Εκδηλώσεις - Δράσεις - Σχολικές Εορτές

 Σχολ. Έτος 2024-25

 


 

Διατροφή, περιβάλλον και υγεία

 

kepea s

 

Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου το σχολικό έτος 2024-2025, συμμετείχε στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Αειφόρου Εκπαίδευσης με θέμα"Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία", που συντονίζει το ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας - Νεάπολης.

 

 
 

 

Το Εργαστηριακό Κέντρο Αγρινίου ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της 1ης ροής του προγράμματος Erasmus+, με κωδικό 2024-1-EL01-KA122-VET000205095 και τίτλο «Κατάρτιση σε εφαρμογές ρομποτικής τεχνολογίας στα βιομηχανικά συστήματα παραγωγής», που διοργανώνει.

 

 

Women of the World - Athens 2025

 

w1

Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου που συμμετείχαν στη θεατρική παράσταση στην Εθνική Λυρική Σκηνή – ΚΠΙΣΝ, στις 7 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο του παγκόσμιου φεστιβάλ WOW – Women of the World – Athens 2025 και της δράσης «Μαθαίνω να ζω με τον άλλον», συγκίνησαν για μία ακόμη φορά τους συμμαθητές τους στις 11 Μαΐου 2025. Το θεατρικό βασισμένο σε αληθινές ιστορίες κακοποιημένων γυναικών, με μήνυμα «Από την αγάπη δεν πέθανε ποτέ κανείς», ανέδειξε με ευαισθησία και τόλμη το ζήτημα της έμφυλης βίας.

w2

Η θεατρική ομάδα του σχολείου, αποτελούμενη από τους:Λάμπρο Δρακόπουλο, Σπυριδούλα Αθανασίου, Μαρία Τζούλια, Λυδία Ριζογιάννη και Βιργινία Γαρούφη, έδωσε τον καλύτερο της εαυτό με πάθος, ευθύνη και υποκριτική δύναμη. Στο πλευρό τους, ο Μάριος Λάσκαρης Βέρρης, μαθητής του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου, έντυσε μουσικά την παράσταση με την ερμηνεία του, προσθέτοντας μια συγκινητική διάσταση στην εμπειρία.

Η διαδρομή αυτή κορυφώθηκε με την παρουσίαση της παράστασης και στους συμμαθητές τους, την 11η Μαΐου 2025, συγκινώντας εκ νέου με την ωριμότητα, τη θεατρική ποιότητα και την ψυχική δύναμη που μετέφεραν επί σκηνής.

Η κοινή βραδινή έξοδος της ομάδας, που ακολούθησε μετά το τέλος της δράσης, σφράγισε με τον πιο όμορφο τρόπο αυτή την ξεχωριστή εμπειρία, γεμίζοντάς μας με χαμόγελα, συγκίνηση και αίσθηση βαθιάς ολοκλήρωσης.

w3

Θερμές ευχαριστίες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας – εκπαιδευτικούς, γονείς, συνεργάτες, καθώς και σε όλους όσοι πίστεψαν σε αυτά τα παιδιά και στήριξαν την προσπάθειά τους. «Αγγελική, Ελένη, Ελπίδα, Μαίρη, Αναστασία και Εύη σας ευχαριστώ που δώσατε ψυχή, φωνή και δύναμη σε κάτι που έγινε για όλους μας.»

w4

Καλό καλοκαίρι και καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Δείτε το βίντεο & τη συνέντευξή μας:

  https://youtu.be/RBWYHUZC6RA

  https://youtube.com/shorts/ugWpH5mTNA4

 


 

 

Η υγεία σου είναι δική σου υπόθεση… Ενημερώσου υπεύθυνα! 

Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο – Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς» τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε ενημερωτική δράση ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών, με θέμα «Σεξουαλικώς μεταδιδόμενες λοιμώξεις– Ηπατίτιδες B & C». 

 

Smashed online 
Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο» την Πέμπτη 14-11-2024 και την Τρίτη 26-11-2024 τα τμήματα Α3 και Α4 του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου μαζί με τους εκπαιδευτικούς κ. Σκιαδά Καλλιόπη και Τουφεκούλα Δημήτρη συμμετείχαν στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Smashed Online το οποίο είναι αφιερωμένο σε παιδιά μεταξύ 13 και 17 ετών, για την καταπολέμηση της κατάχρησης αλκοόλ και την ευαισθητοποίηση των νέων γενιών γύρω από αυτό το ζήτημα . 

14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το σχολείο μας 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου συμμετείχε στο 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που έλαβε χώρα την Πέμπτη 8, και την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025, με το έργο «Κοινόχρηστοι Χώροι Υγειονομικού Ενδιαφέροντος». Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων Ρομποτική - Ευφυή Συστήματα στις υπηρεσίες των ανθρώπων και Ευφυή συστήματα - Συμμετοχή σε διαγωνισμούς και φεστιβάλ.

Διαβάστε εδώ όλο το άρθρο (pdf). 


Δημιουργικός Διαγωνισμός «Make a Wish»

Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο – Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς», το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου συμμετείχε στο δημιουργικό διαγωνισμό του προγράμματος «Αστέρι της Ευχής» για το σχολικό έτος 2024 – 2025 στην κατηγορία «Σχεδίασε το Αστέρι σου!».

Διαβάστε εδώ περισσότερα .

 


Δράση Συναισθηματικής Ενίσχυσης από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Στα πλαίσια της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο – Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς», πραγματοποιήθηκε ενημέρωση / συμβουλευτική στους μαθητές/τριες της Γ’ Λυκείου του 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η οποία είχε στόχο να υποστηρίξει μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου και να βοηθήσει τους υποψηφίους στη διαχείριση του άγχους των εξετάσεων.
Η ενημέρωση έγινε την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 από την κ. Αναστασιάδη Γεωργία – Ψυχολόγο και την κ. Σταμάτη Δήμητρα, εκπαιδευτικό ΠΕ04.01 ΕΑΕ, οι οποίες είναι μέλη του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ) Νομού Αιτωλοακαρνανίας. Θερμές ευχαριστίες για την πρωτοβουλία και την άψογη συνεργασία.

