• Print

 

 Διδακτική επίσκεψη στις Μονές Μυρτιάς και Κοσμά του Αιτωλού 

 Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών και με στόχο τη γνωριμία των μαθητών μας με τους θησαυρούς του τόπου μας, οι μαθητές τριών τμημάτων της Β΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 τα μοναστήρια της Μυρτιάς και του Κοσμά του Αιτωλού στο Θέρμο.

th1

 Το ιστορικό μοναστήρι της Μυρτιάς χρονολογείται από το 12ο αιώνα και αποτελεί ένα σπουδαίο βυζαντινό μνημείο. Ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής αναφέρθηκε στο ιστορικό και την τεχνοτροπία της αγιογράφησης με χρώματα από φυτά της φύσης, κρόκο αυγού και ξύδι. Με την τεχνική της νωπογραφίας παρουσιάζεται το έργο σπουδαίων αγιογράφων με πρωτεργάτη το Διγενή Ξένο σύμφωνα με το πνεύμα της Κρητικής Σχολής.

th2

 Είχαμε, επίσης, την ευκαιρία να θαυμάσουμε την εφέστιο εικόνα της Μονής που είναι η Παναγία η ‘Ελπίς των Απελπισμένων’. Στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας η Μονή αποτέλεσε κέντρο Παιδείας όπου έζησε ο Κοσμάς ο Αιτωλός δημιουργώντας το κρυφό σχολειό που σώζεται μέχρι σήμερα.

th3

 Μετά τη μάχη της Μυρτιάς το 1943 τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής για αντίποινα πυρπόλησαν τα κτήρια της Μονής. Το 1980 με πρόγραμμα της Μελίνας Μερκούρη έγινε η αναστήλωση του μοναστηριού αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητα της παρουσίας του στην περιοχή. Σήμερα το μοναστήρι με πρόγραμμα ΕΣΠΑ θα συνεχίσει να συντηρείται. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Κοσμά Αιτωλού, όπου συμμετείχαμε στην παράκληση του Αγίου.

th4

 Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στο Μέγα Δένδρο, τόπο κατοικίας του Αγίου και φτάσαμε στο μνημείο πεσόντων αεροπόρων της περιοχής, δείγμα τιμής και μνήμης σε όσους αγωνίζονται και σήμερα για τις αξίες και τα ιδανικά της πατρίδας και ελευθερίας.

th5

Στο Θέρμο απολαύσαμε τη γραφική εικόνα του τοπίου. Στην πλατεία της πόλης υπάρχουν προτομές σπουδαίων ανθρώπων της περιοχής με δράσεις και έργα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ατενίζοντας τη λίμνη Τριχωνίδα, απολαύσαμε το τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς και μοναδικότητας της περιοχής μας.

th6 


 

Eκπαιδευτική – προσκυνηματική εκδρομή στο Άγιον Όρος 

Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Η Μοναστική Πολιτεία του Αγίου Όρους, κομμάτι του Βυζαντινού Πολιτισμού» υλοποίησε το τρέχον σχολικό έτος, εκπαιδευτική – προσκυνηματική εκδρομή στις 7-10 Μαρτίου 2024, στο Άγιον Όρος. 

ao1 

Οι μαθητές αρχικά επισκέφτηκαν τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στην Θεσσαλονίκη και στην συνέχεια προσκύνησαν τον τάφο του Αγίου Παϊσίου στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. 

ao2 

Την επόμενη ημέρα ταξίδεψαν για το Άγιο Όρος, με πρώτο σταθμό στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος. Η υποδοχή από τους μοναχούς, εντυπωσίασε τους μαθητές, οι οποίοι έμειναν πολύ ευχαριστημένοι και από την φιλοξενία που τους παρείχαν. Στην Ιερά Μονή Ξενοφώντος, είχαν την ευκαιρία οι μαθητές μας να μιλήσουν με πολλούς μοναχούς. Ιδιαίτερα θερμή ήταν η υποδοχή των παιδιών από τον Ηγούμενο της μονής π. Αλέξιο, ο οποίος συζήτησε μαζί τους για θέματα που τα προβληματίζουν και απηύθηνε πατρικές συμβουλές. Την ίδια ημέρα επισκεφτήκαμε και την Ιερά Μονή Δοχειαρίου, όπου προσκυνήσαμε την ιερή εικόνα “Παναγία Γοργουπήκοος”. 

ao3 

ao4 

Την επόμενη ημέρα πήγαμε στην πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, στις “Καρυές. Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Πρωτάτου, όπως επίσης την Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και την Ιερά Σκήτη του Αγίου Ανδρέα. Πηγαίνοντας προς την Ιερά Μονή Ιβήρων κάναμε μία στάση στην Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου και στο Ιερόν Κελίον της Παναγούδας, όπου ασκήτεψε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης. 

