• Print

  

Η κα Ιωάννα Μεταξοπούλου-Λίκερτ στο 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου  
Την Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024, στα πλαίσια του Σχολικού Προγράμματος Σχολική Διαμεσολάβηση, υλοποιήθηκε σεμινάριο με εισηγήτρια τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης κα Μεταξοπούλου Λίκερτ, η οποία ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση των εκπαιδευτικών Ξένου Ευρυδίκης και Γεωργίου Ειρήνης. 
sd1 
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα καθώς και οι μαθητές του τμήματος Β4 Υγείας μοιράστηκαν μαζί της σε ένα «κύκλο» εμπειρίες, αντάλλαξαν σκέψεις, ιδέες και ενημερώθηκαν μέσα από το βιωματικό σεμινάριο για τη Σχολική Διαμεσολάβηση, τις αρχές και τους κανόνες που τη διέπουν, προτείνοντας τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. 
sd2 
Στόχος του προγράμματος, όπως επισήμανε και η κα Μεταξοπούλου είναι η απόκτηση της ενσυναίσθησης, του σεβασμού, της διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων, της ανάληψης ευθύνης, ως τρόπος σκέψης και λειτουργίας των μαθητών, και έπειτα στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Κι αν ένας ανήλικος μάθει να διαχειρίζεται τα συναισθήματα του και να επιλύει τις διαφωνίες και τις διαφορές του με ειρηνικό τρόπο, θα γίνει ένας ενήλικας που θα μπορεί να κάνει το ίδιο. 
sd3 
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Μεταξοπούλου για την άμεση ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας αλλά και για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και εκπαιδευτική παρέμβασή της στο πρόγραμμα. Μάθαμε πολλά πολύτιμα πράγματα που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν στο μέλλον. Σας ευχαριστούμε που μοιραστήκατε την εμπειρία και τις γνώσεις σας μαζί μας.  
Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικοί Ξένου Ευρυδίκη – Γεωργίου Ειρήνη.
 
  

Εκτέλεση πειραμάτων από τον υπεύθυνο Ε.Κ.Φ.Ε.  

Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής δράσης με τίτλο: «Πειραματική διδασκαλία θετικών επιστημών», τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αγρινίου κ. Φάνης Ντασιώτης. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του Πύργα Ευάγγελου, συντονιστή της δράσης. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η εκτέλεση πειραμάτων επίδειξης. 

e1 

e2 

Τα πειράματα παρακολούθησαν οι μαθητές και των πέντε (5) τμημάτων της Α λυκείου. Τα πειράματα (στα οποία συμμετείχαν και μαθητές) ήταν σχετικά τόσο με την διδακτέα ύλη των φυσικών επιστημών στο λύκειο αλλά και στο γυμνάσιο. Πραγματοποιήθηκε και ένα πλήθος εντυπωσιακών πειραμάτων. 

e3 

Πιο συγκεκριμένα τα πειράματα που εκτελέστηκαν ήταν σχετικά με: 1. Τα διαλύματα και τη διαλυτότητα, 2. Τον περιοδικό πίνακα των χημικών στοιχείων, 3. Τα οξέα, βάσεις, άλατα, οξείδια και δείκτες, 4. Τις χημικές αντιδράσεις, 5. Τη θερμοχημεία κ.ά. Τα πειράματα διήρκησαν τέσσερις (4) διδακτικές ώρες και εντυπωσίασαν τους μαθητές. 

e4 

e5 

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τον Υπεύθυνο ΕΚΦΕ κ. Ντασιώτη για την άρτια παρουσίαση και εκτέλεση πειραμάτων, όλους τους εκπαιδευτικούς που βοήθησαν σημαντικά στην ομαλή διεξαγωγή της παρουσίασης και τέλος όλους τους μαθητές για το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και ανταπόκριση κατά την διάρκεια διεξαγωγής των πειραμάτων. 


 

Αγαπώ την ποίηση 

lef3 

Την Τετάρτη 24/4/2024 μαθητές της Α τάξης με τους συνοδούς καθηγητές τους επισκέφτηκαν το μουσείο "Άγγελος Σικελιανός" στη Λευκάδα στα πλαίσια της Δράσης "Νους υγιής εν σώματι υγιεί". 

lef1

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες ξεναγηθήκαν στο μουσείο σε μια προσπάθεια  γνωριμίας με τον κορυφαίο Έλληνα Λευκαδίτη ποιητή Άγγελο Σικελιανό. Στη συνέχεια, περπάτησαν στους δρόμους που περπάτησε και εμπνεύστηκε ο ποιητής σε μια προσπάθεια να αντιληφθούν από πού αντλείται η ποιητική έμπνευση και πώς μπορεί κάποιος να γίνει ποιητής.

lef2

Είχαν προηγηθεί συναντήσεις στη Βιβλιοθήκη του σχολείου, όπου οι μαθητές είχαν διαβάσει αποσπάσματα από τα ποιητικά έργα του Σικελιανού (καθώς και άλλων Ελλήνων ποιητών), είχαν συζητήσει για την αξία της ποίησης και της ανάγκης ύπαρξής της στη ζωή μας και έτσι αυτή η εκδρομή ήταν η ολοκλήρωση της προσπάθειας οι μαθητές να αγαπήσουν τον ποιητικό λόγο. 

lef4

 


 

Επιμόρφωση των καθηγητών του σχολείου μας στις πρώτες βοήθειες

b1

Στο πλαίσιο των δράσεων για την αυτοαξιολόγηση στις 19/4/24 πραγματοποιηθηκε επιμορφωση των καθηγητών του σχολείου μας στις πρώτες βοήθειες από το ΕΚΑΒ.

b2

b3 

 


 

Συνάντηση με εκπροσώπους του πολυδύναμου κέντρου του ΟΚΑΝΑ Αγρινίου 

 ok1

Στα πλαίσια δράσης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε στις 16/4/2024 συνάντηση με εκπροσώπους το πολυδύναμου κέντρου του ΟΚΑΝΑ Αγρινιου.
ok2 

 

2o ΕΠΑ.Λ Αγρινίου: Μαθητές συμμετέχουν στο “Let’s do it Greece” και καθαρίζουν περιοχή της πόλης  

 k0 

Την Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024 στα πλαίσια των δράσεων του σχολείου μας με θέμα ‘Διδάσκοντας τον Εθελοντισμό’, οι μαθητές τμημάτων της Α, Β και Γ τάξης, του 2ου ΕΠΑ.Λ Αγρινίου, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Ανδρέου Αγγελική, Κουτσούκη Αθηνά, Νικητοπούλου Μαρία, Μαγιάννη Κωνσταντίνο, Μανιφάβα Ελπίδα, Χατζησμάλη Νικόλαο και Χονδρονικόλα Αναστασία και σε συνεργασία με την Ακτίνα Εθελοντισμού του Δήμου Αγρινίου, καθάρισαν την περιοχή κοντά στο ΚΤΕΛ. Οι μαθητές μας απομάκρυναν τα σκουπίδια, συμμετέχοντας στην πανελλήνια πρωτοβουλία για το περιβάλλον που διοργανώνει το Let’s do it Greece 2024. 