 

 

«Δημιουργικότητα και Συμπερίληψη μέσα από το Παιχνίδι: Το Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας στο 1ο Συμπεριληπτικό Φεστιβάλ Αγρινίου»
2
 

 

Το Σάββατο 3 Μαΐου 2025, το τμήμα Βρεφονηπιοκομίας του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου συμμετείχε με ενθουσιασμό στο 1ο συμπεριληπτικό φεστιβάλ που έγινε στην πόλη μας, παρουσιάζοντας χειροποίητα παιχνίδια από φυσικά υλικά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κυρίας Ξένου, εργάστηκαν ομαδικά, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη σημασία της συμπερίληψης.
1
3
Η δράση αυτή αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους, προβάλλοντας το έργο του σχολείου στην τοπική κοινότητα και ενισχύοντας την αξία της παιδαγωγικής προσέγγισης στην εκπαίδευση.
4
5
 
6
Μαζί μας ήταν και η εκπαιδευτικός κ. Ειρήνη Γεωργίου.Οι μαθήτριε ς που συμμετείχαν ήταν: Αγγέλη Όλγα Σαγάνη Ελένη Τασιούλη Πατρινή, Χριστοδούλου Δέσποινα Καραμουσάλη Χαρά. Γλυκερία Βαζούκη και Λαμπρινή Βελούδα, σας ευχαριστούμε θερμά για την ευκαιρία και την τιμή που μας δώσατε να συμμετάσχουμε σε αυτήν τη σπουδαία δράση.
7
8

 


 

"Με τη Φωνή της Νέας Γενιάς: Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου Υψώνει Αντίλογο στη Βία" 

"Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου συγκίνησαν στο WOW Athens 2025, παρουσιάζοντας θεατρικό έργο βασισμένο σε αληθινές ιστορίες κακοποιημένων γυναικών." 

Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου στη «Μαθητική Αγορά του ΚΠΙΣΝ»: Μια συγκινητική γιορτή για τη Συναίνεση. 

Σε έναν κόσμο που οραματιζόμαστε πιο φωτεινό, δίκαιο και χωρίς βία, τα παιδιά του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου απέδειξαν ότι η αλλαγή ξεκινά μέσα από τη νέα γενιά.

Στο πλαίσιο των δράσεων "Μαθαίνω να ζω με τον άλλο" και της ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, το σχολείο μας συμμετείχε με περηφάνια στη «Μαθητική Αγορά του ΚΠΙΣΝ: Ας μιλήσουμε για τη Συναίνεση», μέρος του παγκόσμιου φεστιβάλ WOW – Women of the World – Athens 2025, που διοργανώθηκε για τρίτη φορά στην Ελλάδα από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 7 Απριλίου 2025 στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. 

Πέντε μαθητές και μαθήτριές μας παρουσίασαν με ευαισθησία και δύναμη ένα θεατρικό έργο, βασισμένο σε αληθινές μαρτυρίες κακοποιημένων γυναικών, γραμμένο και σκηνοθετημένο από την κ. Εύη Βέρρη, αγγίζοντας βαθιά θέματα όπως η κακοποίηση και η έμφυλη βία.

 Με την αλήθεια των λόγων τους και την καθαρότητα της έκφρασής τους, τα παιδιά συγκλόνισαν το κοινό και καταχειροκροτήθηκαν θερμά, αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα συγκίνησης.

Η εμπειρία αυτή ήταν αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας: της διεύθυνσης του σχολείου, των καθηγητριών της δράσης, της συγγραφέα και σκηνοθέτριας Εύης Βέρρη, των εξαιρετικών παιδιών, καθώς και των γονέων που στήριξαν την πορεία μας με κάθε τρόπο. 

Η συμμετοχή αυτή ήταν μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος που υλοποιήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με την υποστήριξη του ΚΠΙΣΝ. Εκπαιδευτικοί και μαθητές από όλη την Ελλάδα κλήθηκαν να δημιουργήσουν έργα γύρω από το κρίσιμο ζήτημα της συναίνεσης, με οδηγό την τέχνη και την επιστήμη.

Οι πρωταγωνιστές αυτής της υπέροχης διαδρομής:

ο Λάμπρος Δρακόπουλος, η Σπυριδούλα Αθανασίου, η Μαρία Τζούλια, η Λυδία Ριζογιάννη, η Βιργινία Γαρούφη και ο Μάριος Λάσκαρης Βέρρης που τραγούδησε (μαθητής Μουσικού σχολείου Αγρινίου) ενώθηκαν και απέδειξαν πως το ταλέντο και η ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.

 Θερμές ευχαριστίες:

στον κ. Νιαβή για τις υπέροχες φωτογραφίες του τμήματος Β4 Υγείας και την πολύτιμη στήριξή του στο project, στη κ.Φλωροπούλου για το υπέροχο βίντεο που μας προσέφερε,στις κ. Γλυκερία Βαζούκη και κ. Λαμπρινή Βελούδα για την αφοσιωμένη υποστήριξή τους,καθώς και στο ταξιδιωτικό γραφείο Vavoulis Tours για τη γενναιόδωρη χορηγία και τη συμβολή του στην υλοποίηση της δράσης μας. 

Η στιγμή αυτή ανήκει στα παιδιά μας: σε εκείνα που έχουν το θάρρος να μιλούν, να δημιουργούν και να ονειρεύονται έναν κόσμο χωρίς βία και διακρίσεις. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Ανδρέου Αγγελική, Ιωακειμίδου Ελένη, Γεωργίου Ειρήνη, Νικητοπούλου Μαρία, Μανιφάβα Ελπίδα και Λάππα Αναστασία.

 

Παρακολουθήστε εδώ τα σχετικά βίντεο : 

 

 https://youtu.be/RBWYHUZC6RA

 

  https://youtube.com/shorts/ugWpH5mTNA4?feature=share

 

 


Διαφυλάσσοντας την υγεία μας, προστατεύουμε τον εαυτό μας καθώς και τον/τη σύντροφό μας

Απολαύστε τη νεότητα!!!!

Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο – Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς» την Τρίτη 8 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση/δράση ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών, με θέμα «Πρόληψη λοιμώξεων HIV/AIDS, HPV, ηπατίτιδες, αντισύλληψη στην εφηβεία». Το τμήμα Α4 του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου μαζί με τους εκπαιδευτικούς Σκιαδά Καλλιόπη και Τουφεκούλα Δημήτριο συμμετείχαν στην ενημερωτική εκδήλωση. Ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες κ. Γεώργου Νεκταρία – Επισκέπτρια Υγείας και την κ. Καλογεράκη Κωνσταντίνα – Νοσηλεύτρια για την επιστημονική προσέγγιση.

Διαβάστε εδώ περισσότερα (pdf)

 


  

Εθελοντική Αιμοδοσία

em4 

Την Τρίτη 8 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εθελοντική αιμοδοσία κατά την οποία πήραν μέρος μαθητές και καθηγητές του 2 ΕΠΑΛ.Η δράση οργανώθηκε από τις εκπαιδευτικούς Πέρρου Σταυρούλα και Ράπτη Σπυριδούλα.Παρόλο που το ποσοστό των ενηλίκων μαθητών ήταν μικρό η προσέλευση ήταν ικανοποιητική.

em1

em3 

em2

em5

Συγχαίρουμε τους συμμετέχοντες που προσφέρθηκαν εθελοντικά να δώσουν αίμα και ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών, καθώς και το τμήμα Αιμοδοσίας του ΓΝ Αγρινίου για την πολύτιμη βοήθειά τους και την άριστη συνεργασία με το σχολείο μας.  