ao5 

ao6 

Στην Ιερά Μονή Ιβήρων ήταν η δεύτερη και τελευταία διανυκτέρευση των μαθητών στο Άγιο Όρος. Εκεί τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν τα κειμήλια της Ιεράς Μονής, τα οποία φυλάσσονται εκεί για περισσότερο από χίλια έτη και να δουν τον τρόπο ζωής των μοναχών. 

ao7 

ao8 

Οι μαθητές, συμμετείχαν, οικειοθελώς, σε μεγάλο βαθμό στο πρόγραμμα των μοναχών, κυρίως στις ακολουθίες, καθώς επίσης και στα Ιερά μυστήρια.

 


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

m1

Την Τετάρτη, 13/03/2024, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, κ. Ζέικου Αικατερίνης, κ. Παππά Αγγελικής, κ. Μανιφάβα Ελπίδας, κ. Νταβαρίνου Μαρίας, κ. Δανιά Βασιλικής, κ. Μαγιάννη Κωνσταντίνου και με την καθοδήγηση της Διευθύντριας του σχολείου κ. Βούλγαρη Χριστίνας, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις Αλυκές και το Θεματικό Μουσείο Άλατος στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία και του περιβαλλοντικού προγράμματος "Λίμνες-Ποτάμια-Βουνά" καθώς αλλά και το Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ι.Π. Μεσολογγίου στα πλαίσια της δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί" .

m5

Η πρώτη ομάδα, αρχικά, επισκέφθηκε στις Αλυκές Μεσολογγίου, όπου μας υποδέχτηκε ο Διευθυντής της εταιρίας Ελληνικές Αλυκές Α.Ε., κύριος Τσορτανίδης Χαράλαμπος, ο οποίος μίλησε για την διαδικασία παραγωγής του αλατιού στις τεχνητές λεκάνες, τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό, τον παραγωγικό προσανατολισμό της εταιρίας αλλά και τη διατήρηση της φυσικής κληρονομιάς στους χώρους των υπό την κυριότητα της αλυκών.

m6

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το εντυπωσιακό θεματικό Μουσείο Άλατος στην Τουρλίδα [ https://www.saltmuseum.gr], δίπλα στη δημοτική αλυκή. Εκεί, μας καλωσόρισε ο ιδρυτής του μουσείου, κ. Κορδόσης Νικόλαος και είχαμε τη δυνατότητα να μάθουμε όλα όσα σχετίζονται με το αλάτι από την πρώτη εμφάνισή του στον πλανήτη μέχρι τις μέρες μας, τη σχέση του με την οικονομία, την υγεία, τη γεωργία, την κτηνοτροφία, το περιβάλλον, τον τουρισμό, τη θρησκεία, τις χρήσεις του, να δούμε έργα τέχνης καλλιτεχνών εμπνευσμένων από το αλάτι αλλά και μια μεγάλη συλλογή από αλατιέρες. Την ενημέρωση – περιήγηση, φρόντισαν οι κ. Πασπαλιάρη Βάσια και κ. Τσιρογιάννη Φανή, υπεύθυνες του μουσείου.

m4 

Τέλος, ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος με τους μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους.

m3

Στα πλαίσια της δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί" οι μαθητές/τριες με τη συνοδεία τριών εκπαιδευτικών επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Ι.Π. Μεσολογγίου [ https://www.efaaitl.gr] εμβαθύνοντας έτσι στην ιστορία του τόπου μας μέσω της μουσειοπαιδαγωγικής προσέγγισης και σε συνδυασμό με τη μελέτη ανάλογων βιβλίων της βιβλιοθήκης του σχολείου μας.

m2

Μας εντυπωσίασε τόσο το ιστορικό κτίριο του Μουσείου με νεοκλασικά χαρακτηριστικά σε κεντρικό σημείο της πόλης, το οποίο χτίστηκε μεταξύ 1885-1889 με δωρεά του Κωνσταντίνου Ξενοκράτη, εθνικού ευεργέτη από την ανατολική Θράκη, ως Δημοτικό Παρθεναγωγείο, και λειτούργησε για πολλά χρόνια ως σχολείο όσο και τα εκθέματα των αρχαιολογικών συλλογών που περιλαμβάνουν περισσότερα από 1200 αντικείμενα από όλη την Αιτωλοακαρνανία, τα οποία αφορούν σε ευρήματα παλαιών, αλλά κυρίως πρόσφατων ανασκαφών.

m7

Και οι δύο ομάδες μαθητών/τριών αποκόμισαν ιδιαίτερες γνώσεις και εμπειρίες από τις επισκέψεις στα άψογα οργανωμένα θεματικά μουσεία της Ι. Π. του Μεσολογγίου.