k1 

k2 

Στόχος της Πανελλήνιας αυτής Περιβαλλοντικής Δράσης “Let’s do it Greece – Γίνε η Αλλαγή που περιμένεις” είναι να αναδειχθεί το όμορφο πρόσωπο της πατρίδας μας, το πρόσωπο της χαράς, της ζωντάνιας και της δημιουργίας αποκλειστικά μέσω εθελοντών, στην πλειοψηφία τους νέων παιδιών, που ευαισθητοποιήθηκαν και αγάπησαν τον εθελοντισμό και το περιβάλλον μέσα από το σχολείο. 

 k3 

Με τη φροντίδα της Ακτίνα Εθελοντισμού του Δήμου Αγρινίου μοιράστηκαν στα παιδιά όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας, όπως γάντια και σακούλες για τη συλλογή μικροαπορριμμάτων. Οι υπεύθυνοι της ομάδας του Εθελοντισμού έδωσαν οδηγίες για την ασφαλή συλλογή των απορριμμάτων και υπέδειξαν τα σημεία συγκέντρωσης, ώστε στη λήξη της δράσης να τα παραλάβει το απορριμματοφόρο. 

 k4 

Η συμμετοχή και η ευαισθητοποίηση των μαθητών ήταν συγκινητική. Τους αξίζουν συγχαρητήρια γιατί συνδύασαν τη διάθεση, το κέφι και τη νεανική ζωντάνια με τον εθελοντισμό και τη δοτικότητα και έτσι κατανόησαν με βιωματικό τρόπο τις έννοιες του αλτρουισμού και του εθελοντισμού. 


 

Στα θρανία του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου οι μαθητές της Α΄ Τάξης του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου 

rb11 

Την Δευτέρα 8 Απριλίου 2024, οι μαθητές του τμήματος της ΖΔΔ2 με θέμα Εκπαιδευτική Ρομποτική καθώς και ένα τμήμα της Α τάξης στο πλαίσιο της Δράσης Ευφυή Συστήματα-Αυτοματισμοί, επισκέφτηκαν το 12ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Πιο ειδικά οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Γεωργίου, Άννα Μαμουζέλου, Αναστάσιος Μαρνέζος και Μαγιάννης Κωνσταντίνος επισκέφτηκαν και ενημέρωσαν τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού ύστερα από επικοινωνία και συνεργασία με τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό της τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής κ. Μέντζο Κωνσταντίνο. 

rb1 

rb2 

Κατ’ αρχάς, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς και του ΕΠΑΛ και του κ. Μέντζου για το μάθημα της Ρομποτικής στα σχολεία τους αντίστοιχα. 

rb3 

rb4 

Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ παρουσίασαν στα παιδιά του Δημοτικού σχολείου τα έργα που έχουν ολοκληρώσει στη διάρκεια των μαθημάτων, τα οποία και εντυπωσίασαν τους μικρούς μας φίλους. Αυτά ήταν συστήματα αυτοματισμού φανάρια κυκλοφορίας, μέτρηση θερμοκρασίας και σχετικής υγρασίας στις σχολικές αίθουσες, αισθητήρα φωτοαντίστασης για ανεβοκατέβασμα τεντών κατοικίας, αυτόματη είσοδο αυτοκινήτων με αισθητήρα υπερύθρων, αυτοκινούμενο όχημα κατευθυνόμενο με joystick, αυτοκινούμενο όχημα με αισθητήρα απόστασης (υπερήχων) για αποφυγή εμποδίων. 

rb5 

rb6  

rb7 

Κλείνοντας, θα ήθελα να σταθώ στα σημεία που οι βιωματικές προσεγγίσεις και δράσεις αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο σχολείων είναι το πιο σημαντικό στοιχείο. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές ενισχύουν τη δημιουργικότητά τους, αναπτύσσοντας τη φαντασία τους και μαθαίνουν έτσι να σχεδιάζουν και να δημιουργούν δικά τους ρομποτικά έργα. 

rb8 

rb9 

Συνολικά, η εκπαίδευση στη ρομποτική αναπτύσσει τις δεξιότητες των μαθητών σε πολλούς τομείς, ενθαρρύνοντάς τους να γίνουν καινοτόμοι, δημιουργικοί και επιτυχημένοι στον τομέα της τεχνολογίας.

 


 

Πάμε σινεμά ; 

 cin

Στα πλαίσια της δράσης ‘Νους υγιής εν σώματι υγιεί’ τη Δευτέρα 8 Απριλίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες τριών τμημάτων της Α΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την προβολή της ταινίας “The Fabelmans”, που πρόσφερε το τμήμα πολιτισμού του Δήμου Αγρινίου στον κινηματογράφο Άνεσις. Πρόκειται για την ημιαυτοβιογραφική κατάθεση ψυχής του Στήβεν Σπίλμπεργκ, ο οποίος με τη βοήθεια του σεναριογράφου,Tony Kushner,ξετυλίγει την παιδική του ηλικία, την εφηβεία και τα μετέπειτα χρόνια της ζωής του στην μεταπολεμική Αριζόνα των ΗΠΑ. 

Η ταινία “The Fabelmans” αποτελεί μια ιστορία ενηλικίωσης, η οποία βάζει σε πρώτο πλάνο τη λυτρωτική δύναμη του κινηματογράφου που οδηγεί στην αποκάλυψη αλλά και την αντιμετώπιση της αλήθειας, τη διαχείριση των φόβων και, σε τελική ανάλυση, την ανακάλυψη του ίδιου του εαυτού. Οι μαθητές/τριές μας απόλαυσαν την ταινία, ενώ ακολούθησε συζήτηση με τις υπεύθυνες καθηγήτριες της δράσης πάνω σε θέματα που αφορούν τη διαδικασία της ενηλικίωσης, τα πορτραίτα των χαρακτήρων της ταινίας, τις σκηνές που έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση κ.ά.  

Τελικά οι ταινίες είναι «τα όνειρα που κανείς δεν ξεχνάει»!

 


 

Την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας τηλεδιάσκεψη μέσα από την πλατφόρμα webex με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών, Παν. Πελοποννήσου.

 

r0

 

 r1

 

Συγκεκριμένα ο κ. Χρήστος Αντωνόπουλος, καθηγητής του τμήματος μας καλωσόρισε και μας μίλησε για τον Σχεδιασμό Ενσωματωμένων Συστημάτων & Εφαρμογών και στη συνέχεια, παρουσίασε ο Υπ. Διδάκτορας κ. Σπουρνίας τεχνολογίες από τον χώρο του Internet of Things και Cyberphysical Συστημάτων που έχουν αναπτύξει στο ερευνητικό εργαστήριο ESDA LAB. Στη συνέχεια η WRO ομάδα η οποία καθοδηγείται από τον Καθηγητή κ. Χριστοδούλου έδειξε τεχνολογίες από το χώρο της ρομποτικής.