 


 

 Κύπρος

1 Απριλίου 1955

k1 

Σήμερα 1 Απριλίου 2025 συμπληρώθηκαν 70 χρόνια από την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ (Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών) το 1955. Από το 1878 η Τουρκία είχε παραχωρήσει την Κύπρο στην Αγγλία, η οποία κράτησε το νησί στην κατοχή της μέχρι το 1960. Ο ηρωικός αγώνας για την ελευθερία της περιόδου 1955-1959 συνέβαλε στη θεμελίωση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ανεξάρτητου κράτους.

c1

Εξαιτίας της γεωγραφικής της θέσης η Κύπρος γνώρισε πολλούς κατακτητές, αλλά κράτησε ζωντανή μέσα στους αιώνες την Ελληνική της ταυτότητα.

c2

Με αφορμή την 1η Απριλίου του 1955 μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας παρακολούθησαν μια μικρή παρουσίαση που ετοίμασε η Φιλόλογος κ. Αγγελική Παππά με τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου. Επιπλέον, συνομίλησαν και έδειξαν ενδιαφέρον για το πλούσιο ιστορικό παρελθόν της Κύπρου, τις ομορφιές του τόπου και τη δύναμη που κρύβει μέσα του ο Κυπριακός λαός.

c3 


 

Ενημέρωση για την εθελοντική αιμοδοσία 
aim1 

Στις 31/3/2025 ημέρα Δευτέρα έγινε ενημέρωση στο αμφιθέατρο του σχολείου στους μαθητές της Γ'Λυκείου από την επισκέπτρια υγείας του Γενικού νοσοκομείου Αγρινίου κα Φωτίου για την εθελοντική αιμοδοσία. Η παρουσίαση ήταν άρτια και διαφωτιστική και η κα Φωτίου έλυσε απορίες μαθητών σε σχέση με τον εθελοντισμό και τις μεγάλες ανάγκες της χώρας μας για εθελοντική προσφορά αίματος. 

aim2

Eυχαριστούμε το τμήμα Αιμοδοσίας και την κα.Φωτίου, για την παρουσία της και  για την άψογη συνεργασία. 


Εορτασμός της 25ης Μαρτίου 

Με περηφάνια και συγκίνηση γιορτάσαμε και φέτος την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας, τιμώντας τον διπλό συμβολισμό της ημέρας: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Επανάσταση του 1821. Οι μαθητές και οι μαθήτριες τίμησαν την ιστορική αυτή ημέρα με σεβασμό και δημιουργικότητα, ζωντάνεψαν τις μνήμες του Αγώνα μέσα από θεατρικά δρώμενα που παρουσίασαν, παραδοσιακά τραγούδια και χορούς, αναβιώνοντας το πνεύμα του 1821. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον εθνικό ύμνο και ένα θερμό χειροκρότημα από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

f1

Μέσα από αυτή τη γιορτή, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία και τις θυσίες των προγόνων μας, διατηρώντας άσβεστη τη φλόγα της ελευθερίας και της εθνικής υπερηφάνειας.

f2 

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια ευκαιρία για ουσιαστικό ιστορικό αναστοχασμό και ενίσχυση της εθνικής συνείδησης, υπενθυμίζοντας σε όλους μας τις αξίες και τα ιδανικά που οδήγησαν στον αγώνα του 1821 και αναδεικνύοντας το διαχρονικό μήνυμα του αγώνα για Ελευθερία και Ανεξαρτησία. Η 25η Μαρτίου είναι μια ημέρα που μας ενώνει ως έθνος και μας υπενθυμίζει την αξία της ελευθερίας, της πίστης και της θυσίας.

f3

f5 

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές που συνέβαλαν με μεράκι και υπευθυνότητα στην άρτια προετοιμασία και επιτυχή υλοποίηση της εκδήλωσης. Την διοργάνωση της γιορτής ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Κουτσούκη Αθηνά και Δεκίδου Χριστίνα με την πολύτιμη συμβολή της Ελένης Βετσοπούλου και του Σπύρου Νιαβή.


Μιλώντας για τις εξαρτήσεις 

Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο – Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς», την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 στο αμφιθέατρο του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα Βραχέων Συναντήσεων Γονέων:      συνδέ-ΣΟΥ’ 

Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Αιτωλ/νίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» - Ο.ΚΑ.ΝΑ, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας.

Διαβάστε εδώ περισσότερα. 


«Ενώνουμε τις Φωνές μας: Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου, το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. και τα Δημοτικά Σχολεία 11ο & 21ο Αγρινίου κατά της Σχολικής Βίας»

n5 

Σήμερα 6 Μαρτίου 2025, στις 10:30 π.μ., στην κεντρική πλατεία του Αγρινίου, πραγματοποιήθηκε μια σημαντική εκδήλωση αφιερωμένη στην Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού. Σχολικές μονάδες από όλη την Αιτωλοακαρνανία, σε συνεργασία με το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ένωσαν τις φωνές τους μέσα από τη μουσική, συμμετέχοντας στη δράση «Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι».
n4
Μαθητές και εκπαιδευτικοί έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα κατά της βίας, παρουσιάζοντας τραγούδια και θεατρικά δρώμενα που προάγουν τη συμπερίληψη και την αλληλεγγύη. Στις 11:00 π.μ., όλα τα σχολεία ενώσαμε τους ρυθμούς μας σε έναν κοινό μουσικό συμβολισμό ενότητας και δύναμης. Με σύνθημα «Κανένα παιδί στο περιθώριο», η εκδήλωση είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση και την προώθηση ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος.
n3
Στη δράση συμμετείχε και το σχολείο μας, το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου, σε συνεργασία με το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ, καθώς και το 11ο και το 21ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, παρουσιάζοντας το τραγούδι "Φωνάζουμε όλοι μαζί δυνατά" του μαθητή της Β΄ τάξης, Χρήστου Αβράμπου, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ενότητας και συμπερίληψης. Τη δράση ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Γεωργίου, Ευρυδίκη Ξένου, Μαντώ Ζήβα, Χρύσα Πεσλή, Λαμπρινή Βελούδα, Ελένη Ασημακοπούλου, Μαριάννα Τζίντζου, Βλάχου Αντιγόνη, και ο Χρήστος Καρακοβούνης. Επίσης, μαζί μας ήταν και η κ. Αικατερίνη Πελέκη Σύμβουλος Εκπαίδευσης Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06, η κ. Βαζούκη Γλυκερία, Σύμβουλος των Κοινωνικών Λειτουργών Αγρινίου, η κ. Χρύσα Πιστιόλα, η κ. Δήμητρα Σούφλα, η κ. Σπυριδούλα Παπακωσταντή, o κ. Καρέτσος Κωνσταντίνος, η κ. Γιάγκα Βασιλική, η κ. Πλαστήρα Ειρήνη και ο κ. Τούρκας προπονητής, της ομάδας του Αγίου Κωνσταντίνου.
n2
 
 
n1
«Απολαύστε τους στίχους του τραγουδιού του Χρήστου που στέλνει μήνυμα ενότητας και συμπερίληψης!»
Στην αυλή του Σχολείου
Τα παιδιά τραγουδούν
Παιχνίδια ανταλλάσσουν
Χαμόγελα μοιράζουν.
Στη σχολική αυλή
Μια σιωπή βαριά
Ο εκφοβισμός χτυπάει με φόβο σκληρό
Τα λόγια του πονάει σαν μαχαίρι κοφτερό.
Και η καρδιά του παιδιού ραγίζει σαν φωτιά.
Μα δεν είναι αργά για να βάλουμε φρένο,
Η αγάπη και η συμπαράσταση είναι το κλειδί
Όλοι μαζί μπορούμε να χτίσουμε μία γέφυρα
Να διώξουμε τη σκιά και να ζήσουμε ελεύθερα
Ας μιλήσουμε, ας ακούσουμε , ας στηρίξουμε γιατί κανείς δεν είναι μόνος τους τη ζωή
Σε ένα κόσμο χωρίς φόβο και βία γινόμαστε όλοι χαρούμενοι και δυνατοί!

