Ο ρόλοs των εκπαιδευτικών και τoυ σχολείου στην πρόληψη & αντιμετώπιση της παιδικής κακοποίησης

Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μεγαλώνει, να μαθαίνει και να παίζει σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Η κακοποίηση και τα βίαια περιστατικά δυστυχώς αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Τα βιώματα της χρόνιας κακοποίησης έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση μετέπειτα προβλημάτων ψυχικής υγείας όπως κατάθλιψης, άγχους, θυμού και επιθετικότητας. Επιπλέον, συσχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο παρουσίας νεανικής παραβατικότητας, εγκληματικότητας, σοβαρών και βίαιων παραβάσεων. 

Οι εκπαιδευτικοί είναι επαγγελματίες – κλειδί όσον αφορά στην προστασία των παιδιών κι αυτό διότι περνούν περισσότερο χρόνο σε καθημερινή επαφή μαζί τους από οποιονδήποτε άλλο ενήλικο. Επίσης, διαθέτουν εμπειρία και γνώση στην ανάπτυξη των παιδιών, ενώ συγχρόνως έχουν τη δυνατότητα ανίχνευσης αλλαγών στην εμφάνιση, τη συμπεριφορά και την πρόοδο των μαθητών. 

Στις 26/01/23 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακό σεμινάριο από την ψυχολόγο του σχολείου μας κα Βλάχου Αντιγόνη με θέμα «|Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη & αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης». Ο εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για πιθανές ενδείξεις- προειδοποιητικά σημάδια κακοποίησης /παραμέλησης , ανάπτυξη τρόπων αποτελεσματικής διαχείρισης μιας πιθανής αποκάλυψης και δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος στην τάξη κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κακοποιημένου παιδιού.  


 

Την τιμητική τους έχουν σήμερα 30 Ιανουαρίου οι τρεις Ιεράρχες, με τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να μένουν κλειστά για να τιμήσουν τους προστάτες των Γραμμάτων.

 

Ποιοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε; 

Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό. 

Για τη σοφία τους , χριστιανική τους ζωή, την κοινωνική τους προσφορά η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Το συγγραφικό τους έργο, πλούσιο, και το κοινωνικό, αξεπέραστο. Στόχος τους, κανένας φτωχός, κανένας πεινασμένος. Στόχος της γνώσης, η καλλιέργεια του νου, το άνοιγμα της καρδιάς και η αγάπη προς τον πλησίον. Στέρεο θεμέλιο των αγώνων τους, ο σεβασμός στα κλασικά γράμματα, την αρχαία ελληνική σκέψη και φιλοσοφία. Συνδύασαν την πίστη στα λόγια τού ξυπόλητου Ναζωραίου με τον λόγο του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη σε μία ενότητα θεωρίας και πράξης. 

Στα πλαίσια της εορτής των Τριών Ιεραρχών παρουσιάστηκε σχετικό υλικό και στις τρεις τάξεις του σχολείου μας. 

ier1

 Βασίλειος ο Μέγας 

Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η συμβολή του στην χριστιανική θεολογία θεωρείται κεφαλαιώδης ενώ σ΄αυτόν αποδίδεται και η «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου». Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα. Η συμβολή του στην ανάπτυξη των γραμμάτων και της φιλανθρωπίας τον κατέστησαν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της Χριστιανικής παράδοσης. 

ier2

 Ιωάννης ο Χρυσόστομος

 Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι» καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτεια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους! 

Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία. 

Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες. 

ier3.jpg

 Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός 

Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης. 

Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποίηματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.

 


 

Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος - 27 Ιανουαρίου 

 

Η 27η Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί από το 2005, ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος των Εβραίων από τη Ναζιστική Γερμανία. Εναν χρόνο πριν, με ομόφωνη απόφαση της Βουλής των Ελλήνων είχε καθιερωθεί η ίδια ημερομηνία σαν Ημέρα Μνήμης και Τιμής για τους Ελληνες Εβραίους που είχαν χάσει τη ζωή τους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ναζί, 

Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων είναι μια από τις μεγαλύτερες θηριωδίες στην ανθρώπινη Ιστορία. Με τον όρο «Ολοκαύτωμα» αναφερόμαστε στη μεγαλύτερη γενοκτονία στην παγκόσμια ιστορία, τη γενοκτονία 6 εκατομμυρίων Εβραίων από τους ναζί.

Κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος, οι γερμανικές αρχές στράφηκαν εναντίον και άλλων «φυλετικά/βιολογικά κατώτερων» πληθυσμιακών ομάδων όπως: Ρομά (Τσιγγάνοι), ατόμων με αναπηρίες και ορισμένων σλαβικών λαών (Πολωνοί, Ρώσοι και άλλοι), άλλες ομάδες υπέστησαν διώξεις λόγω των πολιτικών φρονημάτων, της ιδεολογίας και των σεξουαλικών προτιμήσεών τους, όπως κομμουνιστές, σοσιαλιστές, μάρτυρες του Ιεχωβά και ομοφυλόφιλοι.