 

r2

 

r3 

 

Επισημάνθηκε ότι η δημιουργία ρομποτικών συστημάτων και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς έχει πολλαπλά οφέλη για τους συμμετέχοντες, όπως η ανάπτυξη βασικών αρχών των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών, δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργατικότητας στην επίλυση προβλημάτων, προγραμματισμού και αποτελούν πρότυπα για όλους τους μαθητές των σχολείων.

 

r4

 

r5

 

r6

 

r8

 

Αναμφισβήτητα η διεξαγωγή συνεδριών τέτοιου βεληνεκούς γεφυρώνει την δευτεροβάθμια με την τριτοβάθμια εκπαίδευση σε πολλά επίπεδα. Οι μαθητές αποδεσμεύονται από τη βαθμοθηρική σχολική νοοτροπία, σκέφτονται έξω από το κουτί και λαμβάνουν ένα ισχυρό ερέθισμα ερευνητικής προσέγγισης των πραγμάτων. Τέτοιες εκδηλώσεις αποτελούν έναν προθάλαμο ομαλής μεταβίβασης των μαθητών στο χώρο του πανεπιστημίου. Ανοίγουν οι εκπαιδευτικοί ορίζοντες τους και σίγουρα προσδιορίζουν πιο ώριμα την ενδεχόμενη πανεπιστημιακή φοίτηση τους.

 

r10

 

r11

 

r12

 

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Χρήστο Αντωνόπουλο και όλη την ομάδα για την ενδιαφέρουσα τηλεδιάσκεψη καθώς και για τον χρόνο που μας αφιέρωσαν. 


 

 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας 

 z0

Από σήμερα ορίζεται και καθιερώνεται η 4η Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [άρθρ. 31, ν. 4830/21 (Α΄ 169)].  

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, ενημερώσεων, παρακολούθηση τανιών και σεμιναρίων για την παροχή πρώτων βοηθειών και φροντίδας σε αδέσποτα ζώα. 

Οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Γεωργίου και Αναστάσιος Μαρνέζος πραγματοποίησαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας ένα παιχνίδι ρόλων, στηριζόμενο στο σενάριο «Τι θα γίνει με τα αδέσποτα έξω από το σχολείο». Το σενάριο χρησιμοποιήθηκε ώστε να συζητηθούν οι διαφορετικές απόψεις και στάσεις απέναντι στα αδέσποτα ζώα. Αφού διαβάστηκε το σενάριο, οι μαθητές/ριες ανέλαβαν το δικό τους ρόλο και χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες ώστε να μπορούν να συζητήσουν, πριν την τελική «συνάντηση». Το σενάριο μπορείτε να το δείτε ολόκληρο εδώ . 

z1 

z2 

Το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν αυξημένα δεδομένου ότι τα ζώα είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα ενασχόλησης. Σκοπός μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές όσον αφορά τη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα και να αγγίξουμε θέματα όπως τα αδέσποτα ζώα. 

Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός Μαγιάννης Κωνσταντίνος με μαθητές του 2ου ΕΠΑ.Λ Αγρινίου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διαδικτυακά την παρουσίαση της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (Π.Φ.Π.Ο). 

z3 

z4 

Κατά την διάρκεια της τηλεσυνάντησης, ο κύριος Δημήτριος Καλαϊτζίδης, μέλος της Π.Φ.Π.Ο, παρουσίασε θέματα που αφορούν τη φιλοζωία και τη βιοποικιλότητα. Τόνισε τους βασικούς στόχους της φιλοζωίας, τους στόχους της εκπαίδευσης για τη φιλοζωία, τη σχέση ανθρώπου-ζώου, τα δικαιώματα των ζώων, τα άγρια ζώα (βιοποικιλότητα), τα ζώα κτηνοτροφίας, τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα. 

«Η φροντίδα και η αγάπη για τα ζώα είναι υποχρέωση και ευθύνη όλων μας», είναι το μήνυμα που στέλνουν οι μαθητές του σχολείου μας για την Φιλοζωία. 

z5 

 


 

Σχολική εορτή 25ης Μαρτίου 

Το 2024 κηρύχθηκε έτος Λόρδου Βύρωνα και Φιλελληνισμού καθώς συμπληρώνονται 200 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου ρομαντικού ποιητή που προσέφερε τη ζωή του στον αγώνα για την ανεξαρτησία της Ελλάδας. 

mar1 

mar2 

Αυτόν το αγώνα τίμησε και το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου την Παρασκευή 22 Μαρτίου με μια εκδήλωση όπου παρουσιάστηκαν η πορεία, οι σημαντικότεροι σταθμοί και οι αγωνιστές της Επανάστασης. Την οργάνωση της εκδήλωσης είχαν οι εκπαιδευτικοί Κουτσούκη Αθηνά (ΠΕ89.01) και Δεκίδου Χριστίνα (ΠΕ02) με την συμμετοχή μαθητών και μαθητριών του σχολείου. 

mar3 

mar4 

mar5 

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή του χορευτικού τμήματος του σχολείου του οποίου υπεύθυνη είναι η εκπαιδευτικός Βετσοπούλου Ελένη (ΠΕ11). 

mar6 

mar7 

mar9

 


 

«Σπάω τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές ενάντια στη βία»

 v0

Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου σε συνεργασία το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Εργαστηρίου ΜΕΚΘΕΜΕ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και με περισσότερα από 520 σχολεία όλων των βαθμίδων (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια) από όλη τη χώρα και ένα από την Ίμβρο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων, του Δήμου Ιωαννιτών και άλλων Δήμων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (με τη συμμετοχή περισσότερων από 25.000 μαθητών και πάνω από 1.000 εκπαιδευτικών) διοργάνωσε Δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει τίτλο «Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας» η οποία πραγματοποιήθηκε στις 6 Μαρτίου 2024, ώρα 10.30-11.15 στο ΔΑΚ Αγρινίου ‘Μιχάλης Κούσης’.

v1 

v2 

v3

v4 

Δείτε εδώ Δελτίο Τύπου (pdf)

 


 

 28 Φεβρουαρίου - Παγκόσμια Ημέρα Σπανίων Παθήσεων

sp 

Την Πέμπτη 29/2/24 ημέρα αφιερωμένη στις σπάνιες παθήσεις, έγινε ενημέρωση στους μαθητές του σχολείου μας με σκοπό την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις σπάνιες παθήσεις και τις επιπτώσεις στους ασθενείς αλλά και στο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον τους.

sp1

sp2 

 


 

Σεμινάριο για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών  

 p1

Στα πλαίσια των δράσεων για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, πραγματοποιήθηκε στις 27/02/24 σεμινάριο στους καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου από την Π. Υ. Αγρινίου με θέμα : Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (σεισμοί πυρκαγιές πλημμύρες) . 

p2 

 


  