 


Δράση "Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού"

diam1

Τα σχολεία μας, 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου και Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Αγρινίου, συμμετέχουν στη δράση "Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού" στις 6 Μαρτίου με τους εκπαιδευτικούς Ειρήνη Γεωργίου, Εύη Ξένου Λαμπρινή Βελούδα, Μαντώ Ζήβα, την Κοινωνική Λειτουργό Ελένη Δασκαλοπούλου, την ψυχολόγο Αντιγόνη Βλάχου και τον νοσηλευτή Χρήστο Καρακοβούνη.

Στο πλαίσιο αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας, ο μαθητής της Β΄ τάξης του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, Αβράμπος Χρήστος, έγραψε το τραγούδι που ακολουθεί. Το τραγούδι αυτό αποτελεί μια ισχυρή φωνή ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό. Μέσα από τους στίχους του, το τραγούδι μεταφέρει ένα ισχυρό μήνυμα ελπίδας και ενότητας.

Φωνάζουμε όλοι μαζί ΔΥΝΑΤΑ

Στην αυλή του σχολείου

Τα παιδιά τραγουδούν

Παιχνίδια ανταλλάζουν

Χαμόγελα μοιράζουν .

Στη σχολική αυλή

Μια σιωπή βαριά

Ο εκφοβισμός χτυπάει με φόβο σκληρό

Τα λόγια του πονάει σαν μαχαίρι κοφτερό

Και η καρδιά του παιδιού

Ραγίζει σαν φωτιά .

Μα δεν είναι αργά για να βάλουμε φρένο ,

Η αγάπη και η συμπαράσταση είναι το κλειδί ,

Όλοι μαζί μπορούμε να χτίσουμε μια γέφυρα

Να διώξουμε τη σκιά και να ζήσουμε ελεύθεροι .

Ας μιλήσουμε ,ας ακουστούμε , ας στηρίξουμε

Γιατί κανείς δεν είναι μόνος του στη ζωή

Σε ένα κόσμο χωρίς φόβο κ’ βία

diam2


 

«Μέσα από την ευχή...

...και πάλι παιδί»

makeawish 

Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο – Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς», τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025 στο αμφιθέατρο του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής από το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος). Αφορμή ήταν η 15η Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου, μία ημέρα πολύ σημαντική για τη μεγάλη οικογένεια του Make-A-Wish παγκοσμίως.

 

 

 


  

"Το 2ο ΕΠΑΛ ταξιδεύει με την Αφρίν στον καιρό της πλημμύρας"

afrin 

Στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Πράσινες Διαδρομές Ανακύκλωση, Σχολικός Κήπος και επαναχρησιμοποίηση Υλικών», την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες τμημάτων της Α΄ τάξης του σχολείου μας, μαζί με τους εκπαιδευτικούς Πύργα Ευάγγελο, Νταβαρίνου Μαρία και Μανιφάβα Ελπίδα, παρακολούθησαν την προβολή της ταινίας «Η Αφρίν στον καιρό της πλημμύρας», του Άγγελου Ράλλη, που προβάλλεται στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Άνεσις».

Η δράση υλοποιείται δωρεάν για Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην προβολή ήταν παρών και ο σκηνοθέτης, ο οποίος συνομίλησε με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που παρευρέθηκαν στο σινεμά.

Η εκπαιδευτική δράση διοργανώνεται από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, στο πλαίσιο του Κινηματογραφικού Αφιερώματος «Περιβάλλον και Κοινωνία. Το εικαστικό αριστούργημα του Άγγελου Ράλλη αποτελεί μια κραυγή αγωνίας για την κλιματική αλλαγή, βρίσκοντας ένα ιδιαίτερο σημείο ισορροπίας ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία. Μια ταινία που πραγματεύεται το θέμα της με έναν τρόπο ποιητικό και συνάμα ρεαλιστικό, καταδεικνύοντας το γεγονός ότι οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης βιώνονται ήδη με τρόπο δραματικό από τους πιο αδύναμους του πλανήτη.

Η προβολή αυτής της πολυβραβευμένης ταινίας, σε συνδυασμό με τη συζήτηση με τον σκηνοθέτη, αποτελεί μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές, γεμάτη έμπνευση, σκέψη και συναίσθημα. Γιατί, τελικά, ο κινηματογράφος δεν είναι απλώς εικόνες είναι μια δύναμη που αφυπνίζει και ενώνει. 


 

Online Συνεδρία 

Θεματική: Το επάγγελμα του/της Αισθητικού 

Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2025 και στα πλαίσια της δράσης «Το ΕΠΑ.Λ γέφυρα προς νέους εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς προορισμούς» οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α3 και Β4 συμμετείχαν σε εξ αποστάσεως συνεδρία με θέμα ‘Το επάγγελμα του/της Αισθητικού’ που οργανώθηκε και διενεργήθηκε από τον οργανισμό The Tipping Point in Education στο πλαίσιο του προγράμματος ‘Ενδυναμώνοντας μαθητές και μαθήτριες Επαγγελματικής εκπαίδευσης ΙV’, στο οποίο συμμετέχουμε ως σχολείο.

ais2

Ομιλήτρια στη συνεδρία ήταν η κα Χαροκοπάκη Αργυρώ, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού και λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η οποία κατάφερε με σαφήνεια να παρουσιάσει τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διεξόδους των μαθητών/τριών του ΕΠΑ.Λ που ενδιαφέρονται για το επάγγελμα του/της αισθητικού. Τέθηκαν και απαντήθηκαν ερωτήματα όπως ποιες είναι οι εκπαιδευτικές επιλογές μετά το ΕΠΑ.Λ για να μπορεί κάποιος να κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα αν θέλει να γίνω αισθητικός, αν υπάρχουν προγράμματα πρακτικής άσκησης ή μαθητείας που θα βοηθήσουν στην απόκτηση εμπειρίας, ποιες δεξιότητες είναι σημαντικό να αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια των σπουδών αλλά και ποιες οριζόντιες δεξιότητες θεωρούνται σημαντικές στο συγκεκριμένο επάγγελμα, ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να ανοίξει κάποιος/α ινστιτούτο αισθητικής κ.ά. Επίσης, έγινε συζήτηση πάνω στην επιρροή που μπορεί να έχουν τα social media στην προώθηση υπηρεσιών και στα γενικότερα κριτήρια που οδηγούν στην επιλογή του καταλληλότερου για κάθε άτομο επαγγέλματος.

ais4 

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κα Χαροκοπάκη Αργυρώ και τον οργανισμό The Tipping Point in Education που δώσανε στους μαθητές μας την ευκαιρία να συνομιλήσουν με μία μέντορα ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά και να λύσουν απορίες σε ζητήματα που αφορούν το άμεσο ακαδημαϊκό και επαγγελματικό τους μέλλον. 


