Πολυήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη- Σόφια 

Το σχολείο μας στα πλαίσια υλοποίησης των πολιτιστικών προγραμμάτων «Ελληνισμός της Ανατολικής Ρωμυλίας», Χοροί της Ανατολικής Ρωμυλίας» και « Χριστιανισμός και Ορθοδοξία της Ανατολικής Ρωμυλίας», διοργάνωσε και πραγματοποίησε πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη- Σόφια. 

Την πρώτη ημέρα οι συμμετέχοντες στα προγράμματα επισκέφθηκαν τους Βασιλικούς Τάφους και το Μουσείο της Βεργίνας. 

Η ξενάγηση ήταν όντως ενδιαφέρουσα και οι μαθητές και οι καθηγητές έμειναν ενθουσιασμένοι, γνωρίζοντας ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του Ελληνικού Μακεδονικού πολιτισμού.  

Τη δεύτερη μέρα ταξίδεψαν στο στην τουριστική περιοχή Μπάνσκο και αργά το βράδυ έφτασαν στη Σόφια. 

Την τρίτη μέρα αναχώρησαν για τη Φιλιππούπολη και επισκέφτηκαν το μοναστήρι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Μπάτσκοβο, από τα μεγαλύτερα μοναστήρια της Βουλγαρίας. 

Κατόπιν περιηγήθηκαν στην παλαιά πόλη της Φιλιππούπολης γνωστή για το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό της ύφος. Θαύμασαν το σπίτι- μουσείο του Κουγιουμτζόγλου και τους παλαιούς μιναρέδες. 

Την τέταρτη ημέρα επισκέφθηκαν τον ναό του Αλεξάντερ Νέφσκι, το Προεδρικό Μέγαρο, το ιστορικό Κοινοβούλιο, τη Ρώσικη εκκλησία της Αγίας Nedelaya και είδαν την όπερα. 

Την πέμπτη μέρα  πραγματοποιήθηκε η επιστροφή   δια μέσου Σαντάνσκι από τις πιο γνωστές λουτροπόλεις της Βουλγαρίας. 

Οι μαθητές έχοντας σύμμαχο τον καιρό, χάρηκαν την περιήγησή τους  στην όμορφη πόλη της Θεσσαλονίκης και κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύκτας. 

Οι συνοδοί καθηγητές Φλωρόπουλος Αθανάσιος (Διευθυντής), τις κ. Γεωργίου Ειρήνη, Βετσοπούλου Ελένη, Παπαδογεώργου Σπυριδούλα, Μακρυγιάννη Χριστίνα και Αγγελάκη Αναστασία λειτούργησαν με ευσυνειδησία και ευαισθησία απέναντι στους μαθητές και συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδρομής. Τέλος συγχαίρουμε τους μαθητές οι οποίοι ομολογουμένως είχαν άψογη συμπεριφορά και τα οποιαδήποτε προβλήματα που δημιουργήθηκαν διευθετήθηκαν με συναινετικό τρόπο. 

b1

b2

b3

b4

b5

b6

b7

b8

b9

b10

b11

b12

b13

b14

b15

b16

b17

b18

b19

b20

 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας

p1

Οι μαθητές/τριες των τμημάτων Β1, Β4 και Βπ1 του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ‘Άθληση στην αρχαιότητα’. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στις τρεις μεγάλες αίθουσες της μόνιμης έκθεσης του Μουσείου, να ενημερωθούν από το πλούσιο πληροφοριακό υλικό για τη μνημειακή τοπογραφία της πόληςκαι να θαυμάσουν αντικείμενα, χάρτες και χώρους που σχετίζονται τόσο με την καθημερινή ζωή όσο και με τον δημόσιο βίο των κατοίκων της πόλης αλλά και των οικισμών της περιφέρειας της δυτικής Αχαΐας από τα προϊστορικά έως τα ύστερα ρωμαϊκά χρόνια (3000 π.Χ. - 4ος αι. μ.Χ.). Επιπλέον, έγινε εκτενής ενημέρωση από τη γυμνάστρια του σχολείου, κ. Βετσοπούλου Ελένη, σχετικά με τον σημαντικό ρόλο της άθλησης στην αρχαιότητα και πόσο αυτή επηρέασε όλους τους τομείς της κοινωνικής και πολιτικής ζωής.  