Το 2ο ΕΠΑ.Λ Αγρινίου συμμετέχει στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 

asfales diadiktio  

  «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» το κεντρικό μήνυμα εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024. Στις 13 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε από τους κ. Παπαθανασίου Λεωνίδα και την κ. Ειρήνη Γεωργίου, στους μαθητές της Α΄ και Β΄τάξης του σχολείου μας, ενημερώσεις-παρουσιάσεις για την ασφαλή και ορθή χρήση του Διαδικτύου, αλλά και των κινδύνων που ελοχεύουν σε αυτό. 

 d1 

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου γιορτάζεται παγκοσμίως τον Φεβρουάριο κάθε έτους σε περισσότερες από εκατό χώρες, για να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για παιδιά και νέους και συντονίζεται από το δίκτυο INSAFE / INHOPE, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των εθνικών Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου σε ολόκληρη την Ευρώπη. 

 d2 

Μέσα από την παρουσίαση και τα video οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου και ορθής διαχείρισης των social media με στόχο την προστασία τους κατά την πλοήγησή τους στον διαδικτυακό κόσμο. Τονίστηκε η σημασία του να ζητάνε οι ανήλικοι/-ες βοήθεια, αν τους συμβεί κάτι διαδικτυακά, και οι μαθητές ενημερώθηκαν για την υποστήριξη που μπορούν λάβουν μέσω της γραμμής βοήθειας Help-line.gr και της ανοιχτής γραμμής για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο SafeLine,gr.

 


 

Το βιβλίο δανείζεται 

Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024 οι καθηγήτριες κ. Α. Ζέικου και κ. Α. Παππά μαζί με μαθητές και μαθήτριες του Α1 τμήματος επισκέφτηκαν την Παιδική και Εφηβική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αγρινίου (στην πρώην Λαχαναγορά) στα πλαίσια της Δράσης «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» και του Πολιτιστικού Προγράμματος «Σχολική Δανειστική Βιβλιοθήκη και Φιλαναγνωσία».

 l1

Οι υπεύθυνες κ. Γεωργία Νικολάου και κ. Μαριλένα Στρουγγάρη, αρχικά, ενημέρωσαν τα παιδιά για τον τρόπο καταχώρησης και αρχειοθέτησης των βιβλίων καθώς και για τη διαδικασία δανεισμού τους. Συζήτησαν, στη συνέχεια, μαζί τους για την αξία ύπαρξης της Δανειστικής Βιβλιοθήκης, που με τόση αγάπη δημιούργησαν και λειτουργούν τα τελευταία χρόνια. Τέλος, τα παρότρυναν να ξεφυλλίσουν κάποια βιβλία και αρκετά παιδιά τα δανείστηκαν.

 l2

Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες της Βιβλιοθήκης για τη φιλοξενία και την όμορφη συζήτηση μέσα από την οποία τα παιδιά αντιλήφθηκαν πόσο μεγαλύτερη αξία αποκτά ένα βιβλίο όταν δανείζεται.

l3 

l4

 


 

Διδακτική επίσκεψη του Α5 Τμήματος, του 2ου ΕΠΑ.Λ Αγρινίου, στις Καπναποθήκες Παπαπέτρου του Δ. Αγρινίου στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας στην Τεχνολογία της Ά Λυκείου 

Την Τετάρτη, 07/02/2024, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών κ. Μαγιάννη Κωνσταντίνου & κ. Μαρνέζου Αναστασίου, καθώς και με την καθοδήγηση της Διευθύντριας του σχολείου κ. Βούλγαρη Χριστίνας και των εκπαιδευτικών κ. Ζέικου Αικατερίνης & κ. Παππά Αγγελικής, οι μαθητές και οι μαθήτριες, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν και να ξεναγηθούν στις Καπναποθήκες Παπαπέτρου του Δ. Αγρινίου.

 k1

Εκεί, με χαρά τους υποδέχτηκε η δρ. Κοινωνικής Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Αγγέλη Μαρία, η οποία μίλησε για την ιστορία του καπνού και για την μεγάλη πρόοδο που γνώρισε η καπνούπολη του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, το Αγρίνιο. Μέσα από μια ιστορική διαδρομή του καπνού και των σταδίων επεξεργασίας, παρουσίασε τις κυριότερες καπναποθήκες, τονίζοντας την αξία των κτιρίων, που αντανακλούσαν την οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης, αναφέρθηκε στους μεγάλους ευεργέτες και την προσφορά τους στον τόπο, διηγήθηκε γεγονότα κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου και της Κατοχής, τον ρόλο της άφιξης και εγκατάστασης στην πόλη των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής, το καπνεργατικό κίνημα με τις αιματηρές διαδηλώσεις και τέλος την εγκατάλειψη της καλλιέργειας του καπνού.

 k2

Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στο εντυπωσιακό κτίριο των καπναποθηκών Παπαπέτρου στο κέντρο της πόλης. Τέλος, ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος με τους μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους.

 k3

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Αγγέλη για την οικιοθελή ενημέρωση – ξενάγηση των μαθητών. Θεωρούμε ότι η συνάντηση αυτή, ήταν ιδιαίτερα σημαντική για την ολοκλήρωση της ερευνητικής εργασίας.

 


 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και δράσεις των μαθητών του σχολείου μας

amea-630 0 

Στο πλαίσιο του μαθήματος Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων που διδάσκεται στην Α’ τάξη από τις εκπαιδευτικούς Πληροφορικής κ. Μαμουζέλου Άννα και Ειρήνη Γεωργίου(ΖΖΔ1), την κ. Βετσοπούλου Ελένη Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής(ΖΖΔ2), και την κ. Νταβαρίνου Μαρία εκπαιδευτικό Φυσικών Επιστημών(ΖΖΔ3),υλοποιήθηκε μία σημαντική δράση τη Δευτέρα 04/12/2023.Η δράση έγινε με αναφορά στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) που έχει καθιερωθεί στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

 sm1

Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία, υπολογίζεται γύρω στο 1 εκατομμύριο.
Όταν αναφερόμαστε σε ειδικές ανάγκες εννοούμε κάθε πνευματική ή σωματική αναπηρία η οποία χρίζει ειδικής μεταχείρισης ώστε το άτομο να αναπτύξει ισότιμα όλες τις ικανότητες του και να ενταχθεί στη κοινωνία. Έτσι τα τμήματα των Ζωνών παρουσίασαν τη λειτουργία του μυϊκού συστήματος και πως μεταφέρει ηλεκτροχημικούς παλμούς στο νευρικό σύστημα για να εξασφαλίσει την κίνηση των έμβιων όντων. Αφού ολοκληρώθηκε η θεωρητική ενημέρωση από την κ. Νταβαρίνου, ακολούθησε από την κ.Βετσοπούλου ανάλυση με λεπτομέρεια της έννοιας και της λειτουργίας των υπερήχων. Με την βοήθεια του Διαδραστικού πίνακα, έγινε παρουσίαση της συνάρτησης και του υπολογισμού της απόστασης από το εμπόδιο και τον τρόπο που αξιοποιήθηκε με τους δεδομένους αισθητήρες. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επίδειξη ρομποτικών συστημάτων από τους μαθητές της Ζώνης Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που οδηγούνται με μικροελεγκτές τύπου Arduino κατάλληλα προγραμματισμένων που κατευθύνονται είτε αυτόνομα είτε με τηλεχειριστήριο joystick. Το αυτόνομο σύστημα διαθέτει αισθητήρα υπερήχων για να προσδιορίσει την ελεύθερη απόσταση στην οποία κινείται και να αποφεύγει εμπόδια στην κίνησή του.

 sm2

Τέλος, έγινε επίδειξη από τους μαθητές βίντεο της Tesla και παράλληλα έδειξαν στους υπόλοιπους μαθητές τον τρόπο δημιουργίας ανθρωποειδών ρομπότ τα οποία εκτελούν παρόμοιες κινήσεις με τις ανθρώπινες.