 Ως κοινωνία οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ιστορική μνήμη και να μην επιτρέψουμε ποτέ ξανά την άνοδο του φασισμού. Σήμερα, δεν αρκεί να νιώθουμε αποτροπιασμό για τους ναζί. Εκείνο που χρειάζεται είναι να σταθούμε απέναντι σε όσους εμπνέονται από αυτούς, να επιλέξουμε την ειρήνη και όχι τον πόλεμο, την αγάπη και όχι το μίσος, την αδελφοσύνη και όχι την ξενοφοβία, την αλληλεγγύη και όχι τη μισαλλοδοξία, την ανοχή στη διαφορετικότητα και όχι τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις. 

Στα πλαίσια ευαισθητοποίησης κι προβληματισμού έγινε σχετική παρουσίαση στην Α τάξη από την κα Ζέικου Κατερίνα.

 


Διαδίκτυο και Ασφάλεια Πλοήγησης

ashhpo

Τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 ο κ. Λουρόπουλος Α. καθηγητής Πληροφορικής πραγματοποίησε παρουσίαση στους μαθητές των τμημάτων Δ2, ΣΤ1, και ΣΤ2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, με θέμα  "Διαδίκτυο και Ασφάλεια Πλοήγησης".  Χρησιμοποιήθηκε οπτικοακουστικό υλικό και το ενδιαφέρον και η συμμετοχή των μαθητών ήτανε ιδιαίτερη . Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της κινητοποίησης των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και καινοτόμες δράσεις με άλλα σχολεία. 

 


 

«Παραβατικότητα Ανηλίκων, Πρόληψη, Συνέπειες»

 

Στα πλαίσια των δράσεων ευαισθητοποίησης των μαθητών του σχολείου μας, την Τρίτη 11/10/2022  η A Τάξη παρακολούθησε την παρουσίαση της κας ΜανιάκηΕπιμελήτριας Ανηλίκων του Δικαστηρίου Ανηλίκων Αγρινίου με θέμα: 
 
«Παραβατικότητα Ανηλίκων, Πρόληψη, Συνέπειες» 

Με δεδομένο ότι η παραβατικότητα των ανηλίκων συνιστά αδιαμφισβήτητα ένα φαινόμενο κοινωνικής παθογένειας, η κα. Μανιάκη αναφέρθηκε ενδελεχώς στις σοβαρές συνέπειες της παραβατικής συμπεριφοράς, όπως συκοφαντίες-δυσφήμιση προσώπων, επιθετικότητα και πρόκληση σωματικής βλάβης, φθορά ξένης περιουσίας, χρήση και διακίνηση ναρκωτικών και τέλος παραβίαση προσωπικών δεδομένων μέσα από το διαδίκτυο. Στη συνέχεια, έγινε εκτενής αναφορά στις συνέπειες της παραβατικότητας και την ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων αλλά και το κόστος το οποίο δεν είναι μόνο ψυχικό αλλά και οικονομικό.
Το νεαρό της ηλικίας των ανηλίκων και το γεγονός ότι η προσωπικότητά τους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ανάπτυξη τη δεδομένη χρονική στιγμή σε συνδυασμό με τους δύσκολους σε πολλαπλά επίπεδα καιρούς που βιώνουμε απαιτούν παρεμβάσεις τέτοιου είδους για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών μας στα πλαίσια της πρόληψης.
Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τη διάλεξη και ακολούθησε γόνιμος διάλογος αποδεικνύοντας ότι υπάρχει προβληματισμός σχετικά με το θέμα.
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Μανιάκη για το χρόνο που διέθεσε ώστε να υλοποιηθεί η δράση και ευελπιστούμε σε μελλοντική συνεργασία.

 

9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού  2022

 

 Την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022, στα πλαίσια εορτασμού της 9ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού με θέμα "Αθλητισμός και Υγεία", διοργανώθηκαν στο σχολείο μας από την εκπαιδευτικό Βετσοπούλου Ελένη κλ.ΠΕ11 αγώνες ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης πετοσφαίρισης, δρόμου και βάδην στους οποίους συμμετείχαν ενεργά σχεδόν όλοι οι μαθητές και μέρος καθηγητών. Στόχος των εκδηλώσεων αυτών, είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών ώστε να υιοθετήσουν την άθληση ως ευχάριστη δραστηριότητα, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης τους και την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και στην ενήλικη ζωή τους και η εξασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου υγείας που αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματα κάθε ανθρώπου. Είναι κοινός τόπος ότι η άθληση είναι μια δραστηριότητα που ξεκινά από την αρχαιότητα και είναι γνωστά τόσο τα φυσικά όσο και τα πνευματικά οφέλη.
 

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί» – για να είναι ο νους υγιής θα πρέπει να είναι και το σώμα υγιές.

 

Οι αθλητικές δραστηριότητες εδώ 

 

 

Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο

 

asfales diadiktio

 

Το διαδίκτυο είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών. Προσφέρει γρήγορα και εύκολα πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Με ένα κλικ μπορείς να έχεις μπροστά στην οθόνη σου σχεδόν όποια πληροφορία θέλεις. Κρύβει όμως και πολλούς κινδύνους, γι' αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί κατά την πλοήγησή μας.Για την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών στον ασφαλή τρόπο πλοήγησης πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26, Τετάρτη 27 και Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2022 ομιλία και παρουσίαση από τους καθηγητές Πληροφορικής, κ. Παπαθανασίου Λεωνίδα (Τομεάρχη ΕΚ) και τον κ. Λουρόπουλο Αθανάσιο.

 

 

We have 35 guests and no members online