Συνοδοί καθηγητές: Βετσοπούλου Ε. (ΠΕ11), Παπαδογεώργου Σπ. (ΠΕ87.03), Μητρογιώργος Γ. (ΠΕ87.02)

 p2

p3

 

 Διδακτική επίσκεψη στις Μονές Μυρτιάς και Κοσμά του Αιτωλού 

 Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών και με στόχο τη γνωριμία των μαθητών μας με τους θησαυρούς του τόπου μας, οι μαθητές τριών τμημάτων της Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 τα μοναστήρια της Μυρτιάς και του Κοσμά του Αιτωλού στο Θέρμο.

th1

 Το ιστορικό μοναστήρι της Μυρτιάς χρονολογείται από το 12ο αιώνα και αποτελεί ένα σπουδαίο βυζαντινό μνημείο. Ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής αναφέρθηκε στο ιστορικό και την τεχνοτροπία της αγιογράφησης με χρώματα από φυτά της φύσης, κρόκο αυγού και ξύδι. Με την τεχνική της νωπογραφίας παρουσιάζεται το έργο σπουδαίων αγιογράφων με πρωτεργάτη το Διγενή Ξένο σύμφωνα με το πνεύμα της Κρητικής Σχολής.

th2

 Είχαμε, επίσης, την ευκαιρία να θαυμάσουμε την εφέστιο εικόνα της Μονής που είναι η Παναγία η ‘Ελπίς των Απελπισμένων’. Στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας η Μονή αποτέλεσε κέντρο Παιδείας όπου έζησε ο Κοσμάς ο Αιτωλός δημιουργώντας το κρυφό σχολειό που σώζεται μέχρι σήμερα.

th3

 Μετά τη μάχη της Μυρτιάς το 1943 τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής για αντίποινα πυρπόλησαν τα κτήρια της Μονής. Το 1980 με πρόγραμμα της Μελίνας Μερκούρη έγινε η αναστήλωση του μοναστηριού αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητα της παρουσίας του στην περιοχή. Σήμερα το μοναστήρι με πρόγραμμα ΕΣΠΑ θα συνεχίσει να συντηρείται. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Κοσμά Αιτωλού, όπου συμμετείχαμε στην παράκληση του Αγίου.

th4

 Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στο Μέγα Δένδρο, τόπο κατοικίας του Αγίου και φτάσαμε στο μνημείο πεσόντων αεροπόρων της περιοχής, δείγμα τιμής και μνήμης σε όσους αγωνίζονται και σήμερα για τις αξίες και τα ιδανικά της πατρίδας και ελευθερίας.

th5

Στο Θέρμο απολαύσαμε τη γραφική εικόνα του τοπίου. Στην πλατεία της πόλης υπάρχουν προτομές σπουδαίων ανθρώπων της περιοχής με δράσεις και έργα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ατενίζοντας τη λίμνη Τριχωνίδα, απολαύσαμε το τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς και μοναδικότητας της περιοχής μας.

th6 


 

Eκπαιδευτική – προσκυνηματική εκδρομή στο Άγιον Όρος 

Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Η Μοναστική Πολιτεία του Αγίου Όρους, κομμάτι του Βυζαντινού Πολιτισμού» υλοποίησε το τρέχον σχολικό έτος, εκπαιδευτική – προσκυνηματική εκδρομή στις 7-10 Μαρτίου 2024, στο Άγιον Όρος. 

ao1 

Οι μαθητές αρχικά επισκέφτηκαν τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στην Θεσσαλονίκη και στην συνέχεια προσκύνησαν τον τάφο του Αγίου Παϊσίου στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. 

ao2 

Την επόμενη ημέρα ταξίδεψαν για το Άγιο Όρος, με πρώτο σταθμό στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος. Η υποδοχή από τους μοναχούς, εντυπωσίασε τους μαθητές, οι οποίοι έμειναν πολύ ευχαριστημένοι και από την φιλοξενία που τους παρείχαν. Στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος, είχαν την ευκαιρία οι μαθητές μας να μιλήσουν με πολλούς μοναχούς. Ιδιαίτερα θερμή ήταν η υποδοχή των παιδιών από τον Ηγούμενο της μονής π. Αλέξιο, ο οποίος συζήτησε μαζί τους για θέματα που τα προβληματίζουν και απηύθηνε πατρικές συμβουλές. Την ίδια ημέρα επισκεφτήκαμε και την Ιερά Μονή Δοχειαρίου, όπου προσκυνήσαμε την ιερή εικόνα “Παναγία Γοργουπήκοος”. 