 

GenAI & Στοχευμένα ερωτήματα 

Την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025 και στα πλαίσια της δράσης «Το ΕΠΑ.Λ γέφυρα προς νέους εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς προορισμούς» οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α3 και Β4 συμμετείχαν σε εξ αποστάσεως workshop με θέμα ‘GenAI & Στοχευμένα ερωτήματα’ που οργανώθηκε και διενεργήθηκε από τον οργανισμό ‘The Tipping Point’ στο πλαίσιο του προγράμματος ‘Ενδυναμώνοντας μαθητές και μαθήτριες Επαγγελματικής εκπαίδευσης ΙV’, στο οποίο συμμετέχουμε ως σχολείο.

g1

Το διαδραστικό εργαστήρι επικεντρώθηκε στη γνωριμία και την εξοικείωση των μαθητών/ τριών με τα εργαλεία και τις έννοιες της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Περιελάμβανε εισαγωγή σε βασικές έννοιες, όπως: Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI) και ποιος ο τρόπος λειτουργίας των εργαλείων GenAI και η σημασία τους. Έγινε παρουσίαση του τρόπου επικοινωνίας με τα εργαλεία GenAI και επεξήγηση της διαδικασίας δημιουργίας στοχευμένων ερωτημάτων (GenAI prompts).

g2 

Μέσα από εύστοχα παραδείγματα διερευνήθηκαν οι τρόποι διασύνδεσης της τεχνολογίας με την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη και ακολούθησε διεξοδική συζήτηση πάνω στη χρήση των εργαλείων AI και πώς αυτή μπορεί να συμβάλει στη λήψη ακαδημαϊκών ή επαγγελματικών αποφάσεων.

g3 

Ευχαριστούμε θερμά τον οργανισμό ‘The Tipping Point’ για την ενδιαφέρουσα διαδραστική παρουσίαση και ανυπομονούμε για τις επόμενες συνεδρίες του προγράμματος. 


  

«Ο εαυτός σου και η επιλογή σου… 

τα κλειδιά για τη ζωή σου»

 Το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και το Κέντρο Ψυχικής Υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Αγρινίου συντονίζει και υλοποιεί δράσεις και παρεμβάσεις στο πλαίσιο Αγωγής Υγείας σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο, με στόχο την ενημέρωση σε θέματα δημόσιας υγείας.

al1

 

Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο – Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς» την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025 και την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025 στο αμφιθέατρο του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση/βιωματική δράση ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών, με θέμα «Το Αλκοόλ στον ανθρώπινο οργανισμό πριν και μετά την ενηλικίωση». Τα τμήματα Α1, Α3 και Α4 του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου μαζί με τους εκπαιδευτικούς Δανιά Βασιλική, Δάρλα Δημήτριο, Μανιφάβα Ελπίδα, Νιαβή Σπυρίδωνα, Σκιαδά Καλλιόπη και Τουφεκούλα Δημήτριο συμμετείχαν στην ενημερωτική εκδήλωση. Ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες κ. Γεώργου Νεκταρία – Επισκέπτρια Υγείας και την κ. Καλογεράκη Κωνσταντίνα – Νοσηλεύτρια.

al2

 

 

Σκοπός της παρέμβασης ήταν η ανάλυση παραγόντων και η ευαισθητοποίηση στα προβλήματα που δυνητικά μπορεί να οδηγήσουν τους εφήβους στην κατάχρηση οινοπνευματωδών ποτών. Κύριοι άξονες της δράσης ήταν οι εξής:

 

  • Έννοια του αλκοόλ και χρήση

  • Σύνδρομο του εμβρυικού αλκοολισμού, ως συνέπεια της κατανάλωσης αλκοόλ κατά την εγκυμοσύνη

  • Κοινωνικές επιπτώσεις (επιδράσεις του αλκοόλ στην οδήγηση, εκδήλωση παραβατικών και βίαιων συμπεριφορών, ενίσχυση μη ασφαλών σεξουαλικών συμπεριφορών, ατυχήματα, πρόκληση μόνιμων αναπηριών ή θανάτου)

  • Προβλήματα σωματικής και ψυχικής υγείας / εθισμός

  • Διαταραχές συναισθημάτων

  • Διαταραχές στον εφηβικό εγκέφαλο

  • Προβλήματα μάθησης, δεξιοτήτων και μνήμης

  • Αλκοόλ και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ή διαφήμισης

 

al3

Κατά τη διάρκεια της βιωματικής άσκησης οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και διάβασαν κάποια σενάρια. Κάθε ομάδα απάντησε σε καίρια ερωτήματα, και εξέφρασε συναισθήματα και απόψεις αλληλεπιδρώντας με τους χαρακτήρες των ιστοριών που διάβασε. Μέσω της εξερεύνησης οι ομάδες κατανόησαν τους λόγους για τους οποίους υιοθετούνται κάποιες συμπεριφορές ως απόρροια της κατανάλωσης αλκοόλ.

al4

 

 

Αποτέλεσε αισιόδοξη διαπίστωση ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση κατάφερε να ενδυναμώσει τους μαθητές/τριες εξοπλίζοντάς τους με γνώση και αυτοπεποίθηση ώστε να κάνουν υπεύθυνες επιλογές σχετικά με την υπερβολική χρήση του αλκοόλ στην ανήλικη και ενήλικη ζωή τους.

  al5

 


 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΠΑ.Λ

 sep03

Την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2024, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον εκπαιδευτικό κ. Τριανταφύλλη Σπυρίδωνα ΠΕ82, υπεύθυνο σε θέματα Επαγγελματικού προσανατολισμού του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Αιτ/νίας, στα πλαίσια της δράσης «Το ΕΠΑ.Λ γέφυρα προς νέους εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς προορισμούς».

sep01 

Η συμβουλευτική επίσκεψη είχε στόχο την ενημέρωση των μαθητών της Γ Λυκείου πάνω στις πολλές και διαφορετικές εκπαιδευτικές προοπτικές που ανοίγονται μπροστά τους μετά το πέρας της φοίτησής τους στο ΕΠΑ.Λ.

sep02 

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Τριανταφύλλη για τη διεξοδική αναφορά σε όλες τις εκπαιδευτικές διεξόδους και τις διευκρινίσεις που παρείχε στους μαθητές μας και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για επόμενες συναντήσεις με τους μαθητές των τάξεων Α και Β.

