορά η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Το συγγραφικό τους έργο, πλούσιο, και το κοινωνικό, αξεπέραστο. Στόχος τους, κανένας φτωχός, κανένας πεινασμένος. Στόχος της γνώσης, η καλλιέργεια του νου, το άνοιγμα της καρδιάς και η αγάπη προς τον πλησίον. Στέρεο θεμέλιο των αγώνων τους, ο σεβασμός στα κλασικά γράμματα, την αρχαία ελληνική σκέψη και φιλοσοφία. Συνδύασαν την πίστη στα λόγια τού ξυπόλητου Ναζωραίου με τον λόγο του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη σε μία ενότητα θεωρίας και πράξης.
Στα πλαίσια της εορτής των Τριών Ιεραρχών παρουσιάστηκε σχετικό υλικό και στις τρεις τάξεις του σχολείου μας.
Βασίλειος ο Μέγας
Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η συμβολή του στην χριστιανική θεολογία θεωρείται κεφαλαιώδης ενώ σ΄αυτόν αποδίδεται και η «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου». Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα. Η συμβολή του στην ανάπτυξη των γραμμάτων και της φιλανθρωπίας τον κατέστησαν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της Χριστιανικής παράδοσης.
Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι» καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτεια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους!
Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.
Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες.
Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός
Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης.
Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποίηματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.
Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος - 27 Ιανουαρίου
Η 27η Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί από το 2005, ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος των Εβραίων από τη Ναζιστική Γερμανία. Εναν χρόνο πριν, με ομόφωνη απόφαση της Βουλής των Ελλήνων είχε καθιερωθεί η ίδια ημερομηνία σαν Ημέρα Μνήμης και Τιμής για τους Ελληνες Εβραίους που είχαν χάσει τη ζωή τους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ναζί,
Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων είναι μια από τις μεγαλύτερες θηριωδίες στην ανθρώπινη Ιστορία. Με τον όρο «Ολοκαύτωμα» αναφερόμαστε στη μεγαλύτερη γενοκτονία στην παγκόσμια ιστορία, τη γενοκτονία 6 εκατομμυρίων Εβραίων από τους ναζί.
Κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος, οι γερμανικές αρχές στράφηκαν εναντίον και άλλων «φυλετικά/βιολογικά κατώτερων» πληθυσμιακών ομάδων όπως: Ρομά (Τσιγγάνοι), ατόμων με αναπηρίες και ορισμένων σλαβικών λαών (Πολωνοί, Ρώσοι και άλλοι), άλλες ομάδες υπέστησαν διώξεις λόγω των πολιτικών φρονημάτων, της ιδεολογίας και των σεξουαλικών προτιμήσεών τους, όπως κομμουνιστές, σοσιαλιστές, μάρτυρες του Ιεχωβά και ομοφυλόφιλοι.
Ως κοινωνία οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ιστορική μνήμη και να μην επιτρέψουμε ποτέ ξανά την άνοδο του φασισμού. Σήμερα, δεν αρκεί να νιώθουμε αποτροπιασμό για τους ναζί. Εκείνο που χρειάζεται είναι να σταθούμε απέναντι σε όσους εμπνέονται από αυτούς, να επιλέξουμε την ειρήνη και όχι τον πόλεμο, την αγάπη και όχι το μίσος, την αδελφοσύνη και όχι την ξενοφοβία, την αλληλεγγύη και όχι τη μισαλλοδοξία, την ανοχή στη διαφορετικότητα και όχι τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις.
Στα πλαίσια ευαισθητοποίησης κι προβληματισμού έγινε σχετική παρουσίαση στην Α τάξη από την κα Ζέικου Κατερίνα.
Διαδίκτυο και Ασφάλεια Πλοήγησης
Τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 ο κ. Λουρόπουλος Α. καθηγητής Πληροφορικής πραγματοποίησε παρουσίαση στους μαθητές των τμημάτων Δ2, ΣΤ1, και ΣΤ2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, με θέμα "Διαδίκτυο και Ασφάλεια Πλοήγησης". Χρησιμοποιήθηκε οπτικοακουστικό υλικό και το ενδιαφέρον και η συμμετοχή των μαθητών ήτανε ιδιαίτερη . Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της κινητοποίησης των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και καινοτόμες δράσεις με άλλα σχολεία.
«Παραβατικότητα Ανηλίκων, Πρόληψη, Συνέπειες»
Στα πλαίσια των δράσεων ευαισθητοποίησης των μαθητών του σχολείου μας, την Τρίτη 11/10/2022 η A Τάξη παρακολούθησε την παρουσίαση της κας Μανιάκη, Επιμελήτριας Ανηλίκων του Δικαστηρίου Ανηλίκων Αγρινίου με θέμα:
«Παραβατικότητα Ανηλίκων, Πρόληψη, Συνέπειες»
Με δεδομένο ότι η παραβατικότητα των ανηλίκων συνιστά αδιαμφισβήτητα ένα φαινόμενο κοινωνικής παθογένειας, η κα. Μανιάκη αναφέρθηκε ενδελεχώς στις σοβαρές συνέπειες της παραβατικής συμπεριφοράς, όπως συκοφαντίες-δυσφήμιση προσώπων, επιθετικότητα και πρόκληση σωματικής βλάβης, φθορά ξένης περιουσίας, χρήση και διακίνηση ναρκωτικών και τέλος παραβίαση προσωπικών δεδομένων μέσα από το διαδίκτυο. Στη συνέχεια, έγινε εκτενής αναφορά στις συνέπειες της παραβατικότητας και την ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων αλλά και το κόστος το οποίο δεν είναι μόνο ψυχικό αλλά και οικονομικό.
Το νεαρό της ηλικίας των ανηλίκων και το γεγονός ότι η προσωπικότητά τους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ανάπτυξη τη δεδομένη χρονική στιγμή σε συνδυασμό με τους δύσκολους σε πολλαπλά επίπεδα καιρούς που βιώνουμε απαιτούν παρεμβάσεις τέτοιου είδους για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών μας στα πλαίσια της πρόληψης.
Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τη διάλεξη και ακολούθησε γόνιμος διάλογος αποδεικνύοντας ότι υπάρχει προβληματισμός σχετικά με το θέμα.
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Μανιάκη για το χρόνο που διέθεσε ώστε να υλοποιηθεί η δράση και ευελπιστούμε σε μελλοντική συνεργασία.
9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2022
«Νους υγιής εν σώματι υγιεί» – για να είναι ο νους υγιής θα πρέπει να είναι και το σώμα υγιές.
Οι αθλητικές δραστηριότητες εδώ
Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο
Το διαδίκτυο είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών. Προσφέρει γρήγορα και εύκολα πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Με ένα κλικ μπορείς να έχεις μπροστά στην οθόνη σου σχεδόν όποια πληροφορία θέλεις. Κρύβει όμως και πολλούς κινδύνους, γι' αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί κατά την πλοήγησή μας.Για την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών στον ασφαλή τρόπο πλοήγησης πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26, Τετάρτη 27 και Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2022 ομιλία και παρουσίαση από τους καθηγητές Πληροφορικής, κ. Παπαθανασίου Λεωνίδα (Τομεάρχη ΕΚ) και τον κ. Λουρόπουλο Αθανάσιο.
We have 52 guests and no members online