ao3 

ao4 

Την επόμενη ημέρα πήγαμε στην πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, στις “Καρυές. Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Πρωτάτου, όπως επίσης την Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και την Ιερά Σκήτη του Αγίου Ανδρέα. Πηγαίνοντας προς την Ιερά Μονή Ιβήρων κάναμε μία στάση στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου και στο Ιερόν Κελίον της Παναγούδας, όπου ασκήτεψε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης. 

ao5 

ao6 

Στην Ιερά Μονή Ιβήρων ήταν η δεύτερη και τελευταία διανυκτέρευση των μαθητών στο Άγιο Όρος. Εκεί τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν τα κειμήλια της Ιεράς Μονής, τα οποία φυλάσσονται εκεί για περισσότερο από χίλια έτη και να δουν τον τρόπο ζωής των μοναχών. 

ao7 

ao8 

Οι μαθητές, συμμετείχαν, οικειοθελώς, σε μεγάλο βαθμό στο πρόγραμμα των μοναχών, κυρίως στις ακολουθίες, καθώς επίσης και στα Ιερά μυστήρια.

 


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

m1

Την Τετάρτη, 13/03/2024, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, κ. Ζέικου Αικατερίνης, κ. Παππά Αγγελικής, κ. Μανιφάβα Ελπίδας, κ. Νταβαρίνου Μαρίας, κ. Δανιά Βασιλικής, κ. Μαγιάννη Κωνσταντίνου και με την καθοδήγηση της Διευθύντριας του σχολείου κ. Βούλγαρη Χριστίνας, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις Αλυκές και το Θεματικό Μουσείο Άλατος στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία και του περιβαλλοντικού προγράμματος "Λίμνες-Ποτάμια-Βουνά" καθώς αλλά και το Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ι.Π. Μεσολογγίου στα πλαίσια της δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί" .

m5

Η πρώτη ομάδα, αρχικά, επισκέφθηκε στις Αλυκές Μεσολογγίου, όπου μας υποδέχτηκε ο Διευθυντής της εταιρίας Ελληνικές Αλυκές Α.Ε., κύριος Τσορτανίδης Χαράλαμπος, ο οποίος μίλησε για την διαδικασία παραγωγής του αλατιού στις τεχνητές λεκάνες, τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό, τον παραγωγικό προσανατολισμό της εταιρίας αλλά και τη διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς στους χώρους των υπό την κυριότητα της αλυκών.

m6

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το εντυπωσιακό θεματικό Μουσείο Άλατος στην Τουρλίδα [ https://www.saltmuseum.gr], δίπλα στη δημοτική αλυκή. Εκεί, μας καλωσόρισε ο ιδρυτής του μουσείου, κ. Κορδόσης Νικόλαος και είχαμε τη δυνατότητα να μάθουμε όλα όσα σχετίζονται με το αλάτι από την πρώτη εμφάνισή του στον πλανήτη μέχρι τις μέρες μας, τη σχέση του με την οικονομία, την υγεία, τη γεωργία, την κτηνοτροφία, το περιβάλλον, τον τουρισμό, τη θρησκεία, τις χρήσεις του, να δούμε έργα τέχνης καλλιτεχνών εμπνευσμένων από το αλάτι αλλά και μια μεγάλη συλλογή από αλατιέρες. Την ενημέρωση – περιήγηση, φρόντισαν οι κ. Πασπαλιάρη Βάσια και κ. Τσιρογιάννη Φανή, υπεύθυνες του μουσείου.

m4 

Τέλος, ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος με τους μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους.

m3

Στα πλαίσια της δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί" οι μαθητές/τριες με τη συνοδεία τριών εκπαιδευτικών επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Ι.Π. Μεσολογγίου [ https://www.efaaitl.gr] εμβαθύνοντας έτσι στην ιστορία του τόπου μας μέσω της μουσειοπαιδαγωγικής προσέγγισης και σε συνδυασμό με τη μελέτη ανάλογων βιβλίων της βιβλιοθήκης του σχολείου μας.