sep04 


 

Ευαισθητοποίηση και Δράση για την Έμφυλη Βία στο σχολείο μας

ev1

Την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025, και στο πλαίσιο της Δράσης «Μαθαίνω να ζω με τον άλλο», ο εκπαιδευτικός και Επίκουρος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, π. Χριστόφορος Χρόνης, ενημέρωσε τους μαθητές των τμημάτων Α4 και Β4 Υγείας σχετικά με την έμφυλη βία. Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τον π. Χριστόφορο Χρόνη για την εξαιρετική ομιλία του καθώς και την εκπαιδευτικό του σχολείου μας κ. Ιωακειμίδου Ελένη που οργάνωσε και υλοποίησε αυτή την δράση.

ev2

Η ομιλία του, μέσα από καθημερινά παραδείγματα, μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα ότι η έμφυλη βία, είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο χώρο, αποτελεί παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πηγάζει από την ανισότητα ισχύος μεταξύ των φύλων. Μέσα από την ομιλία του, αναδείχθηκαν οι μορφές της έμφυλης βίας, όπως η λεκτική, ψυχολογική, σωματική και οικονομική κακοποίηση, αλλά και οι σοβαρές συνέπειες που επιφέρει στη σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία των θυμάτων. Τον ευχαριστούμε θερμά που μοιράστηκε μαζί μας τη γνώση και την ευαισθησία του, συμβάλλοντας στην κατανόηση ενός τόσο σημαντικού κοινωνικού ζητήματος.

ev3

 


 

Ενδυνάμωση Κοινωνικής Ευθύνης και Ενεργής Συμμετοχής σε Κοινωφελείς Δράσεις
 
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «Ανεμογεννήτριες, η καθαρή ενέργεια που επιβαρύνει το περιβάλλον», και στη Δράση Ενδυνάμωση Κοινωνικής Ευθύνης και Ενεργής Συμμετοχής σε Κοινωφελείς Δράσεις, 29 μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, μαζί με δύο καθηγητές τους, την κα Κουτσούκη Αθηνά και τον κο Νιαβή Σπύρο , είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία στο ορειβατικό καταφύγιο Αγρινίου. Το πρόγραμμα διήρκεσε τρεις μέρες, γεμάτες δημιουργικότητα, ομαδικότητα και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
p1
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες που στόχευαν όχι μόνο στην ενημέρωση για την αιολική ενέργεια αλλά και στην ενίσχυση της ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον. Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, ανακάλυψαν την τεχνολογία πίσω από τις ανεμογεννήτριες, ενώ ειδικές παρουσιάσεις τους έφεραν σε επαφή με τα οφέλη και τις επιπτώσεις τους στο φυσικό τοπίο.
p2
 Η δράση περιλάμβανε, επίσης, νυχτερινή πορεία στο βουνό, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τον έναστρο ουρανό και να έρθουν πιο κοντά στη φύση, μαθαίνοντας για τη βιοποικιλότητα της περιοχής. Παράλληλα, ανέλαβαν πρωτοβουλίες καθαριότητας τόσο του καταφυγίου όσο και του περιβάλλοντος χώρου, καλλιεργώντας την αίσθηση της υπευθυνότητας.

p3

Μια ιδιαίτερη πρόκληση για τους μαθητές ήταν η διαχείριση της σίτισης της αποστολής, καθώς έπρεπε να οργανωθούν σε ομάδες και να συνεργαστούν για την προετοιμασία των γευμάτων, αποκτώντας πολύτιμες δεξιότητες ομαδικής εργασίας.

p5

 Στο πλαίσιο του δημιουργικού σκέλους του προγράμματος, οι μαθητές εργάστηκαν πάνω σε προσχέδια για τη δημιουργία μακέτας που αφορούσε τις ανεμογεννήτριες. Με ιδιαίτερο ζήλο, κατάφεραν να υλοποιήσουν κάποιες από τις ιδέες τους, ενώ κατασκεύασαν και ένα μικρό δεντρόσπιτο, χρησιμοποιώντας απλά και ανακυκλώσιμα υλικά. Η δραστηριότητα αυτή συνδύαζε δημιουργικότητα και πρακτικές δεξιότητες, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων.  

p6

Το πρόγραμμα αποτέλεσε μια ανεπανάληπτη εμπειρία για τους μαθητές, καθώς ενίσχυσε τη σύνδεσή τους με τη φύση, την περιβαλλοντική τους συνείδηση και τις δεξιότητες συνεργασίας και δημιουργικότητας.

p10

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μόνο την αρχή για μια σειρά δράσεων που στοχεύουν στη βιωματική μάθηση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Στο μέλλον, προβλέπονται πρωτοβουλίες όπως παρώμοιες δράσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, συμμετοχή σε εθελοντικές δραστηριότητες και ανάπτυξη προτάσεων για βιώσιμες λύσεις στο σχολείο και την κοινότητα. 

 


 

Συμμετοχή του 2ου ΕΠΑ.Λ Αγρινίου στο Διαδικτυακό Σεμινάριο «Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση»

 

Τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024 , οι εκπαιδευτικοί Αγγελική Παππά και Αικατερίνη Ζέϊκου, στο πλαίσιο της δράσης «Ρομποτική- Ευφυή Συστήματα στις υπηρεσίες του Ανθρώπου», μαζί με τους μαθητές των τμημάτων της Α΄ τάξης, παρακολούθησαν το διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση».

 

Η συμμετοχή του σχολείου στη συγκεκριμένη διαδικτυακή δράση διήρκεσε μία διδακτική ώρα και πρόσφερε μια μοναδική ευκαιρία σε όλους να εμπλακούν σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Μεταξύ αυτών, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να μάθουν πώς να εκπαιδεύουν έναν υπολογιστή να παίζει παιχνίδια, καθώς και να ασχοληθούν με άλλες δημιουργικές δραστηριότητες, όπως αυτές που είναι διαθέσιμες στους συνδέσμους : Raspberry Pi AI Activities – Supermarket και  https://machinelearningforkids.co.uk/.

 

Η εμπειρία αυτή ενθουσίασε τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς, προάγοντας τη γνώση και την κατανόηση σε σύγχρονες τεχνολογίες.

 

  


 

KIDS SAVE LIVES

 a4

Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024 το σχολείο μας συμμετείχε στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του KIDS SAVE LIVES στο θεωρητικό μάθημα με εκπρόσωπο για την πιστοποίηση εκπαιδευτικού την κ. Ξένου Ευρυδίκη κλ. ΠΕ87.01. Η συμμετοχή του σχολείου έγινε στο πλαίσιο των δράσεων του 2ου ΕΠΑΛ και Ε.Κ Αγρινίου «Μαθαίνω να ζω με τον άλλο» και «εθελοντισμός». Περίπου 150 μαθητές και των τριών τάξεων μαζί με τους εκπαιδευτικούς Ανδρέου Αγγελική, Ιωακειμίδου Ελένη Λάππα Αναστασία και Νικητοπούλου Μαρία παρακολούθησαν με ενδιαφέρον ώστε να μάθουν και να γίνει ο καθένας ο Πρώτος Ανταποκρινόμενος που θα βοηθήσει με αλληλεγγύη και γνώσεις ένα θύμα που κινδυνεύει, μέχρι να φτάσει η εξειδικευμένη βοήθεια.

a5

 a6

Το θεωρητικό μέρος της παρουσίασης περιλάμβανε Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση και χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή.

a7

 a2

Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία! 