 


 

Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος

Στις 27 Ιανουαρίου τιμάται κάθε χρόνο η Μνήμη των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Στα πλαίσια της Δράσης «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» ομάδα μαθητών μαζί με τις καθηγήτριες Α. Ζέικου και Α. Παππά ετοίμασαν μια παρουσίαση για το Ολοκαύτωμα, την οποία παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές της Α΄ τάξης τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024.

ol1

Με τη βοήθεια ιστορικών ντοκουμέντων, λογοτεχνικών κειμένων, τηλεοπτικών αφιερωμάτων και ταινιών με θέμα τα αποτρόπαια γεγονότα, την τραγωδία των διωγμών και της γενοκτονίας συγκεκριμένων ομάδων ανθρώπων που κρίθηκαν «φυλετικά κατώτερες» ή «ανεπιθύμητες» από τους Ναζί (όπως ήταν οι Εβραίοι και οι Ρομά), τα παιδιά κατανόησαν τη βιαιότητα και τη φρίκη του πολέμου.

ol2

Το συμπέρασμα στο οποίο οδηγηθήκαν μαθητές και μαθήτριες ήταν πως οφείλουμε να θυμόμαστε και να τιμούμε τα Θύματα του Ολοκαυτώματος ώστε να μην απειληθεί ποτέ ξανά η ζωή, η αξιοπρέπεια και η ελευθερία των ανθρώπων.

ol3

 


 

Πρόληψη της νεανικής παραβατικότητας και παρουσίαση του Χρηστικού Οδηγού Γονέων 

Με σκοπό την ενημέρωση των γονέων για την παραβατικότητα των ανηλίκων και τον τρόπο αντιμετώπισής της, την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024, το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου και ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου διοργάνωσαν εκδήλωση με προσκεκλημένη την κ. Ευτυχία Μανιάκη, επιμελήτρια ανηλίκων της Υπηρεσίας Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής Αγρινίου.

 p1

Η παραβατικότητα ανηλίκων χαρακτηρίζεται παγκόσμια ως φαινόμενο του 21ου αιώνα και ουσιαστικά συνιστά ένα φαινόμενο κοινωνικής παθογένειας με αρνητικές συνέπειες τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Πλέον καταγράφονται και στη χώρα μας ανησυχητικά περιστατικά. Ξυλοδαρμοί, συμμορίες, κλοπές και φαινόμενα ακραίου bullying βρίσκονται σε έξαρση, ενώ κάθε μέρα 1 ανήλικος πέφτει θύμα ξυλοδαρμού από άλλους μαθητές, με το 16% των περιστατικών αυτών να διαδραματίζεται στο σχολικό προαύλιο.

 p2

Η παραβατικότητα ανηλίκων είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που για την αντιμετώπιση του χρειάζεται συνεργασία πολιτείας, οικογένειας και σχολείου. Είναι απαραίτητη η υιοθέτηση προληπτικών παρεμβάσεων οι οποίες πρέπει να στοχεύουν στην κοινωνικοποίηση κι ενσωμάτωση των νέων μέσω της οικογένειας, της κοινότητας, του σχολείου, της επαγγελματικής κατάρτισης κι αποκατάστασης στην αγορά εργασίας. 

p3 

 


 

 Σεμινάριο Καρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) – Πρώτων Βοηθειών στο 2ο ΕΠΑ.Λ Αγρινίου   

Την Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας  σεμινάριο Καρδιοαναπνευστικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) – Πρώτων Βοηθειών. Εκπαιδευτές ήταν ο Συντονιστής της 3ης  ΤΟΜΥ Αγρινίου Ιατρός Γενικής Ιατρικής κ. Ποσονίδης Κωνσταντίνος, η Επισκέπτρια Υγείας της 3ης ΤΟΜΥ κ. Χρυσάφη Ελεάνα και ο Νοσηλευτή κ. Κεφαλιακός Αντώνιος.

k1

Την εκπαίδευση παρακολούθησαν οι μαθητές των τμημάτων Β2 και Γ1Νοσηλευτικής του τομέα Υγείας, Πρόνοιας & Ευεξίας, και οι μαθητές των τμημάτων Β και Γ Γραφικών Τεχνών του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, καθώς και οι εκπαιδευτικοί κ. Ανδρέου Αγγελική ΠΕ06, κ. Ιωακειμίδου Ελένη ΠΕ87.02, κ. Νικητοπούλου Μαρία ΠΕ03, κ. Χονδρονικόλα Αναστασία ΠΕ87.02 και οκ. Χατζησμαλής Νικόλαος ΠΕ08.

k2

 

Το σεμινάριο περιλάμβανε το θεωρητικό κομμάτι στο οποίο αναλύθηκαν οι τεχνικές της ΚΑΡΠΑ και το πρακτικό δηλαδή την εξάσκηση στην Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση σε προπλάσματα( ενηλίκου, παιδιού και βρέφους) υπό την εποπτεία και καθοδήγηση των ειδικών. Ο κ. Ποσονίδης και οι εκπαιδευτές ενημέρωσαν μαθητές και εκπαιδευτικούς τον τρόπο αντιμετώπισης ατόμων που έχουν χάσει τις αισθήσεις τους.

k3

Στη συνέχεια οι μαθητές των τμημάτων που παρακολούθησαν το σεμινάριο μετέφεραν την εκπαίδευση αυτή και σε άλλα τμήματα ώστε να γίνει μία διάχυση των αποτελεσμάτων σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο πληθυσμό .

k4

Η ΚΑΡΠΑ είναι σωτήρια για τον ασθενή γιατί υποκαθιστά βραχύβια την εξειδικευμένη βοήθεια

k5

Ο απλός, κατανοητός αλλά επιστημονικά τεκμηριωμένος λόγος των εκπαιδευτών σε συνάρτηση με τη σπουδαιότητα του θέματος κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών μας. Επιπλέον, η παρουσίαση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και άκρως εποικοδομητική για τους μαθητές μας, καθώς αποτελεί βαθιά μας πεποίθηση το γεγονός ότι οι Πρώτες Βοήθειες είναι σωτήριες όταν παρέχονται με τη σωστή μέθοδο και τρόπο. 

k6

Τους ευχαριστούμε όλους θερμά και ευελπιστούμε σε μελλοντική συνεργασία.