m2

Μας εντυπωσίασε τόσο το ιστορικό κτίριο του Μουσείου με νεοκλασικά χαρακτηριστικά σε κεντρικό σημείο της πόλης, το οποίο χτίστηκε μεταξύ 1885-1889 με δωρεά του Κωνσταντίνου Ξενοκράτη, εθνικού ευεργέτη από την ανατολική Θράκη, ως Δημοτικό Παρθεναγωγείο, και λειτούργησε για πολλά χρόνια ως σχολείο όσο και τα εκθέματα των αρχαιολογικών συλλογών που περιλαμβάνουν περισσότερα από 1200 αντικείμενα από όλη την Αιτωλοακαρνανία, τα οποία αφορούν σε ευρήματα παλαιών, αλλά κυρίως πρόσφατων ανασκαφών.

m7

Και οι δύο ομάδες μαθητών/τριών αποκόμισαν ιδιαίτερες γνώσεις και εμπειρίες από τις επισκέψεις στα άψογα οργανωμένα θεματικά μουσεία της Ι. Π. του Μεσολογγίου.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αγρινίου 

Οι μαθητές της Α1 τάξης του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, επισκέφτηκαν την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου το Αρχαιολογικό Μουσείο Αγρινίου. Οι μαθητές  θαύμασαν τα αρχαιολογικά εκθέματα του συγκεκριμένου μουσείου και άντλησαν πολλές πληροφορίες για τα εκθέματά του. Η ιστορία του μουσείου χρονολογείται από το 1960. Στην κεντρική είσοδο δεσπόζουν επιτύμβιες στήλες από τη Γαβαλού, το Τριχώνιο, το Αμφιλοχικό Άργος, το Αγγελόκαστρο, τη Στράτου, ενώ στην πρώτη αίθουσα μπορεί κανείς να θαυμάσει ευρήματα της Πρωτοελλαδικής και Μεταελλαδικής εποχής, της κλασσικής και ελληνιστικής περιόδου, όπως  μηκηναϊκά  αγγεία, αγάλματα, αμφορείς, κοσμήματα, πήλινες προτομές, χάλκινα μυκηναϊκά όπλα, από την Παλαιομάνινα, τον Αστακό, τις Παπαδάτες, την Στράτου, το Λιθοβούνι, τη Ναύπακτο, αγγεία πρωτογεωμετρικής και γεωμετρικής περιόδου από την Πλευρώνα και τη Σταμνά,  αλλά νεολιθικά εργαλεία και αγγεία από την 4η χιλιετηρίδα π.χ. της περιοχής του Αστακού. 

Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν την Παπαστράτειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγρινίου. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν από τον υπεύθυνο κ. Τζούλια στους χώρους της δανειστικής βιβλιοθήκης της πόλης μας και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός της ύπαρξης 17.000 διαφορετικών τίτλων όχι μόνο στο χώρο της βιβλιοθήκης αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή.  

Η εκπαιδευτική επίσκεψη έκλεισε με την ξενάγηση των μαθητών στην αίθουσα Καπράλου. Οι μαθητές ενημερώθηκαν και γνώρισαν τα έργα του καλλιτέχνη Χρ. Καπράλου καθώς θεωρείται από τις πιο σημαντικές φυσιογνωμίες του 20ου αιώνα στο χώρο της πλαστικής τέχνης. Τα έργα του αποπνέουν ανθρώπινο ήθος, πνευματικότητα, την Αιτ/νία και Ελλάδα. Συνοδοί καθηγητές: Βετσοπούλου Ελένη(ΠΕ11) και Παπαδημητρίου Βασιλική(ΠΕ85).

mus

Διδακτική επίσκεψη στην GAEA

gaia3

 Στα πλαίσια του μαθήματος ερευνητική εργασία με θέμα ΄΄ περί ελαίου ο λόγος ‘’ την Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022 το τμήμα Α4 του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου επισκέφθηκε το εργοστάσιο παραγωγής συσκευασίας και τυποποίησης GAEA στο Αγρίνιο.

Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του εργοστασίου. Παρακολούθησαν τις αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής ,την εμφιάλωση ελαιόλαδου και επιτραπέζιων ελιών και ενημερώθηκαν για τα καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας.

Οι υψηλές προδιαγραφές ποιότητας των προϊόντων στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου και η δυναμικότητα παραγωγής ευαισθητοποίησαν τους μαθητές.Η ξενάγηση των υπευθύνων παραγωγής ενεργοποίησαν το ενδιαφέρον των μαθητών για το βασικό προϊόν που παράγεται στον τόπο μας και αποτελεί το επίκεντρο της ελληνικής μεσογειακής διατροφής.

gaia1

gaia

We have 53 guests and no members online