 

Το 2ο ΕΠΑΛ και Ε.Κ Αγρινίου εξερευνά τον Κόσμο της Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 

Την Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, στο πλαίσιο των δράσεων Ρομποτική - Ευφυή Συστήματα στις υπηρεσίες των ανθρώπων και Eκπαιδευτικές & Επαγγελματικές προοπτικές μετά το ΕΠΑ.Λ . 

Οι μαθητές των Β’ και Γ’ τάξεων του τομέα Πληροφορικής και Υγείας του σχολείου μας συμμετείχαν στην επίσκεψη, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής Παπαθανασίου Λεωνίδα, Μαρκή Γεώργιο, Τίτη Άγγελο, Γεωργίου Ειρήνη και Λουρόπουλο Αθανάσιο.

h1 

Οι μαθητές επισκέφθηκαν το Εργαστήριο Σχεδιασμού Ενσωματωμένων Συστημάτων και Εφαρμογών του τμήματος. Εκεί, ο υποψήφιος διδάκτορας κ. Σπουρνίας παρουσίασε τεχνολογίες αιχμής από τους τομείς του Internet of Things (IoT) και των Κυβερνοφυσικών Συστημάτων (Cyber-Physical Systems), που έχουν αναπτυχθεί στο ερευνητικό εργαστήριο ESDA LAB.

Μεταξύ των εφαρμογών που παρουσιάστηκαν ήταν: 

  • Έξυπνος καθρέφτης: Ο καθρέφτης μετρά τη θερμοκρασία του σώματος και τους παλμούς της καρδιάς όταν το άτομο ακουμπά το δάχτυλό του πάνω σε αυτόν.

  • Τον ψηφιακό βοηθό “Αλεξάνδρα”: που εκτελεί φωνητικές εντολές.

h2 

Ο μηχανικός πληροφορικής κ. Θεόδωρος μίλησε στους μαθητές για την τεχνολογία Digital Twin και παρουσίασε ένα σύστημα προσομοίωσης πτήσης. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την προσομοίωση, γεγονός που προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό.

h3 

Οι εφαρμογές που παρουσιάστηκαν περιλάμβαναν τον έλεγχο αισθητήρων και διακοπτών για χρήση σε οικιακές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις, όπως Συστήματα ασφαλείας, και Ιατρικές εφαρμογές.

h4 

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να γνωρίσουν από κοντά τις καινοτόμες τεχνολογίες και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στον τομέα της Πληροφορικής και των Ενσωματωμένων Συστημάτων. 


 

Την Τετάρτη 11/12/2024 το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου μαζί με τον με τον κ. Σπύρο Τσοβόλα, υπεύθυνο του ΕΚΦΕ Αγρινίου, εξερεύνησαν τη φυσική στις εφαρμογές ρομποτικής.

 ekfe1

Στο αμφιθέατρο του Σχολείου περίπου 150 μαθητές των Α΄Β΄και Γ΄ τάξεων με τον κ. Τσοβόλα Σπύρο και τους εκπαιδευτικούς Παπαθανασίου Λεωνίδα, Τίτη Άγγελο, Ειρήνη Γεωργίου, Πύργα Ευάγγελο, Νταβαρίνου Μαρία, Ζέϊκου Αικατερίνη και Ιωακειμίδου Ελένη παρακολούθησαν την πραγματοποίηση επίδειξης ρομποτικών συστημάτων και αυτοματισμών που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή. Επίσης, ο κ. Τσοβόλας παρουσίασε και διάφορους τρόπους επίλυσης προβλημάτων από τη σκοπιά διαφόρων επιστημών. Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων Ρομποτική και Ευφυή Συστήματα στις Υπηρεσίες του ανθρώπου και Ενδυνάμωση Κοινωνικής Ευθύνης και Ενεργής Συμμετοχής σε Κοινωφελείς Δράσεις.

ekfe2

ekfe3 

Ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία!


 

3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

«Η ενσυναίσθηση ακολουθεί της ενημέρωσης και αυτή μπορεί να γίνεται και βιωματικά με τη συνύπαρξη όλων»

b1

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 10.30 π.μ. στο ΔΑΚ Αγρινίου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και επίδειξη του παραολυμπιακού αθλήματοςBoccia (Μπότσα). Η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα του Δήμου Αγρινίου, και συνδιοργανωτές ήταν η εθελοντική ομάδα «Ο.Δ.Ο.Ι. – Όλοι Διαφορετικοί Όλοι Ίσοι», η ΑΜΚΕ «Βιώσιμος Κόσμος», το Αθλητικό Σωματείο «Άγιος Χριστόφορος» και ο «Παναθηναϊκός ΑμεΑ».

b2

***Το μπότσα (ορθή προφορά μπότσα, ιταλ. Boccia) είναι άθλημα για αθλητές με αναπηρία. Είναι διασκευασμένη μορφή του ιταλικού αθλήματος μπότσε και έχει σχεδιαστεί ώστε να παίζεται από άτομα με εγκεφαλική παράλυση ή άλλη κινητική αναπηρία που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο. Αποτελεί παραολυμπιακό άθλημα και παίζεται σε περισσότερες από 40 χώρες. Στο πρόγραμμα των Παραολυμπιακών Αγώνων μπήκε για πρώτη φορά το 1984 στην Παραολυμπιάδα της Νέας Υόρκης. Είναι ένα από τα τρία αθλήματα των Παραολυμπιακών Αγώνων που δεν έχουν αντίστοιχο Ολυμπιακό άθλημα.

b3

Στο πλαίσιο της δράσης «Διαμορφώνοντας ένα πολυδιάστατο και εξωστρεφές σχολείο» το τμήμα Α2 του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου μαζί με τους εκπαιδευτικούς Αναστασοπούλου Γεωργία, Βετσοπούλου Ελένη, Σκιαδά Καλλιόπη και Τουφεκούλα Δημήτρη συμμετείχαν στην εκδήλωση, η οποία αποτέλεσε αφορμή ευαισθητοποίησης σε θέματα αποδοχής της αναπηρίας και της διαφορετικότητας, κατανοώντας ότι και τα άτομα με αναπηρία έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν ισότιμα σε κάθε έκφανση της κοινωνικής, επαγγελματικής και αθλητικής δραστηριότητας.