 


 

«Χριστούγεννα»

Η ομάδα Φιλαναγνωσίας-Φιλομάθειας και οι υπεύθυνες καθηγήτριες στα πλαίσια της ΔΡΑΣΗΣ « Νους υγιής εν σώματι υγιεί» διοργάνωσαν παρουσίαση με θέμα τα Χριστούγεννα. Με αφορμή μια πραγματική ιστορία που συνέβη κατά τη διάρκεια του 1ου Παγκοσμίου πολέμου τις μέρες των Χριστουγέννων, όταν αντίπαλοι-εχθροί έδωσαν τα χέρια κάνοντας εκεχειρία, μίλησαν στους μαθητές της Α΄ τάξης για τη μαγεία αυτών των ημερών και τη διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων για συμφιλίωση.

1703197963264

Το μήνυμα της αγάπης διαχύθηκε σε όλη τη μαθητική κοινότητα στη διάρκεια της εβδομάδας πριν τα Χριστούγεννα (18/12 - 22/12).

1703197963158

Και πώς αλλιώς θα μπορούσαμε όλοι μας να αποχαιρετήσουμε καλύτερα το 2023 από το να δείξουμε και έμπρακτα την αγάπη μας σε όσους έχουμε γύρω μας;

1703197963229

Συμβάλλοντας και ολοκληρώνοντας αυτή τη δράση η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου κλήρωσαν 3 δωροεπιταγές σε τρεις τυχερούς μαθητές με την ευχή το πνεύμα των Χριστουγέννων να τρυπώσει στις καρδιές όλων των ανθρώπων.


 

«Ο τόπος του φωτός»

b1

Εκπαιδευτική επίσκεψη των τμημάτων Βεφτεχ και Γγρτεχν στην έκθεση αναλογικού εξοπλισμού φωτογραφίας και κινηματογράφου στο Παπαστράτειο Μέγαρο και στην έκθεση «Ο τόπος του φωτός» στη Δημοτική Πινακοθήκη.

b2

b3

b4

b5

b6

b7 

 


 

«Άτομα με αναπηρία στη λογοτεχνία»

Η μαθητική κοινότητα του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου δε θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητη και αμέτοχη απέναντι στην ανάγκη για ίση μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία μέσα στην ελληνική κοινωνία και κυρίως στο σχολείο.

3

Όπως γνωρίζουμε, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1992 ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Με αφορμή αυτή τη μέρα η ομάδα Φιλαναγνωσίας-Φιλομάθειας του σχολείου μας βρήκε την ευκαιρία να προσπαθήσει να κατανοήσει θέματα αναπηρίας όπως αυτά παρουσιάζονται μέσα στα λογοτεχνικά κείμενα και να θελήσει να ευαισθητοποιήσει για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Και πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό καλύτερα παρά μόνο μέσα από τη Λογοτεχνία: «Καθόταν ἐκεῖ, μοναχός του ὃλη μέρα, ἓνα παράλυτο παιδί και τίποτα παραπάνω ... Ἤθελε να μποροῦσε νά περπατάει, νά πήγαινε στό σχολειό, να κατέβαινε στο λιμάνι...», (σσ. 72, Χατζής Δημήτρης (1974), «Η Ώρα της φυρονεριάς» στο βιβλίο «Ανυπεράσπιστοι», Αθήνα: Πλειάς Ο.Ε. (Α΄έκδοση: Θεμέλιο, 1965).

2

Από τις 5 έως 8 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις με θέμα «Άτομα με αναπηρία στη λογοτεχνία» από την ομάδα Φιλαναγνωσίας-Φιλομάθειας και τις υπεύθυνες καθηγήτριες (Ζέικου Αικατερίνη και Παππά Αγγελική) στα πλαίσια της ΔΡΑΣΗΣ « Νους υγιής εν σώματι υγιεί», σε συνεργασία με την ομάδα ρομποτικής που έκανε επίδειξη των αναπηρικών αμαξιδίων που έχουν κατασκευάσει, σε μαθητές της Α΄ τάξης. Απώτερος στόχος η ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας σχετικά με τη διασφάλισης ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση.

1Έδωσαν έτσι στους συμμαθητές τους το μήνυμα του σεβασμού και της καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών.

 


 

Ενδοοικογενειακή βία και ο ρόλος του εκπαιδευτικού

 

eb1

 

Την Παρασκευή 15-12-2023 , οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου επιμορφώθηκαν από την προϊσταμένη του Γραφείου Αντιμετώπισης Ενδοοικογεναιακής Βίας σχετικά με το θέμα της ενδοοικογενειακής βίας και το ρόλο του εκπαιδευτικού.

 

eb2

 

eb3 

 


 

 Η Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου μας

l1

Στα πλαίσια της Δράσης «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» το Νοέμβριο του 2023 η Ομάδα Φιλαναγνωσίας-Φιλομάθειας με τις υπεύθυνες καθηγήτριες (ΖέικουΑ., ΜιχοπούλουΠ., Δεκίδου Χ., Παππά Α.) ξενάγησαν τους μαθητές της Α΄ τάξης στο χώρο της Σχολικής Βιβλιοθήκης και τους ενημέρωσαν για τον Κανονισμό Λειτουργίας και Δανεισμού.

l2

l3

Υπήρξε θετική αντίδραση και ένδειξη ενδιαφέροντος από αρκετούς μαθητές. Κάποιοι δανείστηκαν το πρώτο τους βιβλίο και κάποιοι εξέφρασαν την επιθυμία να συμμετέχουν και αυτοί σε αντίστοιχες δράσεις. Υπήρξαν βέβαια και αυτοί που ζητούσαν να μπορούν να επισκέπτονται την Βιβλιοθήκη στα κενά τους (κάτι που είναι βέβαια πολύ δύσκολο, δεδομένων των συνθηκών, λόγω του ότι δεν δικαιολογείται κάλυψη εκπαιδευτικού ωραρίου σε Βιβλιοθήκη). Δόθηκε η υπόσχεση ότι η Δράση θα συνεχιστεί σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς εμπλέκοντας κι άλλους μαθητές, με παρουσιάσεις και ξεναγήσεις και των υπολοίπων τάξεων.

l4

 

Όποιος ενδιαφέρεται να δανειστεί κάποιο βιβλίο ή απλά να ξεναγηθεί στη Βιβλιοθήκη μας μπορεί να απευθύνεται στην Ομάδα Φιλαναγνωσίας-Φιλομάθειας..

l6

 


 

Επίσκεψη στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών ΑΜΕΑ " Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ"

Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023 οι μαθήτριες Απέργη Β. ΓΝοσηλ1, Κοτρώτσου Γ. ΓΝοσηλ1, Μητσοστέργιου Α. ΓΝοσηλ1, Τασολάμπρου Σ. ΓΝοσηλ1, Βρέττα Μ. ΓΝοσηλ1, Σκαρλίγκου Μ. ΓΒρεφ, Λούκα Α. και Σκαμνέλη Χρ.του Β1 Πληροφ, συνοδευόμενες από τις εκπαιδευτικούς Ανδρέου Αγγελική ΠΕ06, Γεωργίου Ειρήνη ΤΕ01.13& ΠΕ86, και Ιωακειμίδου Ελένη ΠΕ87.02 επισκέφτηκαν το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία  " Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ".

kd1

 

Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο των δράσεων με θέμα «Διδάσκοντας τον Εθελοντισμό». Μαθητές και καθηγητές ξεναγήθηκαν από τους υπεύθυνους στις πλήρως εξοπλισμένες εγκαταστάσεις, γνωρίζοντας από κοντά το άκρως σημαντικό έργο που επιτελείται και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του κέντρου σε όλους αυτούς που το έχουν ανάγκη.

kd2

 

Με ενδιαφέρον και συγκίνηση οι μαθητές ζύμωσαν χριστουγεννιάτικα κουλουράκια με τα παιδιά που φιλοξενούνται στο Κέντρο.

 

kd4

 

Αφού χάρισαν χειροποίητες κάρτες με θέμα τα Χριστούγεννα, όλοι μαζί έπαιξαν παιχνίδια επιτραπέζια και τέλος χόρεψαν σε λαϊκούς ρυθμούς και δημιουργήθηκαν αμοιβαία αισθήματα συμπάθειας και αποδοχής.

kd5
Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠ μεΑ προσφέρει εξαιρετικό έργο στην πόλη μας. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να αισθανθούμε τη δύναμη ψυχής των παιδιών και των ανθρώπων που τα βοηθούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και να βγουν νικητές στον δύσκολο αγώνα της ζωής τους.
Βαθιά πεποίθηση όλων μας είναι ότι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σε θέματα Διαφορετικότητας περιορίζει τις διακρίσεις, τις αδικίες και τους αποκλεισμούς σε βάρος ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες Τζογάνη, Δανέβα και Μανίκα τόσο για τη θερμή υποδοχή που μας επεφύλαξαν, όσο και για τις πολύ ενδιαφέρουσες και σημαντικές γνώσεις και εμπειρίες που αποκτήσαμε.

kd3b

 


 

Διδάσκοντας τον εθελοντισμό

Το σχολείο μας, την  Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023, τα τμήματα Β1 και Β4 Υγείας με τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, Ανδρέου Αγγελική ΠΕ06 και Χονδρονικόλα Αναστασία ΠΕ87.02, συμμετείχαν στην καθαριότητα του αύλειου χώρου του σχολείου μας. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο Δράση «Διδάσκοντας τον Εθελοντισμό».

eth

Συγχαρητήρια στους Καθηγητές και στους μαθητές για την συνεργασία τους και το αποτέλεσμα της δράσης.

 


 

Εθελοντισμός

eth

Την Πέμπτη 23/11/2023 το 2ο ΕΠΑ.Λ Αγρινίου είχε τη χαρά να υποδεχθεί στην αίθουσα Εκδηλώσεων την κα Μούζιου Αγγελική, Γενική Ιατρό της 3ης ΤΟΜΥ Αγρινίου.

Η κα Μούζιου παρουσίασε μία σειρά δράσεων που υλοποιούνται σε όλο το εύρος του Δήμου Αγρινίου όπως το πρόγραμμα της «Ακτίνας Εθελοντισμού» το "PINK THE CITY 2023", που μεταφέρει το μήνυμα της ελπίδας, της νίκης, της Ζωής.

Το Αγρίνιο συγκαταλέγεται και φέτος μεταξύ των δήμων με τον μεγαλύτερο αριθμό Εθελοντών και Σημείων Δράσεων. Οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες, και χρειάζεται όλοι να συμμετέχουμε στο δίκτυο εθελοντισμού για μία καλή ποιότητα ζωής.

Η γιατρός δεσμεύτηκε για επιπλέον ενημέρωση και εμπλοκή των μαθητών μας και των εκπαιδευτικών μας σε δράσεις εθελοντισμού.

«Σπείρε Αγάπη κι ας μη θερίσεις. Έτσι, για να μοσχοβολάει ο τόπος»   (Ποταμίτης). 

 


 

Μαθητεία 2016-2023

Απονομή Βεβαιώσεων Επαγγελματικής Κατάρτισης που έλαβε χώρα στο Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας στο Αγρίνιο, το απόγευμα της Τετάρτης (22/11/2023) 

Στις 22 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε Εκδήλωση με θέμα «Μαθητεία ΕΠΑΛ 2016-2023 και Απονομή βεβαιώσεων Επαγγελματικής Κατάρτισης» στους αποφοίτους της Ζ’ Φάσης , στο Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας στο Αγρίνιο, από το 1ο, 2ο, ΕΠΑ.Λ και Ε.Κ Αγρινίου σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.  

m1

Οι κ. Γεωργίου Ειρήνη  και κ. Σίμου Χριστίνα εκπαιδευτικοί του 2ου και 1ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, επιμελήθηκαν και οργάνωσαν την εκδήλωση με ιδιαίτερο ζήλο και με επαγγελματικό ήθος. 

m2 

Την εκδήλωση τίμησαν ιδιαίτερα εκπρόσωποι όλων των θεσμών της τοπικής κοινωνίας και της εκπαίδευσης. Συμμετείχαν ο Δ/ντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης κ. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίας κ. Καζαντζής Χρήστος, Εκπρόσωπος της Μητρόπολης Αιτωλίας & Ακαρνανίας, ο Ιερέας Γκιάφης Ιωάννης, ο Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Παιδείας, κ. Ζαρκαβέλης Χρήστος, ο Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ζώης Κωνσταντίνος, ο Αντιδήμαρχος Τμήματος Αδειοδοτήσεων και Ρύθμισης Εμπορικών Δραστηριοτήτων, κ. Μαρνέζος Παναγιώτης, ο Διοικητής του Νοσοκομείου Αγρινίου κ. Σερασκέρης Μιχαήλ, το μέλος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας Αγρινίου, κ. Ναστούλης Κων/νος, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Αιτωλοακαρνανίας κ. Βετσόπουλος Απόστολος, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών Αιτωλοακαρνανίας & Λευκάδος κ. Νάκος Κωνσταντίνος, ο πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α Αγρινίου κ.Φαρμάκης Ιωάννης, ο Διευθύνων Σύµβουλος του Ιπποκράτειου Ιδρύματος Αγρινίου, κ. Σιάμος Αλέξιος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ναυπάκτου και νόμιμος εκπρόσωπος του Κ.Ε.Κ ALFA, κ. Παπαϊωάννου Απόστολος, η κ. Πιστιόλη Κωνσταντίνα Υπεύθυνη Προγραμμάτων του Κ.Ε.Κ ALFA, ο Δ/ντής του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ Αγρινίου κ. Κάππας Σπυρίδων, ο Δ/ντής και η Υποδιευθύντρια του Δ.Ι.Ε.Κ Αγρινίου κ. Καραγιάννης Βασίλειος και κ. Κοντόση Κωνσταντίνα. 

m3

 m4 

Οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας κ. Σταρακά Χριστίνα και κ. Ζαμπάρας Μίλτος λόγω κοινοβουλευτικών τους υποχρεώσεων «χαιρέτησαν» την εκδήλωση. 

m5 

Την εκδήλωση προλόγισε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, ο οποίος αφού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, στη συνέχεια αναφέρθηκε αφενός μεν στη σημασία του Μεταλυκειακού Έτους Τάξης Μαθητείας για τους μαθητευόμενους, αφετέρου δε στα οφέλη που προκύπτουν για την ευρύτερη κοινωνία και αφιέρωσε την εκδήλωση στη μνήμη του πρώην Υπευθύνου Μαθητείας Περιφερειακής Δ/νσης Δυτικής Ελλάδας, κ. Δίπλα Κωνσταντίνο.