 

 

« Η Ρομποτική ως Γέφυρα Εκπαίδευσης: Συνεργασία 2ου ΕΠΑΛ και 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου »

Την Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2024, στο πλαίσιο της δράσης «Ρομποτική - Ευφυή Συστήματα στις Υπηρεσίες του Ανθρώπου», οι εκπαιδευτικοί του Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.) Αγρινίου κ. Παπαθανασίου Λεωνίδας, κ Τίτης Άγγελος, και του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, η κα Γεωργίου Ειρήνη , επισκέφθηκαν το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον διευθυντή του Δημοτικού, κ. Μπρούτα Νικόλαο, καθώς και τις εκπαιδευτικούς κ. Καραπάνου Αικατερίνη (ΠΕ06) και Σπαή Όλγα (ΠΕ86). 

 Δείτε εδώ το ολόκληρο το άρθρο (pdf).


  

25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
24 Noem
Στο πλαίσιο της δράσης «Μαθαίνω να ζω με τον άλλο», το σχολείο μας τιμά τη σημερινή ημέρα, που αποτελεί μια υπενθύμιση πως η βία κατά των γυναικών δεν είναι ιδιωτική υπόθεση, αλλά ένα βαθιά κοινωνικό ζήτημα που μας αφορά όλους.
Το μήνυμα «Σπάσε τη σιωπή» παραμένει πιο επίκαιρο από ποτέ. Είναι ένα κάλεσμα για τις γυναίκες να μιλήσουν, να ζητήσουν βοήθεια και να διεκδικήσουν το δικαίωμα να ζουν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια. Παράλληλα, είναι μια πρόσκληση προς την κοινωνία να σταθεί δίπλα τους με σεβασμό, αλληλεγγύη και υποστήριξη.
"Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τη βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών" (#NoExcuse).
 
 

 

«Το Ταξίδι της Τροφής»: Μαθητές και Εκπαιδευτικοί Ανακαλύπτουν τη Δύναμη της Υγιεινής Διατροφής και της Μείωσης Σπατάλης Τροφίμων

 IMG 2704

Την Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2024, οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου κα. Παπαδογεώργου, κ. Πύργας, κα. Σκιαδά και η κα. Γεωργίου, καθώς και οι μαθητές των τμημάτων Α4, Β4, Β6, Β’ Εφαρμοσμένων Tεχνών και Γ’ Γραφικών συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής», το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του «Εθνικού Προγράμματος Άσκησης και Υγιεινής Διατροφής - Αντιμετώπιση της Παιδικής Παχυσαρκίας» του Υπουργείου Υγείας, σε συνεργασία με τη UNICEF και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. 

Η δράση, σύμφωνα με την κ. Μπάρκα - Κατσένου Χριστιάνα, η οποία παρουσίασε το πρόγραμμα και είναι και η Τοπική Συντονίστρια Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας της οργάνωσης «Μπορούμε» έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων και την υιοθέτηση υγιεινών και βιώσιμων διατροφικών συνηθειών. 

Οι μαθητές παρακολούθησαν την παρουσίαση για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων και τη σημασία της υγιεινής διατροφής, με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που έχει αναπτυχθεί από την οργάνωση «Μπορούμε». Παράλληλα, ενδιαφέρθηκαν να υλοποιήσουν Εκπαιδευτικές Επισκέψεις στις Λαϊκές Αγορές, συμμετέχοντας ενεργά στη συλλογή αδιάθετων φρέσκων φρούτων και λαχανικών από πάγκους παραγωγών, προωθώντας τη βιωματική μάθηση. Τα τρόφιμα που θα συλλεχθούν θα παραδοθούν στις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων για τη στήριξη ευάλωτων οικογενειών. 

Οι συμμετέχοντες, μέσα από τις δράσεις αυτές, καλλιέργησαν την αξία του εθελοντισμού και του ενεργού πολίτη, ενώ παράλληλα ανακάλυψαν τη σημασία της μείωσης της σπατάλης τροφίμων και της προώθησης της διατροφικής βιωσιμότητας. 

Περιγραφή προγράμματος (pdf). 

 


Σχολική Δράση 

Την Τετάρτη 6/11/2024, τα τμήματα Γ’ Εφαρμογών Πληροφορικής, Β1 Πληροφορικής και Α5 του σχολείου μας, μαζί με τους εκπαιδευτικούς Ειρήνη Γεωργίου, Μαρία Νταβαρίνου και Γιώργο Καντερέ, συμμετείχαν στη διαδικτυακή ενημέρωση για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου με θέμα το Sexting.
a1

 

Η ενημέρωση, διάρκειας μίας (1) διδακτικής ώρας, ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και άρτια οργανωμένη. Προκάλεσε το ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις και μια εποικοδομητική συζήτηση στο τέλος.
a2

 

Συγχαρητήρια σε όλους για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους!

 

Αχ Ελλάδα σ΄αγαπώ και βαθιά σ΄ευχαριστώ

γιατί μ΄έμαθες και ξέρω ν΄ανασαίνω όπου βρεθώ

να πεθαίνω όπου πατώ και να μη σε υποφέρω

στίχοι: Ρασούλης Μ. 

Το σχολείο μας τίμησε φέτος την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 με μια όμορφη θεατρική παράσταση, με τίτλο «Ο Καλός Στρατιώτης Κλάους».

oct1

Την Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2024, η κ. Παππά Αγγελική διάβασε το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου ανακοινώθηκε η σημαιοφόρος και οι παραστάτες για την παρέλαση. Αμέσως μετά, η Διευθύντρια του σχολείου, κ. Βούλγαρη Χριστίνα, παρέδωσε με τιμή τη σημαία στη μαθήτρια της Γ΄ τάξης, Πολύζου Αναστασία.

oct2

Στη συνέχεια, οι μαθητές μας παρουσίασαν το θεατρικό έργο που ετοίμασαν με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Ανδρέου Αγγελικής, Γεωργίου Ειρήνης και Νικητοπούλου Μαρίας. Τα σκηνικά της γιορτής επιμελήθηκε ο εκπαιδευτικός κ. Νιαβής Σ, μαζί με τους μαθητές του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον Εθνικό Ύμνο, τον οποίο έψαλαν όλοι μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί.

oct3

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κ. Βετσοπούλου Ελένη, που αποτύπωσε τις όμορφες στιγμές της γιορτής.

Πρόγραμμα εορτής (pdf)

 

oct4

oct5


 

Συμμετοχή του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου σε Πρόγραμμα Ενημέρωσης για την Έμφυλη Βία, τις Διακρίσεις και την Ισότητα των Φύλων

Τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου έλαβε ενεργά μέρος σε τηλεεκπαίδευση και ενημέρωση στο πλαίσιο των δράσεων της Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας, «Μαθαίνω να ζω με τον άλλο» και «Ενδυνάμωση Κοινωνικής Ευθύνης και Ενεργής Συμμετοχής σε Κοινωφελείς Δράσεις». 

Κάντε κλικ εδώ να δείτε όλο το άρθρο (pdf).

 

We have 7 guests and no members online