Ακολούθως, οι παράγοντες του ΥΠΑΙΘΑ ο κ. Τσαγκατάκης Αθανάσιος Προϊστάμενος Τμήματος Σύνδεσης της ΕΕΚ & ΔΒΜ με την Αγορά Εργασίας και η κ. Γιοχάλα Μαριάννα Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, Προϊσταμένη Μονάδας Α παρουσίασαν τη Σύνδεση της Αγοράς Εργασίας με την ΕΕΚ και τον ρόλο της μαθητείας, καθώς και την Οικονομική Διάσταση της Μαθητείας αντίστοιχα.  

Στη συνέχεια ο Συντονιστής Μαθητείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γεώργιος Ραβασόπουλος, παρουσίασε στατιστικά στοιχεία σχετικά με την υλοποίηση του Μεταλυκειακού Έτους Τάξη Μαθητείας για την περίοδο 2016-2023 σε επίπεδο περιφέρειας ενώ η Υπεύθυνη Μαθητείας της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Αιτωλοακαρνανίας κ. Καρανικόλα Ελένη παρουσίασε αντίστοιχα στοιχεία για τη Μαθητεία στην Αιτωλοακαρνανία.  

Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης και κατέθεσαν τις προσωπικές τους εμπειρίες οι πρώην Διευθυντές του 1ου, 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου κ. Παπούτσης Φώτιος, κ. Φλωρόπουλος Αθανάσιος και κ. Θεοδωροπούλου Ελένη που υπήρξαν οι πρωτεργάτες του θεσμού από την έναρξή του. Οι ίδιοι ανέφεραν ότι η υλοποίηση του θεσμού της μαθητείας δεν αποτέλεσε ένα εύκολο θέμα αλλά με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών οι οποίοι περιέβαλαν τον θεσμό με ενθουσιασμό και αισιοδοξία κατάφεραν να υπερκεράσουν κάθε φύσεως εμπόδια και να τον καθιερώσουν στο Δήμο μας .  

m6 

m7 

Η Δ/ντρια του 1ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, κ. Συρόκου Ελένη καθώς και η Δ/ντρια του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, κ. Βούλγαρη Χριστίνα παρουσίασαν τη Μαθητεία στη σχολική τους μονάδα ενώ ο ρόλος του Ε.Κ Αγρινίου στη Μαθητεία περιγράφτηκε από τον Δ/ντή του Ε.Κ Αγρινίου, κ. Κομπορόζο Γεώργιο.  

m12 

m8 

m9 

Κλείνοντας οι εκπαιδευτικοί επόπτες του 1ου ΕΠΑΛ Αγρινίου κ. Σίμου Χριστίνα και κ. Προκόπιος Μπολιάρης, παρουσίασαν το Μεταλυκειακό Έτος- τάξη Μαθητείας μέσα από την οπτική της Σχολικής τους Μονάδας, παρουσιάζοντας βίντεο με αποφοιτήσαντες. Παράλληλα κάλεσαν στο βήμα και τον αποφοιτήσαντα Οικονόμου Κωνσταντίνο καθώς και τον κ. Σελεβίστα Κων/νο πρόεδρο του Σωματείου Ηλ/γων Εγκαταστάσεων "ΘΑΛΗΣ" που μίλησαν για τις εμπειρίες τους ως εργοδότες μαθητευόμενων. 

 

m10 

m11

Την σπουδαιότητα του ρόλου του ιδιωτικού φορέα ως εργοδότη μαθητευόμενων επισήμαναν ο κ. Διαμαντής Μιχάλης πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ψυκτικών και Κλιματιστικών Αιτωλοακαρνανίας και ο κ. Στάχτιαρης Θωμάς.  

Τέλος για την ανάγκη της «σύνδεσης της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση και τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Παπαϊωάννου Απόστολος ώστε να υπάρξει μία ομαλή ένταξη των νέων στην ενεργό επαγγελματική ζωή . 

Το κοινό του Αγρινίου τίμησε ιδιαίτερα την εκδήλωση με την αθρόα προσέλευσή του και το ευχαριστούμε ιδιαίτερα. 

 


 

Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

pw

Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών στις 25 Νοεμβρίου και αποβλέποντας στην ευαισθητοποίηση των μαθητών αλλά και στην εμπέδωση της ισότητας των φύλων, την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023, η Διευθύντρια του σχολείου Χριστίνα Βούλγαρη, ενημέρωσε τους μαθητές σχετικά με «ΤηνΈμφυλη ενδοοικογενειακή βία και τους παράγοντες εμφάνισής της». 


 

ΨΥΧΙΚΗ  ΥΓΕΙΑ

ps

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ψυχική υγεία είναι «μια κατάσταση ευεξίας στην οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις δικές του ικανότητες, μπορεί να αντιμετωπίσει το φυσιολογικό στρες της ζωής, μπορεί να εργαστεί παραγωγικά και γόνιμα και είναι σε θέση να συνεισφέρει στην κοινότητά του/της».

Οι ψυχικές ασθένειες δεν επηρεάζουν αποκλειστικά τους ενήλικες αλλά και τα παιδιά. Τα συμπτώματα από τις ψυχικές ασθένειες εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο από τους ενήλικες και αυτό δυσκολεύει την αναγνώρισή τους καθώς πολλές φορές οι ενήλικες δεν παρατηρούν έγκαιρα τα συμπτώματα ή ακόμη τα παρερμηνεύουν με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος και να καθυστερεί η θεραπεία.

H Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας  γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου με στόχο την ευαισθητοποίηση για θέματα που σχετίζονται με την ψυχική υγεία. Το φετινό μήνυμα του οργανισμού World Federation for Mental Health και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι: «Η ψυχική υγεία είναι ένα παγκόσμιο ανθρώπινο δικαίωμα – ΜentalHealthisaUniversalHumanRight».

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, την Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023, έγινε ενημέρωση στους μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου, από τον εκπαιδευτικό κ. Λουρόπουλο Αθανάσιο.